Gå til innhold

Venninne skapte kvalme - vanlig å handle på trippeltrumf-dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi satt der fire stk, og så påpekte den ene venninnen min at «i morgen er det trippel-trumf!» Jeg pleier alltid å handle på slike dager, og utbrøt «ja! Må huske på å kjøpe bleier til lillemann, har åpnet den siste pakken nå». Trodde det var helt vanlig å tenke sånn.

Men så sier en av de andre «trippel trumf? Hvor dårlig råd har dere, egentlig, hva er poenget? Du sparer ikke mer enn 30 kr for hver tusenlapp du handler for, hva har dere tenkt å bruke de 30 kr til? Selv handler jeg bare på Meny»

På et år så blir det jo mye! Er vi gniere fordi vi går på Kiwi på trippeltrumf-dager!?

Anonymkode: da579...948

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt der fire stk, og så påpekte den ene venninnen min at «i morgen er det trippel-trumf!» Jeg pleier alltid å handle på slike dager, og utbrøt «ja! Må huske på å kjøpe bleier til lillemann, har åpnet den siste pakken nå». Trodde det var helt vanlig å tenke sånn.

Men så sier en av de andre «trippel trumf? Hvor dårlig råd har dere, egentlig, hva er poenget? Du sparer ikke mer enn 30 kr for hver tusenlapp du handler for, hva har dere tenkt å bruke de 30 kr til? Selv handler jeg bare på Meny»

På et år så blir det jo mye! Er vi gniere fordi vi går på Kiwi på trippeltrumf-dager!?

Anonymkode: da579...948

Ikke bry deg. Det er ofte en grunn til at de som har penger nettopp har kommet i denne situasjonen. Det handler i like stor grad om forbruk som inntekt. 

Kall meg gjerne fattig hvis man vil, men jeg kommer fremdeles til å handle når det er trippeltriumf.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje sett bilder av Bill Gates, hvordan han kler seg? Veldig jordnært, umulig å se at han er rik. Halvrike folk handler på Meny for å tro at de er noe. Søkkrike folk bruker fornuften og handler nok på TrippelTrumf-torsdag hvis de får sjansen. :) 

Anonymkode: ab1d8...dfb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare rein dumskap å ikke handle på trippeltrumf. Det er da noen kroner spart, og på sikt så blir det faktisk litt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge e-posten jeg fikk tidligere idag har jeg spart over 3700 kr siden jeg ble trumfmedlem, så jeg vil påstå at det absolutt ikke er dumt å handle på trippeltrumf!

Anonymkode: b095f...b70

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på å sette av penger, skrive handlelapp, og kjøpe alle nødvendige husholdningsartikler, hermetikk, tørrvarer, toalettpapir på trippeltriumf-torsdagene. Jeg er en person, og har spart opp nesten 1000,- kr. på trumfbonus, litt fra 2017 og litt fra 2018. Og når det blir 1000,- overfører jeg de til sparekontoen min. I løpet av alle årene jeg har hatt trumf, har jeg spart opp 14.000,- snart 15.000,-

Anonymkode: c2b57...175

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om slike kommentarer TS. Jeg er altfor dårlig til å utnytte slike dager selv, men denne tråden var en påminner på at jeg skal bli flinkere til det :)

Handler som regel basisvarer på Kiwi og skal jeg ha noe litt mer spesielt går jeg på Meny. Ingen av delene er feil, det handler bare om hva man er ute etter.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre, som har relativt god råd, handler som regel på Kiwi eller Rema, følger med på tilbud, og handler nok gjerne også når det er trippeltrumf. Hvorfor skal man ikke gjøre det? Det utgjør selvsagt ikke all verden på en handletur, men i løpet av et år er det en del penger spart. Om man vil bruke disse pengene på mat man kan få billigere andre steder er selvfølgelig opptil hver og én, men dette er penger man kunne brukt på mye annet, og jeg ser det ganske enkelt som fornuftig.

Selv er jeg student, så for meg er dette nødvendig for at budsjettet skal gå rundt. Det er tåpelig å bruke 25 kr på en melkekartong, når jeg kan få akkurat den samme melka for 20 kr en annen plass. Tilsvarende er det tåpelig å ikke benytte meg av trippeltrumf, om jeg likevel skal handle, og jeg har en butikk i nærheten som gir bonus.

Anonymkode: 07ef4...fe6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler alltid opp til trippel-trumf. Har en handleliste hvor det skrives opp etterhvert. Vaskemidler, bind, toalettsaker, hermetikk etc  er jo holdbart lenge, samme med frysevarer. Kjøper også brød og fryser ned (går ca 1 brød i uka, kjøper da 4 stk). Frukt og grønt får man jo også 17% på trippel-trumf.

Hver en krone spart er en krone tjent!

Den siste 12-mnd perioden, har jeg tjent opp 2098,59 kr i ren trumf. Det er ikke så ille det altså ;)

Det eneste jeg ikke handler på trippel-trumf, er de varene jeg har på min ti på topp-liste hos rema ;)

Anonymkode: 26efb...0d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får trumf på meny og. 

Anonymkode: 70a57...8b6

Selv når det er tilbud på meny, er varene dyrene enn på kiwi... (men poenget ditt var vel heller at de som kommenterte overfor ts at de alltid handlet på meny)

Anonymkode: 26efb...0d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den siste 12-mnd perioden, har jeg tjent opp 2098,59 kr i ren trumf. Det er ikke så ille det altså ;)

 

Anonymkode: 26efb...0d4

Jeg kan legge til at kr 518,49 av de 2000, kommer fra ekstratrumf (altså trippel-trumf-effekt)

Anonymkode: 26efb...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, hypes skrev:

Er jo bare rein dumskap å ikke handle på trippeltrumf. Det er da noen kroner spart, og på sikt så blir det faktisk litt.

Ikke dumskap. Om en ikke bryr seg om hva det koster pga at en har nok penger uansett, er det fritt frem.

Anonymkode: 4be27...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke Trumf. Heller ikke Æ på Rema. Gevinsten er så liten at jeg ikke selger til dem hva jeg handler.

Anonymkode: 275eb...ca1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dumskap. Om en ikke bryr seg om hva det koster pga at en har nok penger uansett, er det fritt frem.

Anonymkode: 4be27...e27

Da skal man ha en god del penger, da... De som blir rikest er ofte de som er flinke til å spare, og ikke bruker pengene sine på tull. 

Anonymkode: ab1d8...dfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange bekker små... Jeg må legge handledager til torsdager skjønner jeg.. :P

Anonymkode: d1bfe...691

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid etter tilbud, også trippel trumf. Men jeg kjøper aldri noe, bare fordi det er på tilbud. Slikt sparer man ikke penger på. Noen folk tror de er så mye bedre enn andre. Bare fordi de sløser penger. Meny er en svindyr butikk.. men de har også mye tilbud på varer som snart går ut på dato. Kombinerer du 40% med trippeltrumf så sparer du mye. Vet om to meny butikker som er stappfulle av 40%, fordi de har så få kunder og rekker ikke å selge ting før de går ut på dato. 

Anonymkode: 36806...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har mye penger og er ydmyke om det lager man ikke en sak over dette. Venninnen din har tydeligvis et behov for å markere seg, og det er veldig lite sjarmerende. 

Gled deg heller over trippel-triumfen og tenk på at du er fornuftig med penger. Det er ikke noe galt med å ikke utnytte slike tilbud, men det er ugreit å gjøre narr av mennesker som bruker tilbudene. 

Anonymkode: 07c64...9b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener over millionen i året. 

Følger med på gode tilbud på Obs og Meny, handler på trippeltrumf når det lønner seg, og handler det meste på Rema. 

Har aldri sett vitsen med å kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: c1647...a20

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...