Gå til innhold

Aldri skulle blitt født !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor uttalte her om dagen etter en litt overopphetet diskusjon " hun angret på hun gav meg livet", har ikke fått noen unnskyldning etterpå, og om hun hadde blitt konfrontert med det hadde hun aldri innrømmet det, er ikke dette noe av det verste man kan si til sine barn ?

Anonymkode: a9f54...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, den var langt fra akseptabel! Har moren din lett for å miste besinnelsen og si stygge ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Hadde aldri tilgitt min mor om hun hadde sagt noe sånn da hadde hun vært død i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det spørs jo på hva dere kranglet om og historien fra tidligere. 

Selv skulle egentlig jeg aldri blitt født og har alltid følt meg uønsket. Men nå som jeg vet mer om historien bak så skjønner jeg hvorfor jeg ble dyttet unna. Selv om min mor burde ha vist bedre og tatt seg sammen. Lett for meg å si, men..

Det kan med andre ord ligge mye mer bak som du ikke vet om. Og var det sagt i fullt alvor så må du ta et valg for deg selv og gå videre med ditt liv.

Anonymkode: 4610f...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det verste du kan si til barnet ditt. Så dumt at du skulle oppleve det:troest:

Anonymkode: 645a9...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye ille en kan si og hva som er verst å høre eller si er individuelt. Virker som dette mulig var det verste å høre for deg ? Det kan jeg forstå.

For min del ville det hatt mye å si hvordan det ble sagt : og av hvilken personlighetstype. Om det er ensom smeller rundt seg med drit, helt uanfektet  og stadig vekk, ville jeg tatt det bedre faktisk enn om det var en som aldri så ett vondt ord til noen som plutselig så noe slik. Slik er det for meg.

Men jeg har stor stor medfølelse med deg. jeg skjønner dette er veldig vondt. Ville bare besvare ditt spørsmål også. 

Jeg var veldig syk i ungdommen. spiseforsyrret, og syns det verste, for meg, var når min mor så hun ville flytte om jeg ikke flytta ut. Hun gråt, sint. Det var andre gang i mitt liv jeg så eller senere har sett henne gråte. Det var det siste hun sa til meg på ca ti år. Smerter ennå.

Ta vare på deg. 

Anonymkode: 96f26...b44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor uttalte her om dagen etter en litt overopphetet diskusjon " hun angret på hun gav meg livet", har ikke fått noen unnskyldning etterpå, og om hun hadde blitt konfrontert med det hadde hun aldri innrømmet det, er ikke dette noe av det verste man kan si til sine barn ?

Anonymkode: a9f54...f21

Fått høre lignende av min mor opptil flere ganger og. At hun ikke elsker meg, ikke forstår seg på meg. Da jeg bodde hjemme så fikk jeg også høre at jeg var heldig som hadde tak over hodet og mat. For det å bli elsket kunne jeg ikke forvente, jeg fikk den behandlingen jeg fortjente.

Det er jo henne det er noe galt med. Jeg tenker at uansett hva en psykisk syk person måtte mene så er jeg nå her og gjør det beste ut av det

Anonymkode: f943b...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok bare ekstra sint, og mistet besinnelsen i øyeblikket, :rasende:

også var du kanskje litt drittunge? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, puppi skrev:

Hun var nok bare ekstra sint, og mistet besinnelsen i øyeblikket, :rasende:

også var du kanskje litt drittunge? 

Er ikke sikkert TS var det, min mor er en som vet best om alt, å prøve å si henne i mot og få henne til å endre mening er like vanskelig som å finne en nål i en høystakk, noen er desverre bare sånn, hennes mor var slik, å hennes andre barn er også slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg fått, og. Om enn ikke av min mor. Og i senere år er jeg enig med han som sa det. Jeg skulle ønske jeg aldri var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe av det verste man kan si til barnet sitt. Moren min sa det stadig vekk i oppveksten min, hun har aldri sagt unnskyld eller anerkjent det i ettertid. 

Anonymkode: 68c17...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Den har jeg fått, og. Om enn ikke av min mor. Og i senere år er jeg enig med han som sa det. Jeg skulle ønske jeg aldri var født.

Det er ikke akkurat det samme å høre det fra foreldre som fra andre da, men trist at du føler det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er ikke akkurat det samme å høre det fra foreldre som fra andre da, men trist at du føler det sånn.

Han ble/var min stefar og dermed berettiget til å "oppdra" meg med psykisk og fysisk vold...mente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilket forhold dere har til vanlig? Og hvilken type person hun er? Det har mye å si, tenker jeg.  

Jeg kan forstå at det er veldig vondt. Særlig om det kom helt uventet. Men er det ikke noe befriende over det også. Hvis min forelder hadde sagt det rett ut, hadde det vært lettere for meg. Enn å gå rundt å kjenne på det uansett. Og gruble. 

Anonymkode: e3c53...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har av og til bare sagt, når morra mi blir litt amper i stemninga og hever stemmen, "det var du som valgte å få barn, tenk så stille du hadde hatt det det uten unger". 

Anonymkode: be916...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sint kan jeg også bli, men da er den andre parten like stor skyld i konflikten og har gjort den mer opphetet for å si det sånn. Så hvis du var respektløs mot moren din så skjønner jeg at hun sa det. Har man fått mye dritt så blir man lett stor i kjeften. Minner meg om sånne krangler jeg og eksen hadde.

Anonymkode: 06836...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sint kan jeg også bli, men da er den andre parten like stor skyld i konflikten og har gjort den mer opphetet for å si det sånn. Så hvis du var respektløs mot moren din så skjønner jeg at hun sa det. Har man fått mye dritt så blir man lett stor i kjeften. Minner meg om sånne krangler jeg og eksen hadde.

Anonymkode: 06836...f98

Da tror jeg du bør lære sinnemestring. Foreldre kan bli sinte ja. Men sånt sier en bare ikke! Har det ramla ut så bør en legge seg paddeflat. Men jeg tror ikke normale mennesker får seg til å si sånt! Hadde krepert av dårlig samvittighet om jeg hadde barn jeg sa sånt til. Nei! Et sted får grensen gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har av og til bare sagt, når morra mi blir litt amper i stemninga og hever stemmen, "det var du som valgte å få barn, tenk så stille du hadde hatt det det uten unger". 

Anonymkode: be916...829

Hun valgte å få barn ja, men hun har sikkert gjort sitt beste for å oppdra deg. Stygt sagt av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...