Gå til innhold

Nekter å si at jeg er ufør så hva kan jeg si at jeg gjør hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ei ung jente på 22 år, for et par år siden kollapset livet mitt da jeg ble ufør pga en sykdom jeg har. Jeg vil ikke si til noen at jeg er ufør, og vil ha tips til hva jeg kan si at jeg jobber med hjemmefra som ikke skaper mistanke eller spørsmål. Bor også på en liten plass på østlandet. På forhånd takk.

Anonymkode: 25af9...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studerer? Blogger? Har du en hobby du kan nevne? 

Synes forøvrig det er trist at du føler at du må lyve. :klem:

Anonymkode: a3157...3a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja du kan jo kanskje si at du jobber for et eller annet firma, tar i mot telefonsamtaler (hjemmekontor).

Anonymkode: d6368...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jeg jobber med oversetting, teksting og reklame hjemmefra :) Har etterhvert sagt jeg er 50% ufør, og resten jobber jeg. Fungerer fint, da lyver jeg ikke så innmari mye, men samtidig beholder jeg verdigheten og slipper alle fordommer.

Anonymkode: 5977a...c7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn heller på noe sånn at du virkelig gjør noe hjemmefra. Det kommer sikkert forslag her til hva du eventuelt kan gjøre. Om du ikke får brukt mye tid på det spiler ikke så stor rolle, men å lyve tror jeg vil være belastende i lengden. Det er få som takler det uten å bli stresset eller lei av spillet en spiller. Ikke lag flere vanskeligheter for deg selv. 

Anonymkode: d3d40...7d6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dumt å lyve, men jeg orker ikke spørsmål og samtaler angående situasjonen min, og jeg ser på ansiktet på folk jeg har snakket med når jeg har sagt at jeg er på nav pga sykdom. Alt stopper bare opp. Vil heller si jeg har en liten hjemmefra jobb eller noe. Kan ikke si jeg studerer for de vil jo på et tidspunkt spør om jeg ikke er ferdig snart. 

Anonymkode: 25af9...4a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller meste vil kunne føre til videre spørsmål. 
Sier du at du studerer, så vil du kunne få spørsmål om hva du studerer, hvor langt du har kommet og hvordan studiet er. 
Sier du at du blogger, vil du kunne få spørsmål om hva du blogger om, antall følgere, hvordan du kan leve av det og slikt. 
Sier du at du jobber som konsulent, vil du kunne få spørsmål om hva. Sier du tekstforfatter, designer, utvikler, driver eget selskap eller noe annet, så vil folk kunne spørre oppfølgende spørsmål. 
Er folk interessert i å vite noe om deg, så vil dem stille oppfølgende spørsmål uansett hva du svarer. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis ufør, men har hjemmekontor. Jeg fakturerer, holder orden på papirer og betaler regninger for et lite firma😊

Anonymkode: 90182...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må være noe enkelt uten altfor mange oppfølgingsspørsmål jeg ikke kan svare på.

Men kanskje det er noe jeg kan begynne med å gjøre, trenger ikke å tjene noe på det, men kan si jeg tjener på det. Tips?

Anonymkode: 25af9...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må være noe enkelt uten altfor mange oppfølgingsspørsmål jeg ikke kan svare på.

Men kanskje det er noe jeg kan begynne med å gjøre, trenger ikke å tjene noe på det, men kan si jeg tjener på det. Tips?

Anonymkode: 25af9...4a1

Selger for tupperware, eller telefonselger.

Anonymkode: 58b1b...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja du kan jo kanskje si at du jobber for et eller annet firma, tar i mot telefonsamtaler (hjemmekontor).

Anonymkode: d6368...27a

Det må hun i hvert fall ikke si, da tror folk at hun er telefonselger, og ingenting har lavere anseelse enn det.  Mye bedre å si at en er uføretrygdet enn telefonselger

Anonymkode: f9d72...03d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ei ung jente på 22 år, for et par år siden kollapset livet mitt da jeg ble ufør pga en sykdom jeg har. Jeg vil ikke si til noen at jeg er ufør, og vil ha tips til hva jeg kan si at jeg jobber med hjemmefra som ikke skaper mistanke eller spørsmål. Bor også på en liten plass på østlandet. På forhånd takk.

Anonymkode: 25af9...4a1

Du får si du er frilansskribent på nettet, og passe på å produsere minst ett innlegg på forumet fem dager i uka. 

Spør noen om hva du driver mrd så er det ting du ikke kan opplyse noe mer om. 

Anonymkode: 7b0a7...04c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selger for tupperware, eller telefonselger.

Anonymkode: 58b1b...750

Ja, særlig. Så spør folk om hun kan skaffe dem ett og annet tupperwareprodukt eller om bruken av en spacemaker. Hva svarer hun da? Eller dersom hun blir spurt om hjelp med en reklamasjon? 

Ingen lever i lengre tid med og av telefonsalg. Så den var heller ikke god. 

Men frilansskribent det kan være så mangt og mye, også dekkes inn med en bruker på KG. :lur:

Anonymkode: 7b0a7...04c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør en frilansskribent, kan dere komme med eksempler? 

Takker for alle svar.

Anonymkode: 25af9...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du blogger under pseudonym, og at du ikke vil snakke om det i fare for å bli avslørt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde seg til sannheten? En bekjent av meg traff ei jente på en fest, og noe skal en jo si, så hun spurte hva han drev med?  – Nei, jeg har ikke arbeid, jeg. Fikk sparken på grunn av fyll!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får si du er frilansskribent på nettet, og passe på å produsere minst ett innlegg på forumet fem dager i uka. 

Spør noen om hva du driver mrd så er det ting du ikke kan opplyse noe mer om. 

Anonymkode: 7b0a7...04c

Denne skal jeg bruke 😂👍 takk til ts som laget tråden! 

Anonymkode: a3157...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør en frilansskribent, kan dere komme med eksempler? 

Takker for alle svar.

Anonymkode: 25af9...4a1

Skriver artikler for blader, aviser og lignende. Feks. nettsteder. Men dette er litt for lett å etterprøve, siden man kan google navnet ditt. 

Følger du forslaget mitt om at du driver med oversetting så er det lettere. Hvis du ikke er god i språk, kan du si du jobber frilans med transkribering. Dvs, du lytter til intervjuer og foredrag, og skriver disse ned som tekst. Det er tidkrevende arbeid, feks. en time intervju kan fort ta opptil 5-8 timer jobb om lydkvaliteten er dårlig. 

Driver du med teksting får du også frilansoppdrag. Da får du småprosjekter der du feks. skal tekste reklamefilmer eller tv-serier. Vanskelig å få jobb innen tv-serier, så det er bedre å si du driver innen reklamefilmer. 

Hvis noen spør om hvor du får oppdragene fra, så si at du er registrert på flere portaler på nett, der folk kan søke opp personer som passer til oppdraget. Feks. om du er interessert i hest, fotball, data, natur, fotografering e.l., så vil folk søke opp deg for oversetting innen disse feltene, siden du da kan fagstoff i tillegg.

Anonymkode: 5977a...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren som fikk sparken pga fyll, han fikk jenta og det ble ikke rykter og snakk? Problemet er at folk liker å ha noen å snakke om, jeg vil ikke gi dem et tema. 

Anonymkode: 25af9...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studerer? Blogger? Har du en hobby du kan nevne? 

Synes forøvrig det er trist at du føler at du må lyve. :klem:

Anonymkode: a3157...3a8

Personlig har jeg større fordommer mot bloggere og såkalte influencere enn uføre. Da bidrar man med generell forsøpling av samfunnet i tillegg til å ikke produsere noe av verdi. Med forbehold om at det dreier seg om rosabloggere. 

Anonymkode: 4dcb1...e9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...