Gå til innhold

Burde vi forby FrPere å ytre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du mener man skal forby ytringsfriheten? Er ikke dette slagordet til Arbeiderpartiet? :skya:

Man trenger da ikke forby ytringsfrihet om man er helt uenig i det noen sier, det er det som er en del av politikken. Man må oppleve sterke tilbakemeldinger og hard kritikk. Norge har heldigvis religionsfrihet/ytringsfrihet så da må man nesten godta at slik er det med bønnerop og kirkeklokker, man skal ikke forby disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvor dette er noe problem? Fortell meg gjerne hvilke moskeer i Oslo som har alle dagens bønnerop. Det er selvsagt at man ikke kan kun forby bønnerop og ikke kirkeklokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, funginger skrev:

Jeg skjønner ikke hvor dette er noe problem? Fortell meg gjerne hvilke moskeer i Oslo som har alle dagens bønnerop. Det er selvsagt at man ikke kan kun forby bønnerop og ikke kirkeklokker.

Hvorfor er det selvsagt?

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Om det er en menneskerett å støye høylytt i bebygde områder er jeg enig i at vi kan se bort fra slike "rettigheter". 

Så er jeg enig i at en bør prøve å møte de behov andre mener å ha for å praktisere sin religion, innen rimelighetens grenser, men at en dermed har en selvsagt rett til å aktivt la det gå ut over andre kjøper jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Norge er ikke et muslimsk land.

Anonymkode: afac8...302

Vi er i ferd med å bli det.

Anonymkode: 877f6...204

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, glutenfreevegan said:

Nei, vi kan ikke forby noen om å uttrykke seg fordi du ikke liker meningen dems. Ytringsfrihet kalles det. 

kanskje du heller skal lære deg å kontrollere følelsene dine ?

 

Og man kan ikke forby kun bønnerop kun fordi man liker islam mindre enn kristendommen. I hvert fall ikke om man skal beholde religionsfriheten.   

Anonymkode: 8c90b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og man kan ikke forby kun bønnerop kun fordi man liker islam mindre enn kristendommen. I hvert fall ikke om man skal beholde religionsfriheten.   

Anonymkode: 8c90b...9f2

Når det er til sjenanse for andre så syns jeg absolutt det.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne tråden 4 sider lang og det er fremdeles ingen som kan vise til eksempler på at det er forbudt å forby støyende bønnerop mange ganger per dag uten å forby kirkeklokker? Det virker som om folk bare slenger rundt seg med ord om "menneskerettigheter" uten å ha satt seg inn i saken i det hele tatt. Det samme sa mange om burkaforbud også. Kan ikke forbys ble det sagt. 

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensene av religionsfrihet er stor. Venstresiden klarer enten ikke begripe konsekvensene av dette, eller dem bryr seg rett og slett ikke, og dem ser gjerne at islam overtar styringen i Norge blant annet. For å kunne bedømme fremtiden, og konsekvensene av å tillate potensielle farlige religioner, så må en ha kunnskapen om den, og forstå historien til alle land hvor religionen islam har fått innpass og tillatelse til å utfolde seg.

For 1400 år siden, så var det ingen islam. Idag har islam så godt som tatt over hele Midtøsten. Nå står Europa for tur.

Islam er en religion ulik andre, hvor dem er arrogant, og hvor ingen andre religioner ikke får høres høyere enn islam. Når det i muslimske land blir forbudt å ha kirkeklokker, og hvor kirketårn ikke får være høyere enn tårnene på en moske. Hvorfor skal ikke vi da bare forby bønnerop da. Jeg vil ikke høre bønnerop, da det er støtende for meg.

Selvfølgelig skal kirkeklokker lyde som vanlig, da det er en del av norsk kultur, og det er i et land hvor kristendommen kom hit først, og ikke islam. Hvis vi skal forby kirkeklokker her i Norge, så kan hele Midtøsten forby bønnerop.

Det er jo veldig beleilig for muslimer, at dem har fått iverksatt lovendringer, slik at vi etniske norske ikke skal kunne få lov til å kritisere islam og dens inntog i Norge. Den minste kritikk blir møtt med en eller annen lovendring eller stempel på den som sier noe negativt. Til slutt har ingen lov å kritisere islam, og alle later som at alt er bra, når det ikke er det.

Det som fungerer, er ett land og en religion, ikke noe mer. Hvis vi tillater andre religioner i et land, så blir det konflikter, krig, terror og overgrep. Flere religioner enn en går bare ikke. Igjen, så er islam en annerledes religion, med en helt annen mentalitet enn andre religioner. Islam bruker frykt og trusler mot innbyggere, for å vinne troende.

Faktisk, så er islam og kommunisme ganske like. Mentaliteten hos dem begge er, " vil du ikke, så skal du...vi bestemmer". Det er vel derfor venstresiden er så for islam, da kommunister og muslimer står veldig nært hverandre, og begge liker kontroll. Mullah Krekar er også veldig interressert i kommunisme også, og han leser om det, så det bekrefter mine mistanker.

Egentlig så trenger vi ingen religioner, da dem alle er menneskeskapt. Religion er skapt av datidens smarte og datidens ledere. Religion handler om kontroll. Nå som kristendom er på vei bort i samfunnet, så legges det til rette for en ny bølge, som er islam.

Religionsfrihet er det dummeste politikere noen gang har stemt for. Det vil bety slutten på vestlig sivilisasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er 5 bønnerop om dagen, men det er da langt flere kirker. Hvorfor skal det være mer greit at  nesten 2000 kirker skal bråke hver eneste søndag, men ikke en eneste moske? 2000 kirker lager selvsagt mer bråk for de rundt enn noen få moskeer.

For en søkt argumentasjon. Så hvis en religion bare har en religiøs bygning i Norge så bør de kunne stå på taket og skrike ut propagandaen sin hele dagen?

Anonymkode: c0a49...934

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Jeg skjønner ikke at det gjøres et stort nummer ut av dette. Han vil ha ro i det offentlige rom. Bønnerop forstyrrer roen. De kan gjerne kappe ned kirkeklokker med det samme!

De kan gjerne ha bønnerop, men da må det være på en måte som ikke forstyrrer alle andre.

Når i helvete ble det en menneskerett å forstyrre roen for andre mennesker?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, funginger skrev:

Jeg skjønner ikke hvor dette er noe problem? Fortell meg gjerne hvilke moskeer i Oslo som har alle dagens bønnerop. Det er selvsagt at man ikke kan kun forby bønnerop og ikke kirkeklokker.

Selvfølgelig er ikke det selvsagt? De er jo to forskjellig ting!

Anonymkode: 1a1e4...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det et poeng at en kirkeklokke er bare en lyd, og kun en gang i uken. Bønnerop har en helt annen symbolsk betydning når det islamske budskapet skal ropes ut over gatene. Hvorfor tror du de ikke bare kan rope inne i sine egne lokaler? Det handler om kontroll og dominanse for dem. Du SKAL høre det, om du vil eller ikke!

At dette diskuteres i det hele tatt er helt SYKT!

Anonymkode: b118a...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

FrP er absolutt ikke mitt parti, men vil ikke synke like lavt som dem. Selvsagt skal de få lov til å snakke (den dårlige) politikken sin fortsatt:)  

Anonymkode: 64742...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i ferd med å bli det.

Anonymkode: 877f6...204

5,2 millioner nordmenn - 100 000 muslimer registrert, hvor flesteparten bor i de store byene Oslo, Bergen, Stavanger. På god vei ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apex said:

5,2 millioner nordmenn - 100 000 muslimer registrert, hvor flesteparten bor i de store byene Oslo, Bergen, Stavanger. På god vei ja :P 

Det handler vel mest om sinnstilstanden. Folk velger å konformere til islamske regler uten å egentlig forstå det selv. Hvis man ser på det fra "utsiden" så er det fascinerende hvordan de får det til med tanke på hva islam er og står for.

Anonymkode: b118a...c7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Apex skrev:

5,2 millioner nordmenn - 100 000 muslimer registrert, hvor flesteparten bor i de store byene Oslo, Bergen, Stavanger. På god vei ja :P 

Klarer ikke dy meg når noen feilinnformerer om fakta:

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Nei 4% er ikke stor andel, men rett skal være rett :)

Anonymkode: eb8fd...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke dy meg når noen feilinnformerer om fakta:

https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Nei 4% er ikke stor andel, men rett skal være rett :)

Anonymkode: eb8fd...279

Jeg bommet med 100 000, altså ikke nok til at de på noen måte tar over som var mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Apex said:

Jeg bommet med 100 000, altså ikke nok til at de på noen måte tar over som var mitt poeng.

Hvis du ikke bare gjettet så er antallet er allerede dobbelt så høyt som da du hørte hva det var sist, og så skjønner du fortsatt ikke tegninga? Hvor mange var det for 20 år siden? Hvor mange er det om 20 år? 50 år? 100 år?

For 20 år siden ville du på samme måte forsøkt å latterliggjøre en påstand om at det ville være en majoritet av innvandrere på mange skoler i Oslo i dag.

Anonymkode: c0a49...934

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke bare gjettet så er antallet er allerede dobbelt så høyt som da du hørte hva det var sist, og så skjønner du fortsatt ikke tegninga? Hvor mange var det for 20 år siden? Hvor mange er det om 20 år? 50 år? 100 år?

For 20 år siden ville du på samme måte forsøkt å latterliggjøre en påstand om at det ville være en majoritet av innvandrere på mange skoler i Oslo i dag.

Anonymkode: c0a49...934

Tallene på innvandring vokser stadig og er ikke noe vi i realiteten kan gjøre noe særlig med, når det gjelder skoler med høy antall muslimer så er det som regel resultat av en dårlig lokaliserings politikk, det er denne politikken det må arbeides mest med.

Hvis det er nyere data om hvor mange muslimer det er i Norge uten å linke til resett vil jeg gjærne lese, tror ikke antallet fra 2017 har økt særlig, i 2017 linken var det registrert 250 000 muslimer og 148 000 i muslimske trossamfunn.

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...