Gå til innhold

Burde vi forby FrPere å ytre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som vanlig snakkes det om symptomene, men ikke de virkelig problemene. Innvandringen og de internasjonale kreftene som ønsker dette velkommen. Det inkluderer Frp sammen med resten av stortingspartiene. La de herje fritt. Det er tydelig at dere trenger en dose virkelighet for å forstå. Så la det komme, og få som fortjent. Dessverre ser det ut til at det må bli slik.

Kirkeklokke kl. 12:00 på søndager er et problem? Ja, så sinnsvakt har samfunnet blitt. For øvrig er kirken selv en stor del av problemet, komisk nok i liberal forstand, men akkurat denne gesten er ikke noe jeg tenker over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

 

Ja, det er greit å forby bønnrop så lenge det er et generelt forbud mot støy og ikke kun er et forbud mot muslimer å ytre seg religiøst. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Har du noen kilder på at menneskerettighetene sier at det er greit å forby både kirkeklokker og bønnerop, helt uavhengig av at bønnerop foregår flere ganger om dagen? Selvsagt blir ikke loven slik at man "forbyr islam å komme med religiøse ytringer". At man ønsker å forby bønnerop betyr jo ikke at loven beskrives slik. Det samme gjelder jo burkaforbud for eksempel. Man kan jo ønske å forby burka uten at man mener loven skal skrives slik.

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen, og dens ritualer ble innført på bakgrunn av et demokratisk flertall i befolkningen, heldigvis er det ikke et demokratisk flertall for muslimske bønnerop, enda. Vi bor i Norge, enn så lenge. 

Anonymkode: 440c4...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fremtiden tenker jeg at det kan bli en ny vri på dette, muslimsk parti får flertallet av stemmene --> forandrer regler i Norge --> Ny regel, alle kvinner må dekke til håret sitt ute i offentligheten (bot og annen straff for de som nekter). Osv osv

Lov om forbud av kirkeklokker innføres fordi det er uønsket støy, men bønnerop får bli.

Enig i at det høres ekstremt usannsynlig ut, men det er en liten mulighet for at noe slikt kan skje med lille Norge i fremtiden.   

Anonymkode: 875af...6d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Skal love deg at de får min stemme:-)

Anonymkode: 1220d...3a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Du er hverken den første eller den siste som kjenner på de følelsene der. Den tankegangen/innstillingen har tatt livet av ca 100 millioner. Helt UFATTELIG at denne type holdninger eksisterer i Norge i 2018. Føl på hatet ditt, sug på bitterheten og kjenn på forakten. Den "tingen" der er smaken/lukten av NØYAKTIG det samme som har skjedd før. Du burde skamme deg!

Anonymkode: b118a...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol, TS. Det du ikke innser, er at det du skriver nå er noe enkelte medlemmer/velgere kunne liret fra seg. Å foreslå unntak av yttringsfriheten gjør deg ikke akkurat spesielt populær.

Jeg er langt fra noen fremskrittspartikvinne, og er fullt klar over at dette partiet har flere medlemmer som skulle hatt munnkurv. Men partiet har også noen våkne mennesker.

Alle i Norge skal ha yttringsfrihet, men man må likevel passe litt på hva man sier. Mobbing og rasistiske uttalelser går ikke under yttringsfriheten. Denne bønneropdebatten er helt kokkelimonke.

Endret av Tibbie
Redigerte på noe som kunne misforstås*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Jeg foreslår en mellomting. Forby bruk av mikrofon og forsterker i bønneropene, og vi kan stoppe kirkeklokkene. Ikke morsomt for nattevakter å bo for nær kirker.

Det er viktig å tørre å motsi religiøse krefter, være seg muslimsk, jødisk , kristen eller hva som helst.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fremtiden tenker jeg at det kan bli en ny vri på dette, muslimsk parti får flertallet av stemmene --> forandrer regler i Norge --> Ny regel, alle kvinner må dekke til håret sitt ute i offentligheten (bot og annen straff for de som nekter). Osv osv

Lov om forbud av kirkeklokker innføres fordi det er uønsket støy, men bønnerop får bli.

Enig i at det høres ekstremt usannsynlig ut, men det er en liten mulighet for at noe slikt kan skje med lille Norge i fremtiden.   

Anonymkode: 875af...6d6

Så veldig usannsynlig er det nok ikke, dessverre. 

Anonymkode: ef16a...b54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tibbie skrev:

Lol, TS. Det du ikke innser, er at det du skriver nå er noe en ekkel FrP'er kunne liret fra seg. Å foreslå unntak av yttringsfriheten gjør deg ikke spesielt populær.

Jeg er langt fra noen fremskrittspartikvinne, og er fullt klar over at dette partiet har flere medlemmer som skulle hatt munnkurv. Men partiet har også noen våkne mennesker.

Alle i Norge skal ha yttringsfrihet, men man må likevel passe litt på hva man sier. Mobbing og rasistiske uttalelser går ikke under yttringsfriheten. Denne bønneropdebatten er helt kokkelimonke.

Synes ikke du fremstår så mye bedre selv. Når du skriver at en ekkel Frp’er kunne liret av seg dette.

Hvem burde ha munnkurv mener du, og hvorfor? De som tør kalle en spade for en spade?

Anonymkode: ef16a...b54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du fremstår så mye bedre selv. Når du skriver at en ekkel Frp’er kunne liret av seg dette.

Hvem burde ha munnkurv mener du, og hvorfor? De som tør kalle en spade for en spade?

Anonymkode: ef16a...b54

Når jeg skriver "en ekkel FrP'er", så mente jeg ikke alle. Mente spesielle personer, altså personene som er kjent for å stille partiet i et dårlig lys og gi dem et dårlig rykte.

Ser nå at det jeg skrev kan misforstås.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du noen kilder på at menneskerettighetene sier at det er greit å forby både kirkeklokker og bønnerop, helt uavhengig av at bønnerop foregår flere ganger om dagen? Selvsagt blir ikke loven slik at man "forbyr islam å komme med religiøse ytringer". At man ønsker å forby bønnerop betyr jo ikke at loven beskrives slik. Det samme gjelder jo burkaforbud for eksempel. Man kan jo ønske å forby burka uten at man mener loven skal skrives slik.

Anonymkode: 62af3...a53

Står i avisartikkelen at justisdepartementet sier at det er det å kun forby bønnerop som vil stride mot religionsfriheten. 

Det vil heller ikke være lov å bare omskrive loven for å få det til å virke som om man ikke kun går etter islamske bønnerop.  Man har jo ikke menneskerettigheter og religionsfrihet om man bare kan skrive om lovene for å omgå dem. Setter man f.eks en lov som sier at det kun er lov med religiøs støy mellom klokka 10 og 11 på søndager så er det jo klart man favoriserer kristendommen selv om man ikke sier det eksplisitt. 

  

Når det kommer til burkaforbudet så kommer det jo an på formålet. Frankrike fikk lov fordi domstolen mente at Frankrike måtte få lov til å begrense religionsfriheten når det var for å sikre andre grunnleggende verdier i samfunnet.   Man kan være enig eller uenig med den dommen, men det er vanskelig å si at det er en grunnleggende verdi i et samfunn med religionsfrihet at man skal kunne forstyrres av kirkeklokker, men ikke muslimske bønnerop.   

13 minutter siden, Tibbie said:

Lol, TS. Det du ikke innser, er at det du skriver nå er noe en ekkel FrP'er kunne liret fra seg. Å foreslå unntak av yttringsfriheten gjør deg ikke spesielt populær.

Jeg er langt fra noen fremskrittspartikvinne, og er fullt klar over at dette partiet har flere medlemmer som skulle hatt munnkurv. Men partiet har også noen våkne mennesker.

Alle i Norge skal ha yttringsfrihet, men man må likevel passe litt på hva man sier. Mobbing og rasistiske uttalelser går ikke under yttringsfriheten. Denne bønneropdebatten er helt kokkelimonke.

LOL til deg også. Å forby FrPere å ytre seg fordi de lirer av seg så mye dumt var en parodi på FrP som ønsket å droppe menneskerettighetene fordi det ville irritere dem å høre muslimske bønnerop. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med alternative meninger/løsninger bør absolutt få uttale seg. Fram med all slags grums, det er slik det avsløres og kan konfronteres.
Det skumleste er grupperinger som fører parallelle dialoger og som opprettholder sine skrudde verdensbilder uten av vi andre vet om det.

I tillegg er jo ytringsfriheten en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL til deg også. Å forby FrPere å ytre seg fordi de lirer av seg så mye dumt var en parodi på FrP som ønsket å droppe menneskerettighetene fordi det ville irritere dem å høre muslimske bønnerop. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

 

Ok, det kom ikke så godt frem at dette var parodi :P Virket som at dette var noe du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie said:

Ok, det kom ikke så godt frem at dette var parodi :P Virket som at dette var noe du mente.

Forstår. men tommelfingerregelen får være at med mindre man er representant for FrP så er man ironisk når man sier man  blåser i menneskerettighetene fordi det er viktigere at en selv ikke blir irritert. :)

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår. men tommelfingerregelen får være at med mindre man er representant for FrP så er man ironisk når man sier man  blåser i menneskerettighetene fordi det er viktigere at en selv ikke blir irritert. :)

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Du svarte ikke vedkommende som viste til at bønnerop var 5x daglig mens kirkeklokkene en gang i uka.  Hvorfor mener du islam skal ta større plass i Norge? Synes du det fungerer bra i landene de kommer fra? Kan du vise til et eneste vellykket land der islam er dominerende? Hvordan behandles kristne og jøder i muslimske land? Hvordan følges "menneskerettighetene" der? Hvordan behandles kvinner og homofile? Hvordan blir det her når muslimer blir i flertall? Helt utrolig at folk kan være så naive som deg. 

Anonymkode: 85410...fc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er så hinsides merkelig at folk er positive til islam. En del av religionen dems er at dem skal erobre land og mer eller mindre ta over verden. De kaster homofile fra hustak, steiner utro kvinner, omskjærer jenter, dreper ateister og ser på kvinner som annenrangs mennesker. Folk må våkne opp altså!

Anonymkode: b118a...c7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarte ikke vedkommende som viste til at bønnerop var 5x daglig mens kirkeklokkene en gang i uka.  Hvorfor mener du islam skal ta større plass i Norge? Synes du det fungerer bra i landene de kommer fra? Kan du vise til et eneste vellykket land der islam er dominerende? Hvordan behandles kristne og jøder i muslimske land? Hvordan følges "menneskerettighetene" der? Hvordan behandles kvinner og homofile? Hvordan blir det her når muslimer blir i flertall? Helt utrolig at folk kan være så naive som deg. 

Anonymkode: 85410...fc8

Ja, det er 5 bønnerop om dagen, men det er da langt flere kirker. Hvorfor skal det være mer greit at  nesten 2000 kirker skal bråke hver eneste søndag, men ikke en eneste moske? 2000 kirker lager selvsagt mer bråk for de rundt enn noen få moskeer.  Eller hva med å sette regler om at det kun er lov med religiøs støy på hverdager, men ikke i helgene?  Man kan lett sette opp regler for å gå etter religionene man ønsker, men det ville selvsagt stride mot religionsfriheten. Ingen trossamfunn skal få lov til å ha flere enn 50 bygg som bråker ville vel rammet Den norske kirke  uforholdsmessig hardt. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg ønsker at vi skal ha større religionsfrihet og sterkere menneskerettigheter enn Saudi Arabia og de landende der. Og vi ser jo hvor skremmende det er om FrP hadde hatt flertall. Da hadde jo religionsfriheten røket for alle FrPerne misliker. Men man har selvsagt ikke religionsfrihet om den kun gjelder for religionen flertallet av befolkningen godtar.  

Burde vi nekte FrPeren religionsfrihet siden de selv ikke ønsker religionsfrihet? Nei, på samme måte som ikke bør nekte muslimer religions frihet selv om det ikke er religionsfrihet i en rekke muslimske land. 

TS

 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er 5 bønnerop om dagen, men det er da langt flere kirker. Hvorfor skal det være mer greit at  nesten 2000 kirker skal bråke hver eneste søndag, men ikke en eneste moske? 2000 kirker lager selvsagt mer bråk for de rundt enn noen få moskeer.  Eller hva med å sette regler om at det kun er lov med religiøs støy på hverdager, men ikke i helgene?  Man kan lett sette opp regler for å gå etter religionene man ønsker, men det ville selvsagt stride mot religionsfriheten. Ingen trossamfunn skal få lov til å ha flere enn 50 bygg som bråker ville vel rammet Den norske kirke  uforholdsmessig hardt. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg ønsker at vi skal ha større religionsfrihet og sterkere menneskerettigheter enn Saudi Arabia og de landende der. Og vi ser jo hvor skremmende det er om FrP hadde hatt flertall. Da hadde jo religionsfriheten røket for alle FrPerne misliker. Men man har selvsagt ikke religionsfrihet om den kun gjelder for religionen flertallet av befolkningen godtar.  

Burde vi nekte FrPeren religionsfrihet siden de selv ikke ønsker religionsfrihet? Nei, på samme måte som ikke bør nekte muslimer religions frihet selv om det ikke er religionsfrihet i en rekke muslimske land. 

TS

 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Du kommer hele tiden med disse påstandene om at alle religioner har krav på å bråke så mye de vil i forhold til menneskerettighetene, hvis en religion bråker litt så må alle som skaper nye religioner få lov til å bråke masse, men vis oss konkrete eksempler på at det faktisk er slik i forhold til de menneskerettighetene du hele tiden snakker om. Jeg regner med at du også mener burkaforbud er i strid med menneskerettighetene fordi det spesifikt rammer en religion mer enn andre? Men har du sjekket om dette stemmer?

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er 5 bønnerop om dagen, men det er da langt flere kirker. Hvorfor skal det være mer greit at  nesten 2000 kirker skal bråke hver eneste søndag, men ikke en eneste moske? 2000 kirker lager selvsagt mer bråk for de rundt enn noen få moskeer.  Eller hva med å sette regler om at det kun er lov med religiøs støy på hverdager, men ikke i helgene?  Man kan lett sette opp regler for å gå etter religionene man ønsker, men det ville selvsagt stride mot religionsfriheten. Ingen trossamfunn skal få lov til å ha flere enn 50 bygg som bråker ville vel rammet Den norske kirke  uforholdsmessig hardt. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg ønsker at vi skal ha større religionsfrihet og sterkere menneskerettigheter enn Saudi Arabia og de landende der. Og vi ser jo hvor skremmende det er om FrP hadde hatt flertall. Da hadde jo religionsfriheten røket for alle FrPerne misliker. Men man har selvsagt ikke religionsfrihet om den kun gjelder for religionen flertallet av befolkningen godtar.  

Burde vi nekte FrPeren religionsfrihet siden de selv ikke ønsker religionsfrihet? Nei, på samme måte som ikke bør nekte muslimer religions frihet selv om det ikke er religionsfrihet i en rekke muslimske land. 

TS

 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Men hvorfor skal vi endre og tilpasse vår kultur for noe fremmed? 

De som bosetter seg ved kirker gjør det av eget valg. De som har fått moskeer i nabolaget sitt har ikke valgt det.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...