Gå til innhold

Burde vi forby FrPere å ytre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da har du mest sannsynlig valgt å bosette deg ved siden av kirken av egen fri vilje, å skulle klage på det i ettertid ville i så fall vært veldig teit. 

De som plutselig får en moske ved siden av seg har ikke valgt dette selv.

Anonymkode: afac8...302

Nå er det selvsagt sånn med religionsfrihet at man ikke har religionsfrihet om det bare er de religionene som har holdt på lengst i landet som skal ha rettigheter.

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
11 minutter siden, Karen olsen said:

Ja! Det er klart at å forby religionsfrihet og kneble menneskerettighetene er en nydelig samfunnsutvikling.

Altså, du må ikke være enig i uttalelsene. Jeg er heller ikke enig i de. Men du kan faktisk ikke forby dem å uttale seg. Hvis de har lyst til å være noen fundamentalistiske, navlebeskuende, ekstremister, så la dem nå være det, da. Måten man bekjemper idioti på i et demokrati er å argumentere saklig i mot, ikke å ned legge forbud mot uttalelser. Vi kan faktisk ikke forby alt vi ikke liker, eller gjøre alt vi liker gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det selvsagt sånn med religionsfrihet at man ikke har religionsfrihet om det bare er de religionene som har holdt på lengst i landet som skal ha rettigheter.

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Hvilken religiøse rettighet er det du føler du ikke kan praktisere i Norge? Jeg ser frem til flotte eksempler med masse saklig innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dette har ingenting med å begrense religioners innflytelse på samfunnet eller hindre at religiøse mennesker plager ikke religiøse. Forslaget til FrP gjelder kun Islam.  Hadde man ønsket å hindre forstyrrelse så hadde man selvsagt kommet med et forslag om at bønnerop, kirkeklokker og lignende bør forbys.

Forslaget til FrP er å gi muslimer færre religiøse rettigheter enn andre religioner.   

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Jeg støtter et forslag som forbyr all religiøs forstyrrelse. De kan gjemme seg bak menneskerettigheter så mye de vil. Om de får gjennomslag så må menneskerettighetene oppdateres. Muslimer og kristne vil gå sammen mot "krenkelsene" slik vi ser i blasfemisaker også. De står hånd i hånd.

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi er et land med religionsfrihet. Så kan de som ønsker å fjerne grunnleggende menneskerettigheter heller finne seg et annet land. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Ja hva du tror den dagen de blir den dominerende religionen i Norge? Noe å glede seg til det tenker jeg. 

Anonymkode: ef16a...b54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Overrasket said:

Hvilken religiøse rettighet er det du føler du ikke kan praktisere i Norge? Jeg ser frem til flotte eksempler med masse saklig innhold.

Du får lese innleggene mine en gang til for jeg har aldri sagt noe om religiøse rettigheter jeg føler vi ikke kan praktisere i Norge.  Tråden handler om FrPs forslag om å forby muslimske bønnerop, ikke at det er forbudt med muslimske bønnerop.  

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hvem som helst bare starte en religion, begynne å diskriminere folk basert på den religionen og skrike ut i store høyttalere mange ganger om dagen og så kreve at de skal ha "beskyttelse fordi det er religion" og skrike om menneskerettigheter?

 

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi er et land med religionsfrihet. Så kan de som ønsker å fjerne grunnleggende menneskerettigheter heller finne seg et annet land. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

"Menneskerettighetene" er ikke uforanderlige. De er konstruert av mennesker for kort tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi er et land med religionsfrihet. Så kan de som ønsker å fjerne grunnleggende menneskerettigheter heller finne seg et annet land. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Frihet innenfor visse grenser ja. Men å legge til rette for en religion som har til mål å ta over og til slutt drepe "de ugudelige ikke muslimske" er ikke greit. Vi må gjerne tillate harmløse tros og religionsretninger, men Islam underbygger mye hat, vold og undertrykkelse.

Derfor mener jeg at vi må skille mellom harmløse ytringer og de som er mer ekstreme.

 

Anonymkode: 1cf41...513

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan hvem som helst bare starte en religion, begynne å diskriminere folk basert på den religionen og skrike ut i store høyttalere mange ganger om dagen og så kreve at de skal ha "beskyttelse fordi det er religion" og skrike om menneskerettigheter?

 

Anonymkode: 62af3...a53

Så lenge de er svarte eller muslimer så kan de det.

LiveLeak-dot-com-LiveLeak-dot-com-790_1503094987-59975bd1_1524605877.jpg

LiveLeak-dot-com-LiveLeak-dot-com-790_1503094987-59975bd1_1524605877.jpg.bedb6188521a71e29199bf059f25884c.jpg

Anonymkode: 1cf41...513

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan hvem som helst bare starte en religion, begynne å diskriminere folk basert på den religionen og skrike ut i store høyttalere mange ganger om dagen og så kreve at de skal ha "beskyttelse fordi det er religion" og skrike om menneskerettigheter?

 

Anonymkode: 62af3...a53

Man kan ikke gjøre hva som helst under beskyttelse av at det er en religion. Men man kan ikke ha regler som diskriminerer på bakgrunn av religion. Det er lov med forbud mot f.eks støy over en viss styrke og lengde. Men ikke lov med forbud mot at kun muslimer skal få lov til å ha religiøse ytringer.  Det burde nesten si seg selv om man skal overholde verdiene som religionsfrihet og ytringsfrihet.  

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får lese innleggene mine en gang til for jeg har aldri sagt noe om religiøse rettigheter jeg føler vi ikke kan praktisere i Norge.  Tråden handler om FrPs forslag om å forby muslimske bønnerop, ikke at det er forbudt med muslimske bønnerop.  

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Stemmer det! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke greie alle FRPere uder samme kam da, ikke alle like absolutt alt som et og samme parti har...

Anonymkode: eb8fd...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Man kan ikke gjøre hva som helst under beskyttelse av at det er en religion. Men man kan ikke ha regler som diskriminerer på bakgrunn av religion. Det er lov med forbud mot f.eks støy over en viss styrke og lengde. Men ikke lov med forbud mot at kun muslimer skal få lov til å ha religiøse ytringer.  Det burde nesten si seg selv om man skal overholde verdiene som religionsfrihet og ytringsfrihet.  

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Diskriminering er jo selve kjernen i religioner, "oss og dem" tankegangen er helt avgjørende for at religionene skal ha stor oppslutning. Derfor er religionene så opptatt av at de skal ha lov til å diskriminere kvinner, homofile og andre som ikke passer inn i flokken. Du mener at menneskerettighetene gjør at det er greit å forby kirkeklokker og bønnerop men ikke bare bønnerop?

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Glad vi har Frp, slik at folk får anledning til å si hva de mener, om det er aldri så dumt. Bønnerop til irritasjon og forstyrrelse for de fleste må forbys, bønnerop er ingen menneskerettighet, muslimer kan informeres om bønn via en muslimapp.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger da ikke greie alle FRPere uder samme kam da, ikke alle like absolutt alt som et og samme parti har...

Anonymkode: eb8fd...279

Jeg har ikke sagt noe om FrPere, jeg har sagt noe om FrP.  Det er tross alt FrPs innvandringspolitiske talsmann som har ytret seg og da ytrer han seg som representant for FrP og ikke som privatperson. 

TS

2 minutter siden, Paramount said:

Glad vi har Frp, slik at folk får anledning til å si hva de mener, om det er aldri så dumt. Bønnerop til irritasjon og forstyrrelse for de fleste må forbys, bønnerop er ingen menneskerettighet, muslimer kan informeres om bønn via en muslimapp.

FrPerne kan få lov til å ha en app hvor de kommuniserer til sine egne. Ingen menneskerett for FrPere å få lov til å ytre seg offentlig.  Eller vent, det er jo faktisk en menneskerett på lik linje med religionsfriheten som beskytter muslimenes rett til bønnerop når det er lov med kirkeklokker. 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Diskriminering er jo selve kjernen i religioner, "oss og dem" tankegangen er helt avgjørende for at religionene skal ha stor oppslutning. Derfor er religionene så opptatt av at de skal ha lov til å diskriminere kvinner, homofile og andre som ikke passer inn i flokken. Du mener at menneskerettighetene gjør at det er greit å forby kirkeklokker og bønnerop men ikke bare bønnerop?

Anonymkode: 62af3...a53

Ja, det er greit å forby bønnrop så lenge det er et generelt forbud mot støy og ikke kun er et forbud mot muslimer å ytre seg religiøst. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan ikke gjøre hva som helst under beskyttelse av at det er en religion. Men man kan ikke ha regler som diskriminerer på bakgrunn av religion. Det er lov med forbud mot f.eks støy over en viss styrke og lengde. Men ikke lov med forbud mot at kun muslimer skal få lov til å ha religiøse ytringer.  Det burde nesten si seg selv om man skal overholde verdiene som religionsfrihet og ytringsfrihet. 

Å, så problemet er at du ikke skjønner at de ville vært generelt formulert. Det ville de selvsagt, men alle ville visst hvorfor de ble laget, så de ville fortsatt blitt kalt forbud mot bønnerop.

Anonymkode: c0a49...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare satt opp høytalere som spilte jævelskapen der politikerne bodde, da hadde du sett rask foranding i regelverk.
Om kristne og muslimer er så forbanna glade i bråket sitt, så er det helt greit, de kan spille så høyt de vil i lydisolerte rom.
Men få dritten (bråket alså) bort fra oss andre.

Endret av FactsOverFeelings
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om hvor sykt det er at vi har et regjeringsparti som ønsker å fjerne religionsfriheten. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Det har visst blitt forsøkt tidligere, å fjerne Gud, uten suksess. Desverre 😳

Forstår ikke helt hvorfor denne religionsfriheten skal ha sånt sterkt vern. Nå er jeg ikke særlig åndelig av meg, men jeg likestiller det med å tro på julenissen. 

 

De må vel holde på med overtroen sin, muslimer som kristne, så lenge de ikke plager andre. Kirkeklokker har lokale tradisjoner, det er OK det, men vi trenger ikke innføre Islam eller Hare Krishna lyder i tillegg. 

Anonymkode: a525f...9ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Karen olsen skrev:

Ja! Det er klart at å forby religionsfrihet og kneble menneskerettighetene er en nydelig samfunnsutvikling.

Det er fremdeles religionsfrihet i landet fordi om man ikke får forstyrre andre med bønnerop over høyttalere.  Nå klarer jeg ikke helt å se poenget med å forby noe som omtrent (eller i det hele tatt) ikke finnes.  Har ikke alle moskèene digitalisert dette da?  Jeg bor i gamle Oslo jeg, men har ikke hørt bønnerop en eneste gang. Skal det forbys så synes jeg det må bli slutt på å ringe med kirkeklokkene for å kalle inn folk til søndagsgudstjenesten også. Like unødvendig det, alle har jo klokke!

Anonymkode: 58b05...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...