Gå til innhold

Burde vi forby FrPere å ytre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir irritert av å høre på alt FrPerne klarer å lire av seg. Derfor foreslår jeg at FrPere ikke burde få lov til å ytre seg offentlig. Jeg blåser i menneskerettighetene og ytringsfriheten. 

Idiotisk? Selvsagt. 

Men, FrPs innvandringspolitisk talsmann har tatt til orde for å forby bønnerop fra moskeer. Når han fikk vite at det mest sannsynlig bryter mot menneskerettighetene rundt religionsfrihet så svarte han at han driter i menneskerettighetene og det som teller er at han blir irritert om han hører bønnerop.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1gE04/Frp-talsmann-om-mulig-brudd-pa-menneskerettighetene--Jeg-bryr-meg-ikke

For et klovneparti. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ikke å snakke om hvor sykt det er at vi har et regjeringsparti som ønsker å fjerne religionsfriheten. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med han jeg. Norge er ikke et muslimsk land.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er enig med han jeg. Norge er ikke et muslimsk land.

Anonymkode: afac8...302

Men vi er et land med religionsfrihet. Så kan de som ønsker å fjerne grunnleggende menneskerettigheter heller finne seg et annet land. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere kneble alle som ikke er enig med dere? Hm, det høres helt ut som.. hitler! Han fengslet og kneblet alle motstandere når han skulle til makten. 

Anonymkode: 2a0ff...bee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bønnerop må de jo gjerne ha.
Men må de spille det for alle og enhver rundt?

Jeg er for ordens skyld ikke noen fan av de irriterende kirkeklokkene heller.

Hadde ikke hatt noe mot forbud mot begge deler, da de strengt tatt ikke hindrer noen å praktisere religionen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès said:

Så du ønsker ikke ytringsfrihet? Du vil kanskje innføre diktatur?

Nei, jeg ønsker ikke å fjerne ytringsfriheten. Det var ment ironisk over  FrP som ønsker å fjerne muslimers ytringsfrihet og religionsfrihet. 

Jeg i motsetning til FrP tror vi bør beholde menneskerettighetene. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal dere kneble alle som ikke er enig med dere? Hm, det høres helt ut som.. hitler! Han fengslet og kneblet alle motstandere når han skulle til makten. 

Anonymkode: 2a0ff...bee

Se over. Jeg er ikke enig med FrP i at vi bør fjerne menneskerettighetene kun fordi det finnes enkelte som irriterer seg over at andre benytter seg av sin ytringsfrihet. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Overrasket skrev:

Ja! Det er klart at å forby politiske partier er en nydelig samfunnsutvikling.

Ja! Det er klart at å forby religionsfrihet og kneble menneskerettighetene er en nydelig samfunnsutvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi er et land med religionsfrihet. Så kan de som ønsker å fjerne grunnleggende menneskerettigheter heller finne seg et annet land. 

Anonymkode: 8c90b...9f2

Hva med de som ikke ønsker bønnerop som forstyrrer stillheten sin da? Er det de som kommer fra et annet land og absolutt skal ha bønneropene sine som "har rett" eller er det originalbefolkningen som ønsker å leve slik de alltid har gjort som "har rett".

Jeg syns svaret sier seg selv. Originalbefolkningen teller mer enn den nye.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var bare pinlig. Feirer i menneskerettighetene ja. For et fjols. De har lett for å dukke opp i Frp. Partiet drar alltid til seg ekstreme og fjolsete mennesker. De har så enkle budskap at "folk flest" forstår. En må være litt enkel med andre ord.

Nå sitter andre politikere fra andre partier seg ut også, det er ikke det, men Frp har liksom historie på det. Å ikke bry seg om menneskerettighetene sier ikke et normalt oppegående menneske. Må egentlig le fordi det bare er tragikomisk at en politiker sier noe sånt.

Nå er det jo ikke sånn at bønnerop praktiseres så mye heller etter hva jeg leste( bør ikke i nærheten av noen moskee selv) , men han blåste i det også. Igjen,for et fjols.

Må bare legge til at jeg tenker Ts var ironisk. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begrense religioners innflytelse og makt i samfunnet er en bra ting ja. Religion plager veldig mange mennesker, så dersom å forby at menigheter skal plage allmennheten med religiøst støy er å bryte menneskerettighetene, så må menneskerettighetene oppdateres for å ta hensyn til de ikke-religiøse i større grad.

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Bønnerop må de jo gjerne ha.
Men må de spille det for alle og enhver rundt?

Jeg er for ordens skyld ikke noen fan av de irriterende kirkeklokkene heller.

Hadde ikke hatt noe mot forbud mot begge deler, da de strengt tatt ikke hindrer noen å praktisere religionen sin.

Ja, skal man forby bønnerop så må man selvsagt forby kirkeklokker også.  

Når det er sagt så er jeg et tolerant menneske og ønsker ikke å forby alt jeg ikke selv er fan av. Bor selv rett ved en kirke og kan leve med at de bråker litt på søndager. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, skal man forby bønnerop så må man selvsagt forby kirkeklokker også.  

Når det er sagt så er jeg et tolerant menneske og ønsker ikke å forby alt jeg ikke selv er fan av. Bor selv rett ved en kirke og kan leve med at de bråker litt på søndager. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

Da har du mest sannsynlig valgt å bosette deg ved siden av kirken av egen fri vilje, å skulle klage på det i ettertid ville i så fall vært veldig teit. 

De som plutselig får en moske ved siden av seg har ikke valgt dette selv.

Anonymkode: afac8...302

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å begrense religioners innflytelse og makt i samfunnet er en bra ting ja. Religion plager veldig mange mennesker, så dersom å forby at menigheter skal plage allmennheten med religiøst støy er å bryte menneskerettighetene, så må menneskerettighetene oppdateres for å ta hensyn til de ikke-religiøse i større grad.

Anonymkode: 62af3...a53

Dette har ingenting med å begrense religioners innflytelse på samfunnet eller hindre at religiøse mennesker plager ikke religiøse. Forslaget til FrP gjelder kun Islam.  Hadde man ønsket å hindre forstyrrelse så hadde man selvsagt kommet med et forslag om at bønnerop, kirkeklokker og lignende bør forbys.

Forslaget til FrP er å gi muslimer færre religiøse rettigheter enn andre religioner.   

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, skal man forby bønnerop så må man selvsagt forby kirkeklokker også. 

Ja, for det er jo akkurat det samme med noe som bare skjer på søndager og har blitt gjort i århundrer i Norge, og skriking på arabisk med megafon fem ganger om dagen hver dag.

Anonymkode: c0a49...934

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religioner er virkelig skjøre skapninger. De gjemmer seg bak menneskerettigheter og frihet, mens de selv bryter alle tenkelige friheter for enkeltmennesker med strenge lover og regler for alle som ikke passer inn i flokken. 

Anonymkode: 62af3...a53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, skal man forby bønnerop så må man selvsagt forby kirkeklokker også.  

Når det er sagt så er jeg et tolerant menneske og ønsker ikke å forby alt jeg ikke selv er fan av. Bor selv rett ved en kirke og kan leve med at de bråker litt på søndager. 

TS

Anonymkode: 8c90b...9f2

 

Og jeg er uenig.
Jeg har som sagt ingenting imot av folk praktiserer religionen sin, men de trenger ikke prakke det over på oss andre, og slik støy som det der lager er bare til sjenanse. Og selvsagt også totalt unødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...