Gå til innhold

Fet hud og porer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir sikkert nagla her. Vaselin. Har ikke lest side opp og ned om hudpleie og rare ingredienser, da jeg anser det som sikkert vi  blir lurt av grådige produsenter som har fått oss til å tro at om vi "mater" huden med ting med rare navn og betaler svinedyrt for det, så vil vi se ut som bl.a. 15 til vi er 60  Tanke eksperiment: sett en kvinne og mann i samme alder ved siden av hverandre. Ser kvinnen som har smurt seg med alt mulig rart, til flerfoldigene tusen, i årevis, yngre ut og er huden radikalt mye bedre ? Jeg syns ikke det.  Ikke de fleste andre jeg spør heller.(ikke her for å diskutere rundt dette og det er jo ikke tråden. Kun en meningsytring)

 

Anonymkode: be71a...92f

Spennende innlegg i debatten! Jeg har også hørt dette med at det kan skyldes fuktfattig fet hud. Vaselin har jeg også lest kan være en "nattkur" for sorte hudordmer, så det er også interessant!

Sånn som jeg har forstått det, har menn gjerne høyere talgproduksjon enn kvinner og ikke like "tynn hud". Annen hudtype, i hvert fall. Dette er visst delvis grunnen til at de eldes på en annen måte. Og kanskje barbering spiller inn? Eksfoliering hver dag, i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok kontakt med skincity siden på chat og sendte dem et bilde av problemene, der jeg spurte om hva dem rådet meg til å bruke og kjøpe. (Jeg lurer på hva du tenker om svaret jeg fikk. Var veldig mye jeg måtte bruke synes jeg. Og den eksfoleringskremen var jo svindyr for kun 30 ml.)  Fikk til svar:
"

Jeg vil anbefale deg PAULA´S CHOICE. De anbefalte produktene står i den rekkefølgen de skal brukes.

 

Anonymkode: 0180f...c59

Jeg synes også dette høres mye ut! Huden kan reagere veldig hvis du plutselig starter med så mange nye produkter på én gang. Jeg ville tatt det gradvis, introdusert et og et produkt med litt tid (dager? uker? vet ikke helt) mellom hver. De er naturligvis ute etter å selge deg så mye som mulig, men det blir jo umulig for deg å vite hva som virker hvis du starter med alt på en gang. Jeg ville startet med ansiktsvask om kvelden, sett om det hjelper. Økt til morgen og kveld hvis det ikke gjør noen forskjell. Starta med (fysisk) skrubb et par ganger i uka i en måned eller to. Sett om det hjelper. Prøvd syrepeeling, en annen fuktighetskrem enn du pleier. Kanskje gel, som mange sier hjelper fete hudtyper.

Du må også huske på at huden din har en syklus der den fornyer seg ca hver 28. dag, så du må prøve produktene minst en måned før du ser skikkelig forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har typisk kombinasjonshud. Fet hud i t sonen og store porer. Jeg har prøvd alt men det som hjalp var produkter fra elixir.  Bruker Niactil 4 %. Er ikke kurert men merker stor forbedring. Mange som kommenterte at jeg ikke er så blank i ansiktet lengre. Den er litt dyr. Ca 890 kr men jeg har 1 flaske i 7 mnd. Bruker fruktsyre Pads i samme serie.  Disse produktene passer for begge kjønn.  

Anonymkode: 528ef...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har typisk kombinasjonshud. Fet hud i t sonen og store porer. Jeg har prøvd alt men det som hjalp var produkter fra elixir.  Bruker Niactil 4 %. Er ikke kurert men merker stor forbedring. Mange som kommenterte at jeg ikke er så blank i ansiktet lengre. Den er litt dyr. Ca 890 kr men jeg har 1 flaske i 7 mnd. Bruker fruktsyre Pads i samme serie.  Disse produktene passer for begge kjønn.  

Anonymkode: 528ef...44c


Du kan jeg få spørre deg hvor stor "dert" med niactil du bruker? Bruker du den morgen og kveld, som fuktighetskrem, eller som serum under en annen fuktighetskrem?
Jeg har brukt niactil 2 tuber, og fikk veldig fin hud, men den ble så blank! Ikke lenger blank som i fett, men akuratt som et "matt"-glinsende lag/folie på huden. Jeg brukte en enkronings mengde før, men gikk ned til ertestørrelse etter å fått tips om at blankheten nok var fordi jeg brukte for mye og produktet ikke fikk trekt seg inn i huden. Hvis jeg bruker mindre enn en ertestørrelse føler jeg ikke at det er nok i det hele tatt, og det virker som at produktet trekker inn for jeg kjennes ikke "våt" på huden.

Så jeg sluttet å kjøpe niactil pga jeg ble så blank, merker jo at huden min ikke er like fin lenger, så det er veldig synd!
 

Anonymkode: 170fa...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok kontakt med skincity siden på chat og sendte dem et bilde av problemene, der jeg spurte om hva dem rådet meg til å bruke og kjøpe. (Jeg lurer på hva du tenker om svaret jeg fikk. Var veldig mye jeg måtte bruke synes jeg. Og den eksfoleringskremen var jo svindyr for kun 30 ml.)  Fikk til svar:
"

Jeg vil anbefale deg PAULA´S CHOICE. De anbefalte produktene står i den rekkefølgen de skal brukes.

Rens:
https://skincity.no/no/calm-redness-relief-cleanser-normal-to-oily-skin

Fukt huden og påfør en liten mengde rengjøringscreme over ansiktet. Bland cremen i hendene og masser med milde, sirkulære bevegelser. Skyll grundig med vann :)

Toner:
https://skincity.no/no/calm-redness-relief-toner-normal-to-oily-skin

Fukt en bomullspad med dette produktet, og rens ansiktet som 2. steg for å få bort skitt og smuss som tetter til porene.

Eksfoliering som forbedrer hudteksturen:
https://skincity.se/sv/clear-regular-strength-anti-redness-exfoliating-solution-2-salycilic-acid
(dette er en såkalt Leave-on eksfoliering og skal ikke vaskes av)

Denne kan du anvende hver 3 dag, til å starte med. Mottar huden dette bra kan du starte å bruke produktet annenhver dag.

Serum:
https://skincity.no/no/resist-10-niacinamide-booster

Denne påfører du etter rens og etter eksfolieringsproduktet, de dagene du anvender det.

Fuktighetscreme med SPF på dagen og uten SPF på natten:

DAG - https://skincity.se/sv/calm-redness-relief-daytime-moisturizer-with-spf-30-normal-to-oily-skin

Denne er med solfaktor, og kan brukes daglig! :) Eksfolierende produkter med syre virker bra på huden, men også gjør at huden er litt mere utsatt for UV-stråler

NATT - https://skincity.no/no/calm-redness-relief-nighttime-moisturizer-normal-to-dry-skin

Tenker at du kan bruke denne før du legger deg for å tilføre ekstra fuktighet til huden, slik at vi får en fin balanse. Ofte hender det at huden produserer mere talg, når huden er tørr, dette vil vi gjerne forebygge :)"
 

Anonymkode: 0180f...c59

Du trenger ikke alt det der. Jeg ville startet med rens, BHA (men ville heller brukt den jeg linket til), dag og nattkrem. Bha'en jeg bruker fungerer på mange måter som en toner siden den er tyntflytende med samme konsistens som en toner, så du trenger egentlig ikke begge deler. Det niacinamide serumet hadde jeg også droppet, jeg har det og er sykt skuffet. Gir null effekt på meg, så står bare ubrukt i baderomsskapet. Ville heller kjøpt et fuktserum og brukt det om du føler du trenger mer fukt. Fukt er viktig, for en hud som får for lite fukt vil produsere olje for å kompensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fet hud  og store porer rundt nesen. Dog null rynker og aldri kviser. Noe jeg tror kommer av type hud jeg har. Vasker ansikt med såpe og vann morgen å kveld. Og smører med solkrem https://www.apotek1.no/produkter/cliniderm-sun-mattifying-fluid-solkrem-spf50-40ml-938875p?gclid=Cj0KCQjw8YXXBRDXARIsAMzsQuVhj35KyB5RMe8xrS9jbHsNXIHGb7IzuLPxF-xArphpuxHX-0vyPm4aAvLYEALw_wcB

Men merker ikke mer matthet grunnet den solkremen. Er 44. Jeg tenker også som en over her at hudprodukter ikke hjelper stort. Da jeg ikke ser det hjelper på de som bruker flere tusen i året på "rette" produkter og hudpleie på salong. Dog kan det jo være psykisk at man føler seg bedre?  Personlig føler jeg meg mer enn bra nok.

Anonymkode: dfb11...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Salka skrev:

Du trenger ikke alt det der. Jeg ville startet med rens, BHA (men ville heller brukt den jeg linket til), dag og nattkrem. Bha'en jeg bruker fungerer på mange måter som en toner siden den er tyntflytende med samme konsistens som en toner, så du trenger egentlig ikke begge deler. Det niacinamide serumet hadde jeg også droppet, jeg har det og er sykt skuffet. Gir null effekt på meg, så står bare ubrukt i baderomsskapet. Ville heller kjøpt et fuktserum og brukt det om du føler du trenger mer fukt. Fukt er viktig, for en hud som får for lite fukt vil produsere olje for å kompensere.

Takker igjen for svar:)
Om sommeren jobber jeg ute i sola flere timer om dagen, vil det være lurt å vente med å bruke disse produktene da (Selv om jeg bruker solfaktor?), vil jo ikke ha flekker eller bleking av huden. Ser du også skrev tidligere at det er viktig å bruke solfaktor hele tiden. Jeg bruker kun solfaktor om sommeren når det er sol... er det feil bruk? Var sikker på solkremer tetter porene, har opplevd det selv at jeg fører på solkrem, og har kvisenese dagen etterpå eller betente porer.

Så Toner, Eksfoliering bare dropper jeg da. Så bruker jeg denne rensen:
https://skincity.no/no/skin-perfecting-2-bha-liquid 

Serum: Skyn Iceland Pure Cloud Cream (om den kommer på tilbud :P )

Ansiktskrem: Her er jeg litt usikker på hva jeg skal bruke, den fra Skincity var https://skincity.se/sv/calm-redness-relief-daytime-moisturizer-with-spf-30-normal-to-oily-skin

Anonymkode: 0180f...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også fet hud  og store porer rundt nesen. Dog null rynker og aldri kviser. Noe jeg tror kommer av type hud jeg har. Vasker ansikt med såpe og vann morgen å kveld. Og smører med solkrem https://www.apotek1.no/produkter/cliniderm-sun-mattifying-fluid-solkrem-spf50-40ml-938875p?gclid=Cj0KCQjw8YXXBRDXARIsAMzsQuVhj35KyB5RMe8xrS9jbHsNXIHGb7IzuLPxF-xArphpuxHX-0vyPm4aAvLYEALw_wcB

Smører du solkremen på porene og rundt nesen - uten å tette porene?

Anonymkode: 0180f...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men merker ikke mer matthet grunnet den solkremen. Er 44. Jeg tenker også som en over her at hudprodukter ikke hjelper stort. Da jeg ikke ser det hjelper på de som bruker flere tusen i året på "rette" produkter og hudpleie på salong. Dog kan det jo være psykisk at man føler seg bedre?  Personlig føler jeg meg mer enn bra nok.

Mitt problem er at porene er veldig store og synlige + at jeg er rødt rundt nesen. Skal ta å legge ved et bilde av nesen så dere ser problemet: QFY1qn2.jpg

Anonymkode: 0180f...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker igjen for svar:)
Om sommeren jobber jeg ute i sola flere timer om dagen, vil det være lurt å vente med å bruke disse produktene da (Selv om jeg bruker solfaktor?), vil jo ikke ha flekker eller bleking av huden. Ser du også skrev tidligere at det er viktig å bruke solfaktor hele tiden. Jeg bruker kun solfaktor om sommeren når det er sol... er det feil bruk? Var sikker på solkremer tetter porene, har opplevd det selv at jeg fører på solkrem, og har kvisenese dagen etterpå eller betente porer.

Så Toner, Eksfoliering bare dropper jeg da. Så bruker jeg denne rensen:
https://skincity.no/no/skin-perfecting-2-bha-liquid 

Serum: Skyn Iceland Pure Cloud Cream (om den kommer på tilbud :P )

Ansiktskrem: Her er jeg litt usikker på hva jeg skal bruke, den fra Skincity var https://skincity.se/sv/calm-redness-relief-daytime-moisturizer-with-spf-30-normal-to-oily-skin

Anonymkode: 0180f...c59

Bare hyggelig vet du. :) 

Da ville jeg brukt BHA kun på kvelden. Og solfaktor 50 på dagen. Jeg bruker på morgenen også og solfaktor 50, men jeg jobber ikke ute og soler meg ikke. Jeg er jo ute, men ligger ikke i sola. Bruk en solkrem ment for ansikt, den for kropp tetter lett porene. Jeg bruker denne til ansikt: https://skincity.no/no/protective-anti-wrinkle-cream-face-spf-50-50ml

Skyn Iceland pure Cloud cream er ansiktskrem, ikke serum. Jeg tror neppe du trenger fuktserum i tillegg om du bruker denne, for den gir virkelig mye fukt. Ville brukt den på kvelden og solkrem med faktor 50 på dagen. 

BHAen er en eksfoliering som også virker litt som en toner, så toner kan du droppe. Jeg bruker toner på kvelden etter rens da, men det er ikke noe man trenger. Jeg bruker sminke også, så bruker det mest for å få bort eventuelle siste rester etter rens egentlig.   

Rens kan du sikkert bruke den skin city foreslo. Jeg har ikke prøvd den, men Paula er gode produkter, så den er sikkert god. Jeg har flere renser, men min favoritt akkurat nå er denne: https://www.lyko.no/pixi/pixi-glow-mud-cleanser?gclid=Cj0KCQjw8YXXBRDXARIsAMzsQuWH-KswbMPncorQfo_rJ6iMhaoalzJnN7jj29hXAk7b598QoG08w4MaAs_PEALw_wcB

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smører du solkremen på porene og rundt nesen - uten å tette porene?

Anonymkode: 0180f...c59

Porene skal da ikke tettes.  Porer har alle.  Og de er der for en grunn. 

Anonymkode: dfb11...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Var hos en hudlege i dag for å sjekke føflekkene mine. Jeg spurte legen om hvilken hudtype jeg hadde og fikk beskjed om at jeg har fet hud. Spurte om tips til krem, og da flirte legen og sa det hadde ikke noe for seg, og det var genetisk osv. 

Jeg nekter å godta det svaret, så lurer på om noen har tips her. Jeg har store porer på nesen og rundt nesen, og sliter med fet hud rundt panne og over nesen. 

Er det noen som har noen tips til hvordan redusere porene, og en bra dagkrem? Jeg er en Mann i 30 årene btw om det har noe å si...

Anonymkode: 0180f...c59

Du kan ikke forandre hudtype, den lever du med hele livet. Med den hudtypen følger store porer med så er viktig å rense godt og bruke produkter som reduserer talg produksjonen og minsker porer.

har selv hudtypen og bruker varierende produkter, men dr.brandt har gode produkter. Denne huden blir også fort dehydrert og da er det letteste for huden å produsere mer talg, så blir en ondt sirkel.

rens, serum, hudkrem. Peeling en gang i uken

dr brandt pores no more i alt unntatt serum. Siden du er i 30 årene kan du bruke et aktiv serum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Porene skal da ikke tettes.  Porer har alle.  Og de er der for en grunn. 

Derfor jeg blir usikker og spørr. Skal man ikke ha noen form for krem på nesen og porene? Kun serum\rens som renser og minsker porene? 

Anonymkode: 0180f...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg blir usikker og spørr. Skal man ikke ha noen form for krem på nesen og porene? Kun serum\rens som renser og minsker porene? 

Anonymkode: 0180f...c59

Jeg bruker kun solkrem og aftersun. Har aldri følt behov eller ser nytten i antirynker, fruktsyrer mm da selv med store porer har ren og pen hud. Har man rødhet så er det sikkert greit å bruke underlagskrem, og så klart da viktig å fjerne dette igjen.

Anonymkode: dfb11...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun solkrem og aftersun. Har aldri følt behov eller ser nytten i antirynker, fruktsyrer mm da selv med store porer har ren og pen hud. Har man rødhet så er det sikkert greit å bruke underlagskrem, og så klart da viktig å fjerne dette igjen.

Når jeg har solkrem på nesen og porene blir dem tettet igjen og jeg får kviser eller betennelse der. Da er du heldig som ikke får det :)

Anonymkode: 0180f...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...