Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Korpsnerden

Anbefalte innlegg

Medaljens bakside med å la Mette-Marit bli kronpsinsesse melder seg. Selv har hun klart seg rimelig greit, men vi fikk mange år med Sven O. sine sprell, og nå som "lille Marius" er blitt voksen er det han som skaper krøll. Sven O. var aldrende, ble etter hvert syk og døde, Marius derimot kan komme til å skape problemer for kongehuset i godt over 50 år framover.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Merkelig å ikke gjennomføre 1.gangstjeneste. Lurer på hva som gjorde han tjenesteudyktig? Forøvrig er han jo en del av ganske store årskull så kanskje han er overflødig?

Det 27 000 menn som søker førstegangstjeneste i år og det er bare 8000 som kommer gjennom nåløyet. Vil man ikke så må man ikke, det er høyst frivillig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste her er jo at mamma kjefter på andre som bare gjør jobben sin. 

Vil man være anonym er det selvsagt greit, men da kan man ikke leve livet på åpne sosiale medier. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette-Mamsen må bare slutte å be pressen begrense seg. 

Ja, det han gjør har offentlig interesse. Han mottar offentlige penger. Våre penger. 
Hvis han ikke liker presseoppslagene, må han selv, som voksen mann gå ut og snakke med pressen.  Eller unngå presseoppmerksomhet, men den type livsførsel det innebærer.    Det er ikke så interessant å skrive om en som sitter hjemme i stua og ser på Netflix. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Leifern skrev:

Medaljens bakside med å la Mette-Marit bli kronpsinsesse melder seg. Selv har hun klart seg rimelig greit, men vi fikk mange år med Sven O. sine sprell, og nå som "lille Marius" er blitt voksen er det han som skaper krøll. Sven O. var aldrende, ble etter hvert syk og døde, Marius derimot kan komme til å skape problemer for kongehuset i godt over 50 år framover.

Nå har jeg faktisk medlidenhet med hvordan livet ble for Sven O. Høiby. Han hadde sitt og slite med, og det var vel Se og Hør som stadig var etter ham for å ha overskrifter! Alle kan få problemer, og når en blir så jakter på, så gjør det ikke ting bedre akkurat.

Mette-marit har da klart seg bra hun. Syns hun virker ok jeg da.

Jeg tenker at hun sliter litt med fortiden når visse ting dukker opp. Jeg har sympati for det, og så må vi kanskje huske på at Marius også har en far. Mette-Marit har jo ikke vært alene om å oppdra ham.

Syns at han skal fremstå så blærete, og han får jammen snakke for seg selv om det er noe. Mette-Marit må roe litt ned. Etter som han ikke vil være i offentlighetens lys, så er det bare tullete å gå i not pressen på den måten. Det blir det jo mye mer oppmerksomhet av!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg denne negative innstillingen til Marius? Har åpenbart ikke fått med meg alt oppstyret, og uten å vite synes jeg denne tråden og visse utsagn virker veldig harde. Er han en mediekåt gris som misbruker kongetittelen, eller er det slik media vil vi skal oppfatte han? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Medlem95 skrev:

Kan noen fortelle meg denne negative innstillingen til Marius? Har åpenbart ikke fått med meg alt oppstyret, og uten å vite synes jeg denne tråden og visse utsagn virker veldig harde. Er han en mediekåt gris som misbruker kongetittelen, eller er det slik media vil vi skal oppfatte han? 

Han omtales jo som "prins" i sin nye jobb, og han har faktisk ingen prinsetittel. Jeg synes iallefall at det er et problem at han utnytter sin tilknytning til slottet slik.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navios
8 minutter siden, Medlem95 skrev:

Kan noen fortelle meg denne negative innstillingen til Marius? Har åpenbart ikke fått med meg alt oppstyret, og uten å vite synes jeg denne tråden og visse utsagn virker veldig harde. Er han en mediekåt gris som misbruker kongetittelen, eller er det slik media vil vi skal oppfatte han? 

Han har insistert på å vere ein del av party-miljøet i Oslo frå han var knapt myndig, i tillegg har han vore med på SKAM, hatt musikk-kompiser som har laget musikkvideo heime hos han, han har nesten 100 000 følgjarar på snap og insta, og da er det med all respekt å melde ikkje akkurat sånn at du har valt en låg profil. Om noko har dei vore alt for servile, men sånn er no kjendispressa i Noreg med dei fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har jeg faktisk medlidenhet med hvordan livet ble for Sven O. Høiby. Han hadde sitt og slite med, og det var vel Se og Hør som stadig var etter ham for å ha overskrifter! Alle kan få problemer, og når en blir så jakter på, så gjør det ikke ting bedre akkurat.

entlighetens lys, så er det bare tullete å gå i not pressen på den måten. Det blir det jo mye mer oppmerksomhet av!

Sven O var min favoritt av de med tilknytning til kongefamilien mens han levde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Sven O var min favoritt av de med tilknytning til kongefamilien mens han levde. 

Ja, det var ikke noe vondt i ham! Det er ikke bare bare når han plutselig får masse oppmerksomhet og kommer til å slite med ting. Jeg hadde også stor sympati med ham. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får han egentlig pengene fra? Han lever en rimelig luksuriøs tilværelse i USA? Bør vel klare å svare for seg selv, når livsstilen hans sponses av statskassen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
1 minutt siden, Medlem95 skrev:

Kan noen fortelle meg denne negative innstillingen til Marius? Har åpenbart ikke fått med meg alt oppstyret, og uten å vite synes jeg denne tråden og visse utsagn virker veldig harde. Er han en mediekåt gris som misbruker kongetittelen, eller er det slik media vil vi skal oppfatte han? 

Vi mennesker har et stort behov for å sette hverandre i båser for å kunne skape en oversikt over verden rundt oss. Vi bruker gjerne hudfarge, religion, utdannelse,  inntekt, grad av skjønnhet og ikke minst sosial status - som etiketter. Lille Marius er vanskelig å plassere i båsen «vanlig» fordi moren hans (sannsynligvis) kommer til å bli dronning en gang i fremtiden. Han kan ikke settes i prinsebåsen, og ikke kan han settes i rik-arving-båsen. Hvis jeg skal plassere ham i en såkalt bås, passer han best inn i den med slitsomme mødre. Makan.

Alt han gjør og sier blir analysert og tabloidene jakter etter skandaler slik at de kan tjene penger på ham. Mulig han var og er litt innbilsk og fjollete, hvem vet, kanskje er han bare en oppmerksomhetssøkende ung mann med et svært lite sympatisk fremtredende, - slikt som underholdningspressen elsker. Han kan både henges ut og latterliggjøres, og han kan skrytes av og idoliseres, alt etter desksjefens humør.

Personlig tror jeg han hadde vunnet mye på å ta seg et kurs i «hva som må til for å bli likt av alle» hos stefar på Skaugum. Til og med anti-rojalister liker den trivelige og tilsynelatende snille og kloke kronprinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leifern skrev:

Medaljens bakside med å la Mette-Marit bli kronpsinsesse melder seg. Selv har hun klart seg rimelig greit, men vi fikk mange år med Sven O. sine sprell, og nå som "lille Marius" er blitt voksen er det han som skaper krøll. Sven O. var aldrende, ble etter hvert syk og døde, Marius derimot kan komme til å skape problemer for kongehuset i godt over 50 år framover.

Sven O. ble jo brukt kynisk av Se & Hør i flere år. Bare les boka En helt vanlig dag på jobben. Ikke rart om man blir litt skada når man kommer som en helt vanlig inn i kongefamilien. Og som vi vet er det en festglad familie. Forhåpentligvis vokser Marius også opp, slik som hans mor gjorde. Men nå som han er voksen, i alle fall etter hva alderen sier, så må både han og mamma MM fatte at det han gjør vil komme i media. Det var annerledes da han var et barn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, orfeus skrev:

Vi mennesker har et stort behov for å sette hverandre i båser for å kunne skape en oversikt over verden rundt oss. Vi bruker gjerne hudfarge, religion, utdannelse,  inntekt, grad av skjønnhet og ikke minst sosial status - som etiketter. Lille Marius er vanskelig å plassere i båsen «vanlig» fordi moren hans (sannsynligvis) kommer til å bli dronning en gang i fremtiden. Han kan ikke settes i prinsebåsen, og ikke kan han settes i rik-arving-båsen. Hvis jeg skal plassere ham i en såkalt bås, passer han best inn i den med slitsomme mødre. Makan.

Alt han gjør og sier blir analysert og tabloidene jakter etter skandaler slik at de kan tjene penger på ham. Mulig han var og er litt innbilsk og fjollete, hvem vet, kanskje er han bare en oppmerksomhetssøkende ung mann med et svært lite sympatisk fremtredende, - slikt som underholdningspressen elsker. Han kan både henges ut og latterliggjøres, og han kan skrytes av og idoliseres, alt etter desksjefens humør.

Personlig tror jeg han hadde vunnet mye på å ta seg et kurs i «hva som må til for å bli likt av alle» hos stefar på Skaugum. Til og med anti-rojalister liker den trivelige og tilsynelatende snille og kloke kronprinsen.

Der sa du det. MM driter ham ut med å prøve å passe på media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sitrusfrukt skrev:

Han omtales jo som "prins" i sin nye jobb, og han har faktisk ingen prinsetittel. Jeg synes iallefall at det er et problem at han utnytter sin tilknytning til slottet slik.

"Blir omtalt som" og "omtaler seg som" er jo to forskjellige ting, og det er vel det første som er gjeldende her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gillians skrev:

Han virker litt skada av det hele. Men må si jeg ikke har særlig sympati. Alle nakenvideoer og ting han har filma selv som har sirkulert rundt i pressen, norsk presse har faktisk skjermet han bemerkelsesverdig bra! Sikkert derfor de blir ekstra irriterte på MM's overbeskyttende reaksjon nå og. 
Og for en dobbeltmoral: Helt greit å la seg bli titulert "prins" i UK, men i Norge skal han bli behandlet som en helt vanlig, ukjent 20-something. 
 

Hvilke nakenvidoer og hva har sirkulert rundt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, parmanoia skrev:

Sven O. ble jo brukt kynisk av Se & Hør i flere år. Bare les boka En helt vanlig dag på jobben. Ikke rart om man blir litt skada når man kommer som en helt vanlig inn i kongefamilien. Og som vi vet er det en festglad familie. Forhåpentligvis vokser Marius også opp, slik som hans mor gjorde. Men nå som han er voksen, i alle fall etter hva alderen sier, så må både han og mamma MM fatte at det han gjør vil komme i media. Det var annerledes da han var et barn. 

Jeg har lest boken. Og sett filmen.

Sven O. lot seg bruke. Man var klar over at hun hadde en alkoholisert far, samt at hun hadde barn fra før og en rotete fortid. Ikke noe godt utgangspunkt, med mindre diverse skandaler, masse baluba i hytt og vær var noe man så for seg.

Nei, man skulle nok innført kjønnsnøytral arverett til tronen tidligere, Ari Behn er jo barnemat i forhold til alt Haakon har bragt inn i kongehuset.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Korpsnerden said:

Bør pressen la ham være i fred eller ikke? 

Er det han eller familien som vil skjerme ham? 

Er han en offentlig person eller ikke? 

Jeg synes ham virker ganske PR-kåt (vært med i Skam, holdt høy profil i russetiden, åpen Instagram med 51k følgere, finn.no-innlegget....). Mangler liksom bare Paradise Hotell nå. 

https://www.vg.no/i/8woMEd

4 hours ago, Fenixs said:

Han vil aldri få fred, han er tros alt sønnen til vår fremtidige dronning, synd men sånn er det.

Han er ingen offentlig person etter min mening. Kun de gangene han evt er med på offentlig fotografering sammen med kongefamilien, da kan han være "offentlig". Ellers bør han få være i fred. Han er ingen prins, selv om det er enkelte som mener at han burde være det. Kongeparet får leve til de er 100 år, så hopper man over Haakon og Mette-Marit og så kan heller Ingrid Alexandra overta tronen direkte etter sin farfar. Og så er Marius ute.

 

2 hours ago, Prinsesse788 said:

Merkelig å ikke gjennomføre 1.gangstjeneste. Lurer på hva som gjorde han tjenesteudyktig? Forøvrig er han jo en del av ganske store årskull så kanskje han er overflødig?

Den er det da mange som ikke gjennomfører...selv om de kanskje "burde" gjøre det...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
6 minutter siden, Nuwanda2 skrev:

Det kan jo hende at MM ikke vet at han har gjort det.... de fleste mammer vet jo ikke sånt :)

Nja, de blir nok temmelig godt informert, det er tross alt egne politigrupper som kun jobber med å passe på dem og sjekke risikofaktorer. Mulig hun har blitt fortalt det litt skånsomt, men ville overraske meg stort om hun ikke hadde fått ane at pressen satt på slike bilder og videoer. De har jo også måttet fortelle Marius at han ikke kunne fortsette sånn. 
Jeg syns han virker veldig ekshibisjonistisk og ønsket om å bli en stjerne av noe slag virker ganske stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gillians skrev:

Nja, de blir nok temmelig godt informert, det er tross alt egne politigrupper som kun jobber med å passe på dem og sjekke risikofaktorer. Mulig hun har blitt fortalt det litt skånsomt, men ville overraske meg stort om hun ikke hadde fått ane at pressen satt på slike bilder og videoer. De har jo også måttet fortelle Marius at han ikke kunne fortsette sånn. 
Jeg syns han virker veldig ekshibisjonistisk og ønsket om å bli en stjerne av noe slag virker ganske stort.

Men har han seriøs stjernekvalitet så klarer han det uten tilknytningen til kongehuset. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...