Gå til innhold

Heggedal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fint å bo der med barn? Er stor forskjell på områdene / hvor er det best å bo i Heggedal?

Takker på forhånd for eventuelle svar.

Anonymkode: 4ef55...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i Røyken, det er jo rett ved. Veldig fin oppvekst der, sikkert samme i Heggedal. Ville bodd nærme togstasjonen, så man enkelt kunne kommet seg til Asker/Sandvika/Oslo om jeg skulle flyttet dit, gjør det mye enklere å bo nærme stasjonen. 

Anonymkode: 5833e...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Røyken, det er jo rett ved. Veldig fin oppvekst der, sikkert samme i Heggedal. Ville bodd nærme togstasjonen, så man enkelt kunne kommet seg til Asker/Sandvika/Oslo om jeg skulle flyttet dit, gjør det mye enklere å bo nærme stasjonen. 

Anonymkode: 5833e...9ba

Takk for svar!

Anonymkode: 4ef55...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempegodt oppvekstmiljø. Sosialt, nydelig sykkelspark og bra barnehager. Anbefales på det varmeste!

Anonymkode: 50145...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjempegodt oppvekstmiljø. Sosialt, nydelig sykkelspark og bra barnehager. Anbefales på det varmeste!

Anonymkode: 50145...233

Så hyggelig å høre! Er det greit stort sett overalt? Ser at endel steder er litt mer bebygget enn andre. 

Anonymkode: 4ef55...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint sted å vokse opp. Ville bodd i nærheten av togstasjonen. Områder jeg selv syns er fine er Skjellestad, Sætre Terasse, Heggedalsbakken, Kloppedalen og Gjellum terasse. 

Anonymkode: d82c1...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig å høre! Er det greit stort sett overalt? Ser at endel steder er litt mer bebygget enn andre. 

Anonymkode: 4ef55...ffe

Stort sett overalt, Heggedal er lite. Den nye barneskolen er kjempefin, men den bittelille Solberg barneskole er også flott.

Anonymkode: 50145...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Røyken, det er jo rett ved. Veldig fin oppvekst der, sikkert samme i Heggedal. Ville bodd nærme togstasjonen, så man enkelt kunne kommet seg til Asker/Sandvika/Oslo om jeg skulle flyttet dit, gjør det mye enklere å bo nærme stasjonen. 

Anonymkode: 5833e...9ba

93 model fra røyken her 😁

Anonymkode: 8813d...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heggedal ser veldig fint ut (bortsett fra rundt Heggeodden hvor de bygger mye, men det blir sikkert fint der også etter hvert. Merk at det er kanskje et år siden jeg har «vært» der, og jeg har bare kjørt igjennom stedet med unntak av et besøk hos en som bor like ved togstasjonen :P

For min del ville jeg aldri flyttet til Heggedal, men alle jeg kjenner som bor der er storfornøyd. 

Anonymkode: 4e0c3...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forresten bare lokaltog som går til Oslo derifra, og hvis man skal ta hurtigtog til byen så må man bytte i Asker ?

Anonymkode: 4e0c3...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nok tråder om dette temaet nå? Bare flytt!

Anonymkode: 91407...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke flytt til Heggedal, du vil ikke la barna dine vokse opp der. Gå heller for noe nærmere Asker, risenga for eksempel:)

Anonymkode: cf830...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint sted å vokse opp. Ville bodd i nærheten av togstasjonen. Områder jeg selv syns er fine er Skjellestad, Sætre Terasse, Heggedalsbakken, Kloppedalen og Gjellum terasse. 

Anonymkode: d82c1...5dd

Takk! :)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett overalt, Heggedal er lite. Den nye barneskolen er kjempefin, men den bittelille Solberg barneskole er også flott.

Anonymkode: 50145...233

Takk! :)

13 timer siden, minister-mio skrev:

Heggedal er kjempefint

Takk! :)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heggedal ser veldig fint ut (bortsett fra rundt Heggeodden hvor de bygger mye, men det blir sikkert fint der også etter hvert. Merk at det er kanskje et år siden jeg har «vært» der, og jeg har bare kjørt igjennom stedet med unntak av et besøk hos en som bor like ved togstasjonen :P

For min del ville jeg aldri flyttet til Heggedal, men alle jeg kjenner som bor der er storfornøyd. 

Anonymkode: 4e0c3...2a4

Hyggelig å høre om de du kjenner!

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heggedalsskogen er nydelig

Anonymkode: 50145...233

Er det et sted, eller mener du skogen i Heggedal? Vi er veldig glade i å være ute i skogen ihvertfall, så det teller positivt!

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nok tråder om dette temaet nå? Bare flytt!

Anonymkode: 91407...6e7

Men det er en stor avgjørelse og flytte til et nytt sted, og kjøper man hus bruker man masse penger og bør helst kunne trives i området i flere år. Ihvertfall når man har barn som man ikke vil at skal måtte bytte skole. Ser man først et hus man liker så starter budrunden raskt etter visning, og man rekker ikke tenke eller planlegge mer da.

Du klarer sikkert å scrolle, ellers vet jeg ikke hvordan du holder ut på dette forumet.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke flytt til Heggedal, du vil ikke la barna dine vokse opp der. Gå heller for noe nærmere Asker, risenga for eksempel:)

Anonymkode: cf830...5cd

Setter pris på tilbakemeldingen! Har du lyst til å utdype hvorfor du mener det? 

***

Heggedal virker som et sted i vekst og det er et pluss at man fortsatt kan få tak i hus og hage til en grei pris sammenlignet med Asker og Bærum. Så derfor ser vi der, men har en 5 åring som snart skal begynne på skole, så vi er redde for å ikke trives. Noen sjanser må man ta her i livet, men greit å undersøke mest mulig på forhånd. 

Anonymkode: 4ef55...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev:

 

***

Heggedal virker som et sted i vekst og det er et pluss at man fortsatt kan få tak i hus og hage til en grei pris sammenlignet med Asker og Bærum. Så derfor ser vi der, men har en 5 åring som snart skal begynne på skole, så vi er redde for å ikke trives. Noen sjanser må man ta her i livet, men greit å undersøke mest mulig på forhånd. 

Anonymkode: 4ef55...ffe

Heggedal ligger i Asker. Selv oppvokst i Heggedal, og jeg vil si det er en grunn til at hus er billigere der enn andre steder i Asker og Bærum. Jeg ville aldri flyttet tilbake dit, noensinne, selv om jeg gjerne vil bo i Asker igjen. Lite sted, kjent for ekstremt dårlig ungdomsmiljø gjennom mange år. Flytt heller til Vettre, Blakstad, Risenga-området eller et annet sted i Asker.

Anonymkode: ec898...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja..Risenga område er ikke fullt av materialistiske, overfladiske barn som må ha parajumper jakker og går ikke på fester.  

Anonymkode: 72a26...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvis valget står mellom å måtte kjøpe Parajumper og et par Uggs, og hente 17-åringen på fest en sjelden gang, fremfor å ende opp med en 16 år gammel rusmisbruker som henger på hjørnet på Pizzaexpressen og notorisk skulker før hun ender på institusjon, så er valget lett for min del ;) 

Anonymkode: ec898...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...