Gå til innhold

Hvordan fjerner dere sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg bruker helt vilt mye bomullspads og bomullspinner til sminkefjerning. Å fjerne sminke med en klut og sminkefjerner gir ikke like bra resultat syns jeg, selv om det er mer miljøvennlig. Er det noen som har tips til mer miljøvennlige måter å fjerne sminke på?

Anonymkode: e693e...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oljerens som masseres inn og tørkes av med en fuktig klut, etterfulgt av vanlig skumrens. 

Anonymkode: d6216...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller ansiktet i vann

vasker med vanlig håndsåpe

Skyller ansiktet i vann

og repeterer det en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne, da trenger man ikke pads eller kluter. Huden min er blitt så fin etter at jeg begynte å bruke denne, og den er veldig drøy. Fjerner alt av sminke og etterlater huden deilig myk.

2 pump, masser inni huden, ta litt vann på og gni, så blir den som en kremet såpe. Skyll av.

https://www.soel.no/produkt/oljerens/

Endret av Helado
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sminkefjerner som er oljebasert og ment for å kunne fjerne øyesminke, så en såpe mens for ansiktet, deretter en lett rens, og så toner (bruker bomull til denne)

Anonymkode: 15eb5...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helado skrev:

Jeg bruker denne, da trenger man ikke pads eller kluter. Huden min er blitt så fin etter at jeg begynte å bruke denne, og den er veldig drøy. Fjerner alt av sminke og etterlater huden deilig myk.

2 pump, masser inni huden, ta litt vann på og gni, så blir den som en kremet såpe. Skyll av.

https://www.soel.no/produkt/oljerens/

Fjerner den øyesminke like effektivt? Bruker du bare hendene til å gni av sminken? Jeg syns spesielt øyesminke er problematisk å få av.. 

Anonymkode: e693e...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fjerner den øyesminke like effektivt? Bruker du bare hendene til å gni av sminken? Jeg syns spesielt øyesminke er problematisk å få av.. 

Anonymkode: e693e...b70

Jepp, den fjerner vannfast maskara som en drøm. Den fjerne ALL sminke.

Bruker bare hendene og fingrene ja. Sluttet helt med egen øyefjerningsrens, trengs ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mer miljøvennlig er jeg ikke sikker på, men bruker selv baby våtservietter som skyldes i vann først, og lano såpe. 

Anonymkode: 7f41a...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forelsket meg helt i oljerens etterfulgt av skumrens og har nesten kuttet bomullspads totalt. Jeg bruker vanligvis 38 grader-mascara fra Sensai som bare skal vaskes av med varmt vann, men har syntes de har vært vanskelige å få av hvis jeg ikke dusjer og det gjør jeg sjelden om kvelden. Vanlige mascarafjernere har ikke bitt på, så jeg har stått med bomullspad etter pad med varmt vann og slitt. Men oljerens fjerner den så lett! 

Jeg er veldig glad i en rens fra Decleor (micellar oil), den er ikke så dyr, lukter godt og er veldig effektiv. 2-3 pump i håndflatene masseres i ansiktet, inkludert øyepartiet. Deretter tar man litt vann på fingrene IG masserer videre, oljen endres da til en lett, melkeaktig lotion. Skyller så av med masse vann. Skumrensen (akkurat nå Gentle Cleanse fra Medik8) skal påføres på fuktig hud, så jeg masserer den inn direkte etterpå. Deretter klapper jeg ansiktet tørt. 

Toner og leave-on-eksfoliering klapper jeg bare inn med hendene. Ingen pads. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmer opp kokosolje i hendene, masserer inn med fingrene, vasker vekk med varm og fuktig klut. Fjerner absolutt all sminke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gel (dermalogica) som smøres på øyne og vipper. Lar sitte 10-15 sekunder, fjerner forsiktig med pad. 

Mild såpe (dermalogica) på clarasonic, kjører i 15-20 sekunder, ikke det fulle minuttet da det er noe tøft for huden min. 

Toner. 

Simple wipes på reise. Men må gnikke noe rundt øynene, derfor ikke ideelt mtp rynker. 

Anonymkode: 82620...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...