Gå til innhold

Hvorfor gidder så mange å strebe etter ting? Jeg mister helt motivasjonen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi med alderen innser jeg/man at man bare er en av mange, og stiller meg spørsmålet om hvorfor akuratt JEG skal bli valgt til en jobb det er mange om, hvorfor JEG skal klare å kapre akuratt den mannen osv. 
Jeg nærmer meg 30 nå, og tror nok ikke "drømmene" blir noe av. Det er folk ja, som klarer å oppnå det utrolige, og mange bekjente av meg oppnår hva de ønsker. Men jeg har alltid sett at de har ting i seg. De blir beundret av alle og et flott utseende i tillegg.
Jeg får høre at utseendet er flott, og har gjort det hele livet, men jeg har ikke klart å tro helt på det selv. Og nå som jeg er 26 så venter jeg bare på forfallet skal starte for fullt. 
Jeg føler alt blir bare kjedeligere og kjedeligere! :( Og er et tegn på at jeg er en av de svakere. Jeg mener fortsatt at de svake ikke bør tro at de bør stille seg først i kø. Det er bare  innse at man er en av dem. Jeg ble fortalt så masse bullshit da jeg var ungdom, og jeg ser at det ikke sant. Lærere, foreldres venner og foreldre sa at grunnen til at jeg ble mobbet var fordi jeg var så mye penere enn de andre, og at jeg helt sikkert komme til og  gjøre lykarriere eller noe. For folk som blir mobbet gjør ofte en spesiell karriere. Men så er det det samme kjedelige som gjentar seg gang etter gang. Jeg har ikke noe spesielt talent, og det eneste jeg har å bidra med er et flott utseende. Hvis det egentlig er så flott da...kan jo hende jeg bare tror det fordi det ble sagt absolutt hele tiden i tenårene. Det er det at de bekjente av meg som jeg virkelig beundret utseendet på, er de også alle andre beundrer og de som får de beste karrierene og kaprer de beste mennene. 

Anonymkode: 7bc49...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bli suksessfull så må du endre tankesettet ditt, du gjør jo ikke annet i innlegget her enn å rakke ned på deg selv eller tvile på om utseende ditt er så flott som folk sier eller ikke. Fyll heller livet ditt opp med ting som gir deg glede og bli mer fornøyd med deg selv. Mestringsfølelse er også veldig viktig, men man må ikke nå toppen i alt eller ha noe av særlig status for å føle at man mestrer noe. Første steg er å ta ansvar for at livet har blitt som det har blitt og slutte å synes synd på seg selv, for fortiden kan du ikke gjøre noe som helst med dessverre. 

Anonymkode: fcb8b...73d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å ha troen på seg selv og sine ønsker og drømmer, og bare bestemme seg for å gjennomføre det. 

Anonymkode: 44bbf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet ditt har knapt starta. Du har akuratt blitt voksen. Du får det jævlig kjipt resten av 4/6 deler av tiden din igjen her, om du ikke gidder å skape et godt liv for deg. Man kommer hvertfall ikke noe sted av å sitte å klage og gi opp. Tror du trenger å lese noen inspirasjonsbøker og selvhjelpsbøker.

https://www.developgoodhabits.com/success-books/

https://www.inc.com/geoffrey-james/18-most-motivational-books-ever-written.html

https://www.inc.com/geoffrey-james/top-10-motivational-books-of-all-time.html

Gå etter titler som; Awaken the giant withing, The power of positive thinking, A path to profits passion and purpose, How to stop worrying and start living, The alchemist, The power of Now, The Secret

Klisje og teit og absolutt bare noe tull du ikke gidder å bruke tiden din på? Vel noe bør du gidde, og du trenger uten tvil litt ny input, ny motivasjon og nytt perspektiv på ting. Disse bøkene vil hjelpe deg til det! :) 
 

Anonymkode: f1cac...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet ditt har knapt starta. Du har akuratt blitt voksen. Du får det jævlig kjipt resten av 4/6 deler av tiden din igjen her, om du ikke gidder å skape et godt liv for deg. Man kommer hvertfall ikke noe sted av å sitte å klage og gi opp. Tror du trenger å lese noen inspirasjonsbøker og selvhjelpsbøker.

https://www.developgoodhabits.com/success-books/

https://www.inc.com/geoffrey-james/18-most-motivational-books-ever-written.html

https://www.inc.com/geoffrey-james/top-10-motivational-books-of-all-time.html

Gå etter titler som; Awaken the giant withing, The power of positive thinking, A path to profits passion and purpose, How to stop worrying and start living, The alchemist, The power of Now, The Secret

Klisje og teit og absolutt bare noe tull du ikke gidder å bruke tiden din på? Vel noe bør du gidde, og du trenger uten tvil litt ny input, ny motivasjon og nytt perspektiv på ting. Disse bøkene vil hjelpe deg til det! :) 
 

Anonymkode: f1cac...6aa

Joa, jeg lærer meg språk.  Føler det bare er fordummende og gå på jobb og tjenestegjøre som en robot, for deretter å henge hjemme og ikke gjøre noen ting. Reiser mye så spårk vil jeg ha.

Jeg er så ulykkelig forelska i tillegg, og det tynger hele jævla livet mitt. Ingenting ligger til rette for et forhold med han her, og jeg håper jeg kan få en sjans med han senere i livet evt en ny som jeg føler like sterkt for. Jeg siden vi ikke får sett hverandre noe særlig heller , så har han likevel vært i hodet mitt i hele fjor og enda. Det går hakket bedre, men det tar jammen tid. 
Jeg grubler over sannsynligheten for at han liker meg enda eller ønsker det samme.  

Anonymkode: 7bc49...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joa, jeg lærer meg språk.  Føler det bare er fordummende og gå på jobb og tjenestegjøre som en robot, for deretter å henge hjemme og ikke gjøre noen ting. Reiser mye så spårk vil jeg ha.

Jeg er så ulykkelig forelska i tillegg, og det tynger hele jævla livet mitt. Ingenting ligger til rette for et forhold med han her, og jeg håper jeg kan få en sjans med han senere i livet evt en ny som jeg føler like sterkt for. Jeg siden vi ikke får sett hverandre noe særlig heller , så har han likevel vært i hodet mitt i hele fjor og enda. Det går hakket bedre, men det tar jammen tid. 
Jeg grubler over sannsynligheten for at han liker meg enda eller ønsker det samme.  

Anonymkode: 7bc49...dd5

Språk? Det du trenger er å finne en mening med livet, en lidenskap å drive med, og mål å jobbe mot. F eks bruke arbeidplassen din som en inspirasjon til at en dag får du råd til hus, eller reise, osv . Hele tiden jobbe mot mål.

Men bunner det at du ikke gidder å gjøre noe i livet at du er ulykkelig forelsket? Selvom man har kjærlighet eller ikke så må man ha en annen mening med sitt liv, ikke bare finne meningen i et annet menneske.
Hva gjør at du er så ulykkelig? Hvorfor kan du ikke fortelle han at du liker han og finne ut om han liker deg også? Begynne å omgås han mer og bli ordentlig kjent, for å se om det faktisk er en person du vil dele livet ditt med, og ikke bare noe du innbiller deg?  Hvordan er det reelt at livet ditt blir om han liker deg? Er det et liv du vil ha? Vil du ikke ha noe som helst annet som gir deg en mening med livet og grunn til å stå opp , enn en mann som du ikke engang aner om du kan bli noe med, eller bli lykkelig med?

Anonymkode: f1cac...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en skikkelig utdannelse, slik at du har noe å slå i bordet med på jobbintervjuer? Da «blir» du jo noe. Syns du fokuserer for mye på utseende, voks opp og gjør noe spennende med livet ditt! Utdann deg, møt venner og bli kjent med nye mennesker. Ikke driv å vurder hvor lite eller mye vellykket folk er.

Anonymkode: 8f687...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...