Gå til innhold

Utdrikningslag, trøbbel...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er/har vært brud og gjest i utdrikningslag: ett spørsmål. 

Jeg skal være forlover, og har en baby. Jeg får ikke i han noe annen mat enn amming. Har prøvd lenge med flaske, grøt, pumpa meg, MME osv, men det er ikke sjans i det hele tatt. 

Tenkte først å bare ta han med, å så gi meg tidlig.. (og eventuelt hoppe over det som ikke passer) men så ble jeg så usikker på om det vil legge en demper for de andre.. og hva bruden ville tenkt. Alle gjestene er jo med å betaler for ting, og har jo forventninger. (Har ikke lyst å spørre de da de kommer til å si «ta han med», men så vet jeg ikke om de mener det) 

Alt er booket og betalt for, så det er ingen problem at en av de andre styrer «showet». 

Hva hadde dere satt mest pris på; en baby på slep eller at forloveren stod over dagen? 

 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i mange utdrikningslag, og de som har hatt små babyer, har fått mannen til å ta med mini så mor kan amme, og så fortsette dagen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor høy partyfaktor det er lagt opp til, men hylende kvinnfolk (fulle eller ei) er ikke veldig babyvennlig. Ikke ta ham med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har prøvd, eller har andre prøvd å få babyen til å annet enn pupp? Det ordner seg som regel for barnevakter så lenge babyen ikke kjenner lukta av mor og nekter av den grunn.

Du skriver at du har prøvd grøt også, så da regner jeg med at babyen er over 4-5 mnd? Da må jo babyen etterhvert vennes til annen mat enn pupp uansett.

Hadde min forlover tatt med seg babyen hadde det lagt en fryktelig demper på stemningen og selskapet og hadde forloveren latt være å komme så hadde jeg blitt lei meg. 

Men, av de to - hvis du absolutt ikke får babyen til å få i seg annen næring enn puppen din - så hadde jeg heller valgt dør nr. 2. Ikke baby i utdrikningslaget. 

Anonymkode: 7030f...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva dere skal gjøre. Ville ikke hatt med en baby der alkohol var involvert. 

Du må nesten bare høre med de andre. Si at du har forståelse for at de ikke vil ha en baby"på slep", og satse på at de gir deg et ærlig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i utdrikningslag nå om en måned og der kommer det 2 eller 3 babyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da takker du nei og forklarer hvorfor. En drar ikke et barn med seg på fyllafest

Anonymkode: 7d4ce...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen stilte opp. Jeg drakk ikke. Så når lille trengte mat var han rett i nærheten av "matfatet", og jeg trakk meg litt unna gruppa. Alt annet tok pappaen. Ga meg i 23 tiden, men da var resten også utslitt etter en lang dag. 

Var ikke flatfyll. Og noen ville hilse på baby, ikke noe problem, men passet på å ikke ta oppmerksomheten bort fra bruden. Hadde  forresten ikke vært noe problem om det var mer "rølp" heller, både jeg og mannen var jo edru. 

Anonymkode: 7b2ce...ba8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er/har vært brud og gjest i utdrikningslag: ett spørsmål. 

Jeg skal være forlover, og har en baby. Jeg får ikke i han noe annen mat enn amming. Har prøvd lenge med flaske, grøt, pumpa meg, MME osv, men det er ikke sjans i det hele tatt. 

Tenkte først å bare ta han med, å så gi meg tidlig.. (og eventuelt hoppe over det som ikke passer) men så ble jeg så usikker på om det vil legge en demper for de andre.. og hva bruden ville tenkt. Alle gjestene er jo med å betaler for ting, og har jo forventninger. (Har ikke lyst å spørre de da de kommer til å si «ta han med», men så vet jeg ikke om de mener det) 

Alt er booket og betalt for, så det er ingen problem at en av de andre styrer «showet». 

Hva hadde dere satt mest pris på; en baby på slep eller at forloveren stod over dagen? 

 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Har barnet en pappa? 

Jeg har vært barnevakt for mange spebarn, babyer og barn. Ved behov for amming så har jeg dratt avsted med barnet. Barnet har fått mat og vi har dratt hjem igjen. I dag er mobilen oppfunnet og alle manns eie. Det er mulig å planlegge og å prate sammen. Er det noen andre, uten mammas lukt og tilgjengelige pupp, som gir barnet mat kan det også være at barnet roer seg og tar til takke med alternativet til puppen. 

Anonymkode: f920f...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) 

pappaen skal ha babyen. Både jeg og han har prøvd med flaske osv, uten hell for noen av oss. Har hele tiden tenkt at «han spiser om han er sulten nok» men det er ikke tilfelle her... 

Vi har snakket om muligheten til at pappaen er med og holder seg i nærheten, å så får jeg amme når det er behov, men vi har flere barn og ingen barnevakt, så det kan by på nye utfordringer. Huff, ikke bare bare dette... 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like gjerne melde avbud. Ville aldri dratt med en liten baby på en sånn type festligheter, med alkohol og skrikende kvinnfolk.

Bli hjemme. Alle vil forstå det når du har en baby som ikke vil ta flaske. Hadde selv en baby som en dag brått sluttet å ta flaske. Det er ikke lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar :) 

pappaen skal ha babyen. Både jeg og han har prøvd med flaske osv, uten hell for noen av oss. Har hele tiden tenkt at «han spiser om han er sulten nok» men det er ikke tilfelle her... 

Vi har snakket om muligheten til at pappaen er med og holder seg i nærheten, å så får jeg amme når det er behov, men vi har flere barn og ingen barnevakt, så det kan by på nye utfordringer. Huff, ikke bare bare dette... 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Har dere prøvd koppmating? Niesen min var sånn, og mammaen var til frisør. Endte opp med å mate med skje. Gikk veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Har dere prøvd koppmating? Niesen min var sånn, og mammaen var til frisør. Endte opp med å mate med skje. Gikk veldig fint

Det skal jeg prøve i morgen! Takk! 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta med baby, det legger en utrolig demper på stemningen. 

Anonymkode: 33de3...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i utdrikningslag hvor to av gjestene hadde små babyer. De fikk babyene "levert" av mannen/barnevakten flere ganger i løpet av dagen for amming og de avsluttet tidlig :) Om dere ikke skal være langt unna der dere bor så kan jo det kanskje være en løsning? At du sniker deg vekk litt for å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tatt med baby i noe sånt. Dessuten kan nok kanskje en baby stjele litt fokus også, og det kan kanskje bli litt galt for bruden. 

Anonymkode: b3a93...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, erfaringer og råd! 

Har bestemt meg for at babyen ikke blir med. Men i dag tok han flaske, bare sånn plutselig! Så hvis han klarer det flere ganger prøver vi oss på at pappaen har baby og jeg drar. Så holder jeg meg edru til vi er sikre på at det går greit. Får heller hive meg hjem hvis det blir helt krise. 

Anonymkode: 7b08a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri tatt med baby i noe sånt. Dessuten kan nok kanskje en baby stjele litt fokus også, og det kan kanskje bli litt galt for bruden. 

Anonymkode: b3a93...443

Da er det vel sinnsykt selvopptatt brud, for en voksen dame forstår jo at en baby må puppes x antall ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...