Gå til innhold

Hva ville du gjort om du hadde kjøpt en 4-pk Pepsi max som smakte "feil"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en gang en firpakning Pepsi Max som hadde den samme røyksmaken som whisky har. Utrolig merkelig. Sendte mail til pepsi norge og de ba meg sende flasken med innhold til de. Fikk mail etter en stund om at flasken hadde blitt brukt til oppbevaring av noe som ikke skulle oppbevares i slike flasker før panting og at dette hadde satt smak på pepsien, men at det ikke var farlig pga prosessen flasken hadde vært gjennom etter panting. Fikk igjen for både porto, og prisen jeg betalte for flaskene + kompensasjon :)

Anonymkode: 25ebf...bc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en gang en firpakning Pepsi Max som hadde den samme røyksmaken som whisky har. Utrolig merkelig. Sendte mail til pepsi norge og de ba meg sende flasken med innhold til de. Fikk mail etter en stund om at flasken hadde blitt brukt til oppbevaring av noe som ikke skulle oppbevares i slike flasker før panting og at dette hadde satt smak på pepsien, men at det ikke var farlig pga prosessen flasken hadde vært gjennom etter panting. Fikk igjen for både porto, og prisen jeg betalte for flaskene + kompensasjon :)

Anonymkode: 25ebf...bc4

De bruker ikke flaskene på nytt lenger. Det var før det. 

Anonymkode: 1deb0...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror. Men det er feil. 

Anonymkode: 1deb0...bd0

definitivt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storforbruker av cola zero og den begynner å smake vondt når det er ca to måneder igjen til den går ut på dato. Merker veldig forskjell på en som går ut om en mnd og en som går ut fem mnd!

Anonymkode: 87c2d...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh,ELSKER Pepsi Max og Cola Zero selv, og det er skikkelig godt å unne seg etter en drittdag. (Eller, uansett egentlig :D) Observerer at en ovenfor skrev at man ikke må la seg knekke av en slik filleting, men av og til er det bare slik at noe sånt kan ødelegge en allerede shitty dag. Vet alt om det! Håper du fikk tatt motet til deg og dratt tilbake på butikken, og at det ordnet seg TS :klem1:

Anonymkode: 1f900...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk en kollega av meg som hadde kjøpt 4pk med Pepsi Max på Rema 1000 forrige fredag som klagde på at den makte dårlig eller feil da. Kanskje dere handla på samme butikk? Eller fra samme "opplag" (i mangel på et bedre ord) :fnise:

Anonymkode: bca9a...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.4.2018 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Dere vet når brus smaker feil? Jeg vet ikke om det er fordi de har fått en slagskade eller hva, og det har påvirket kullsyren, men dere vet hva jeg mener? Det smaker på en måte vissent.  I alle fall ikke slik det skal. 

På fredag kjøpte jeg en 4-pk Pepsi max og i dag åpnet jeg den ene. Den smakte sånn, og helt ærlig synes jeg ikke det går an å drikke det da. Jeg prøvde en av de andre og det var samme greia. De kostet meg jo 100 kr. Men jeg har ikke tatt vare på kvitteringen. Hva ville dere gjort? Man kan liksom ikke gå tilbake og si at det smakte "feil"? 

Anonymkode: 23c18...0d2

Du skriver mail til dem, med batchnummer osv. Les på boksen, står nok kontaktinfo der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig godt om en brus saker «ferskt» eller «gammelt» Merker en slags bismak når det nærmer seg utløpsdato, gjerne før det også. Er den utgått på dato er den udrikkelig for meg. Har drukket samme brus i endel år, så derfor er jeg veldig var på endringer i smaken. Jeg leter alltid etter brusen med lengst holdbarhet når jeg handler. 

Anonymkode: cc261...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er storforbruker av cola zero og den begynner å smake vondt når det er ca to måneder igjen til den går ut på dato. Merker veldig forskjell på en som går ut om en mnd og en som går ut fem mnd!

Anonymkode: 87c2d...cb9

Jepp, sånn er det. 

Anonymkode: cc261...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 18.15, Trampo-Line skrev:

selv brus som er utgått er ikke noe problem å drikke for meg og skal ikke påvirke smaken mye med mindre det er mange år tror jeg

Det er bare så feil. 

Anonymkode: cc261...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget på masse i dagligvarebutikk. Råtten løk, råtten avokado, fryseskadede matvarer, brus, ting som ble solgt til fullpris som jeg så da jeg kom hjem hadde gått ut på dato og ting som bare ikke smaker sånn som det skal. Jeg har alltid fått ny vare. Jeg har som regel tatt bilde av varen jeg var misfornøyd med eller tatt med tilbake til butikken. En gang fikk jeg et gavekort på 250,- i tillegg :) Jeg har bare god erfaring med å klage. Hvis du er redd for å gå i butikken og klage, så se om butikken har en side på facebook du kan sende melding til. Den ene gangen jeg gjorde det var den gangen jeg fikk gavekort :) Lykke til!

Anonymkode: 9d129...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, candykiss skrev:

Pepsi Max smaker feil enten om den har gått ut på dato eller ei:P

Enig. Synes den smaker litt kanel. 

Anonymkode: cc261...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, candykiss skrev:

Pepsi Max smaker feil enten om den har gått ut på dato eller ei:P

Haha, helt enig. Har aldri skjønt greia med Pepsi Max. Syns den er "tørr" og smakløs. Foretrekker ordentlig Coca Cola med sukker. Drikker vann og sukkerfri saft i uka og kooooser meg med cola i helgen.

 

Hvordan gikk det, ts? Håper du fikk ny brus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Åhh,ELSKER Pepsi Max og Cola Zero selv, og det er skikkelig godt å unne seg etter en drittdag. (Eller, uansett egentlig :D) Observerer at en ovenfor skrev at man ikke må la seg knekke av en slik filleting, men av og til er det bare slik at noe sånt kan ødelegge en allerede shitty dag. Vet alt om det! Håper du fikk tatt motet til deg og dratt tilbake på butikken, og at det ordnet seg TS :klem1:

Anonymkode: 1f900...4ce

For et fint innlegg. 

Ja, jeg motet meg opp. Etter noen pekepinner her på at det gikk an så dro jeg tilbake. Mandag var en helt ... fæl dag og det kunne ikke bli verre. Så jeg tenkte nå bare gjør du det ikke mer dikkedar.  Og det var en så rar og fin opplevelse. Sikkert rart å si det om en sånn filleting. Men der har jeg bare lyst å gi opp livet (ikke pga smaken åpenbart) og tror alt vil gå galt men så jente jeg snakket med først hun var så innmari hyggelig og virket så genuin. Og selv om det hele handlet om å få igjen 100 kr for noe Pepsi max liksom, jeg følte meg så ... sett? Jeg ble helt rørt. Og takknemlig. Takknemlig for at det finnes fine folk overalt. I butikker og på KG. Mennesker som møter deg med støtte og varme og smil. 

Jeg trengte så sykt å gråte men det fikk jeg likevel ikke til selv om alle mulige følelser presset seg på. Jeg satt i dusjen etterpå og var takknemlig men fremdeles miserabel. Men heldigvis med god Pepsi max i kjøleskapet. Og så etter to shitty dager til så skjedde det noe ... fantastisk? Det har ikke skjedd på aldri så lenge. Jeg gråt. Jeg gråt så jeg ble helt tett i nesa og hikstet og nesten kvaltes på mitt eget snørr. Og ... og jeg overlevde jo det! Og for første gang i mitt liv tror jeg var det en slag leging i den gråten. Og jeg har mye igjen for ting er virkelig et kav og ting har toppet seg, bygget seg opp, lagret seg, jeg har mye jobb å gjøre for å få det greit i livet og mestre livet, men den gråten der, den var så håpefull! Fælt, men håpefullt! 

...Og etter det gledet jeg meg igjen over Pepsi max drukket fra vinglass. Selvsagt. Haha. 

Så takk til dere som kom med gode ord! Fordi gode ord til en fremmed gjør en forskjell selv når det gjelder bagateller. Herlighet, dagen i dag har også vært så tung og jeg kjenner nå at tårene presser på igjen. Men jeg vet ikke om jeg klarer. Men nå avslutter jeg anekdoten. Takk!

TS

Anonymkode: 23c18...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til neste gang. Send heller en Mail produsenten. Da får du som regel ny vare + kompensasjon, og du får gitt tilbakemelding til noen som faktisk kan sjekke ut hvorfor det har vært noe galt med produktet:)

Anonymkode: c038a...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, ts! Og så bra at det ordnet seg! Selv om det er en filleting er det nettopp sånne filleting som kan velte hele lasset og få begeret til å renne over når man har hatt en fæl dag. Jeg kjenner til det. En liten filleting kan bli stor i den situasjonen der. Når alt har gått galt, liksom og man skal trøste seg med brus, så er den like dårlig som dagen har vært. Jeg hadde blitt både irritert, frustrert og lei meg og da kommer tårene lett selv om det "bare er brus"  

Så bra du klarte å gråte. Det er fælt mens det står på, men ofte godt etterpå. Noen ganger trenger man å gråte, det er godt å få ut følelser og frustrasjon. Ikke minst lette klumpen i halsen. :klemmer: 

Haha, jeg drikker cola fra vinglass stadig vekk jeg! :fnise: men ordentlig cola da. Coca Cola 4-ever :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de fleste plastflasker nå for tiden er tamme og smaker tamt i forhold til tidligere. Jeg har gått over til bokser, de er mye bedre,

Anonymkode: fb521...914

Mange handler bokser i Sverige. I Norge koster en boks fem ganger mer enn i Sverige.

Anonymkode: b8464...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎23‎.‎04‎.‎2018 at 6:02 PM, Bossa Nova said:

Selvfølgelig kan du klage på varen. Er bra både for forbrukere og leverandør om du gir tilbakemelding. Man vil jo kjøpe og levere gode produkter. Gå enten tilbake til butikken og si at den hadde en merkelig smak, eller kontakt [email protected]. Ingenting å være flau over.

 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Til neste gang. Send heller en Mail produsenten. Da får du som regel ny vare + kompensasjon, og du får gitt tilbakemelding til noen som faktisk kan sjekke ut hvorfor det har vært noe galt med produktet:)

Anonymkode: c038a...7cc

Enig. Klag til produsenten. Da får man som regel kompensasjon. Jeg hadde kjøpt sukrinmelis som klumpet seg i pakken. Sendte bilde og mail til funksjonell.mat og fikk varer for nesten tusen kroner - levert på døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...