Gå til innhold

Hva ville du gjort om du hadde kjøpt en 4-pk Pepsi max som smakte "feil"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere vet når brus smaker feil? Jeg vet ikke om det er fordi de har fått en slagskade eller hva, og det har påvirket kullsyren, men dere vet hva jeg mener? Det smaker på en måte vissent.  I alle fall ikke slik det skal. 

På fredag kjøpte jeg en 4-pk Pepsi max og i dag åpnet jeg den ene. Den smakte sånn, og helt ærlig synes jeg ikke det går an å drikke det da. Jeg prøvde en av de andre og det var samme greia. De kostet meg jo 100 kr. Men jeg har ikke tatt vare på kvitteringen. Hva ville dere gjort? Man kan liksom ikke gå tilbake og si at det smakte "feil"? 

Anonymkode: 23c18...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket utløpsdatoen? De gangene min cola zero smaker rart er det som regel fordi den har gått ut på dato. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket datoen på den? Brus kan bli blass i smaken om den er utgått på dato. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eirasi skrev:

Har du sjekket utløpsdatoen? De gangene min cola zero smaker rart er det som regel fordi den har gått ut på dato. 

 

1 minutt siden, Salka skrev:

Har du sjekket datoen på den? Brus kan bli blass i smaken om den er utgått på dato. 

Ja, datoen var det første jeg sjekket: 25. Juni i år. Så den skal være god. Men flaskene har en sånn tupp i bånn, om dere skjønner. Som fra slagskade, eller trykk eller hva enn. Kan ta bilde? Men det er uansett sånn at når den står i kjøleskapet står den ikke beint som de pleier. Så jeg er sikker på at jeg ikke bare innbiller meg den rare smaken. Jeg elsker jo Pepsi max så ser ikke for meg at jeg plutselig skulle ikke like det. 

Det som er dritt er at jeg virkelig har hatt en ræva dag og tenkte jeg skulle glede meg med et kaldt glass Pepsi max og så smaker det høgg. Men kan jeg gå til butikken uten kvittering og si det? Eller er de 100 kr tapt? Tror nesten jeg bare må ta en tur på butikken og kjøpe nye uansett for ... for å redde denne dagen! :grine: Men liksom sånne dråper betyr plutselig noe på dager som denne. 

Anonymkode: 23c18...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan jeg gå til butikken uten kvittering og si det?

Ja, jeg ville gjort det :) Det ordner seg sikkert slik at du får nye. Pass  på så du ikke får nye flasker med samme skade.

Anonymkode: 667fb...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalte du med kort, har du også bevis  på at du handlet på den butikken for det beløpet.

Anonymkode: 667fb...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den har gått hardt i bakken eller noe og det kan nok påvirke kullsyren. Jeg ville gått tilbake. De vil jo se at flaskene er skadet. Kanskje det er samme person i kassa og h*n kjenner deg igjen. Er det en butikk du handler fast i blir du sikkert gjenkjent uansett. Håper du får ny og at dagen din blir bedre! :klem: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville gjort det :) Det ordner seg sikkert slik at du får nye. Pass  på så du ikke får nye flasker med samme skade.

Anonymkode: 667fb...df8

Jeg manner meg opp og prøver, denne dagen kan i grunn ikke bli noe verre enn det den er. Så får jeg heller hulkegråte i dusjen etterpå om jeg blir latterliggjort i butikken. Og hvis det går bra kan jeg faen meg klappe meg selv på skuldra til månen og tilbake for at jeg gjorde det på en dag som denne! 

... faen vil bare legge meg under dyna og råtne. 

Anonymkode: 23c18...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg manner meg opp og prøver, denne dagen kan i grunn ikke bli noe verre enn det den er. Så får jeg heller hulkegråte i dusjen etterpå om jeg blir latterliggjort i butikken. Og hvis det går bra kan jeg faen meg klappe meg selv på skuldra til månen og tilbake for at jeg gjorde det på en dag som denne! 

... faen vil bare legge meg under dyna og råtne. 

Anonymkode: 23c18...0d2

Du må ikke knekke sammen av fillesaker som dette. 

Anonymkode: fe56f...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salka skrev:

Høres ut som den har gått hardt i bakken eller noe og det kan nok påvirke kullsyren. Jeg ville gått tilbake. De vil jo se at flaskene er skadet. Kanskje det er samme person i kassa og h*n kjenner deg igjen. Er det en butikk du handler fast i blir du sikkert gjenkjent uansett. Håper du får ny og at dagen din blir bedre! :klem: 

Ja, noe sånt! Eller at det har skjedd under transport. 

Det er en stor butikk og mange forskjellige hele tiden så det tror jeg nok ikke de husker. Men jeg prøver. 

Og takk! Wow, haha, ikke få meg til å grine nå da (enda) med slik godhet fra en fremmed! 

Anonymkode: 23c18...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg manner meg opp og prøver, denne dagen kan i grunn ikke bli noe verre enn det den er. Så får jeg heller hulkegråte i dusjen etterpå om jeg blir latterliggjort i butikken. Og hvis det går bra kan jeg faen meg klappe meg selv på skuldra til månen og tilbake for at jeg gjorde det på en dag som denne! 

... faen vil bare legge meg under dyna og råtne. 

Anonymkode: 23c18...0d2

Det går sikkert bra. Og du blir neppe latterliggjort. Blir du det er det de ansatte i butikken det er noe galt med og ikke deg! :klemmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Selvfølgelig kan du klage på varen. Er bra både for forbrukere og leverandør om du gir tilbakemelding. Man vil jo kjøpe og levere gode produkter. Gå enten tilbake til butikken og si at den hadde en merkelig smak, eller kontakt [email protected]. Ingenting å være flau over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke knekke sammen av fillesaker som dette. 

Anonymkode: fe56f...e4e

Enig, men jeg trenger å gråte.  Så litt mer motstand ville i så tilfelle bare vært en unnskyldning. Jeg tror jeg skal prøve å ta den gråtinga likevel, det bare bygger seg opp og jeg klarer aldri å slippe ut, jeg trenger det. Men forhåpentligvis med et godt glass Pepsi max etterpå også. Elns. 

Anonymkode: 23c18...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv brus som er utgått er ikke noe problem å drikke for meg og skal ikke påvirke smaken mye med mindre det er mange år tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste plastflasker nå for tiden er tamme og smaker tamt i forhold til tidligere. Jeg har gått over til bokser, de er mye bedre,

Anonymkode: fb521...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere vet når brus smaker feil? Jeg vet ikke om det er fordi de har fått en slagskade eller hva, og det har påvirket kullsyren, men dere vet hva jeg mener? Det smaker på en måte vissent.  I alle fall ikke slik det skal. 

På fredag kjøpte jeg en 4-pk Pepsi max og i dag åpnet jeg den ene. Den smakte sånn, og helt ærlig synes jeg ikke det går an å drikke det da. Jeg prøvde en av de andre og det var samme greia. De kostet meg jo 100 kr. Men jeg har ikke tatt vare på kvitteringen. Hva ville dere gjort? Man kan liksom ikke gå tilbake og si at det smakte "feil"? 

Anonymkode: 23c18...0d2

Vet akkurat hva du snakker om. Jeg hadde gått tilbake :)  Fikk et helt brett tilbake i Sverige da hele brettet smakte vann, tok med kvittering tilbake og de ga meg et brett uten spørsmål. Man skal si fra om man ikke får det man betaler for, uansett sum (om man gidder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 juni er for gammel brus. Jeg kjøper ikke noe med kortere tid enn september nå. Korkene slipper ut mye «liv» kontinuerlig, så å følge med på datoen er faktisk viktig. Brusen lages vel med sikkert et års levetid. 

Anonymkode: 1deb0...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trampo-Line skrev:

selv brus som er utgått er ikke noe problem å drikke for meg og skal ikke påvirke smaken mye med mindre det er mange år tror jeg

Du tror. Men det er feil. 

Anonymkode: 1deb0...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...