Gå til innhold

Er du fornøyd med tennene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, de er rette fra naturens side. Bare for å skryte litt :jolie:

Jeg har hatt lite hull, men på grunn av brusdrikking så begynner emaljen å bli dårlig. Generelt er jeg fornøyd med dem.

Endret av Elaine Marley
Glemte ett ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker, så jeg bleker tennene med jevne mellomrom. Gule og brune nikotin-tenner er temmelig nasty.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror personlig ikke utseendepresset veier like tyngt mot tennene som rumpe, lepper og pupper - men det er absolutt ikke til å legge bak en stein at det også eksisterer. Har bla. sett en rekke kjente profiler reklamere for både tannbleking, og for å sette på seg nye å slipe ned sine egne. Jeg er relativt fornøyd med mine, hadde regulering i mange år, som følge av for liten plass til fortennene mine - hvilket har resultert i en misfarget fortann som ble behandlet for røft under tannreguleringsprosessen. Relativt kjedelig at det akkurat måtte skje med fortanna, og at reguleringstannlegen skulle sjekke om den fortsatt "levde" og gliste når han sa "Ja, den har nok bare fått for hard behandling". Jaha, liksom? Absolutt ingen hjelp å få, og vanlig bleking vil nok heller aldri funke på den heller. Men jeg har rette, relativt fine og ikke minst velfungerende tenner. Skal man virkelig trenge å måtte ønske seg så mye mer? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, har alltid hatt litt gule tenner, og er meget misfornøyd med det, og klart det lager ikke et flott smil heller. Har prøvd bleking hos tannlege, men det går ikke an å bleke hvitere enn man naturlig er har vi funnet ut. Dere med pene hvite tenner aner ikke hvor heldige dere er. 

Anonymkode: f33e1...6d6

Er det sant? Hvordan får amerikanere sånne selvlysende papirhvite tenner da? :klo:

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Hvordan får amerikanere sånne selvlysende papirhvite tenner da? :klo:

Anonymkode: 15ea1...72e

Tannfasetter. Ser veldig rart ut....

Anonymkode: d97c3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt rette og veldig hvite (A1) tenner, så man skulle ikke tro at jeg ville endret på noe. Men jeg skulle gjerne hatt (minst) en skjev tann.

Sånn bare for å bekrefte hva et i-lansproblem er...:P

Anonymkode: d97c3...155

Du kan få et par av mine! Her er det de rette som er i klart mindretall. Men i følge skoletannlegen var det ikke nødvendig med regulering, for det kom til å rette seg når jeg ble eldre. Vel, jeg er 47 nå, og tennene er fremdeles like skjeve som da jeg var 12. Har dessverre ikke råd til regulering nå, men når jeg vinner i Lotto/finner en rik mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Tannfasetter. Ser veldig rart ut....

Anonymkode: d97c3...155

Fasetter på alle tennene da? Det er jo så mange som har kritthvite tenner :klo: Det må jo være himla dyrt med så mange fasetter!

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cleangal skrev:

Du kan få et par av mine! Her er det de rette som er i klart mindretall. Men i følge skoletannlegen var det ikke nødvendig med regulering, for det kom til å rette seg når jeg ble eldre. Vel, jeg er 47 nå, og tennene er fremdeles like skjeve som da jeg var 12. Har dessverre ikke råd til regulering nå, men når jeg vinner i Lotto/finner en rik mann...

Mannen min har fryktelig ujevne tenner, men det er dessverre bare nede. Det fineste er hvis fortennene oppe er skjeve. Sønnen min hadde det og jeg begynte nesten å gråte da han måtte ha regulering for feil bitt. Tannlegen trodde sikkert det hadde rablet da jeg spurte om det gikk an å rette på bittet, men beholde de skjeve fortennene. Du har sikkert kjempeflotte tenner! Har du ei fortann å avse så sier jeg ikke nei takk....:)

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fasetter på alle tennene da? Det er jo så mange som har kritthvite tenner :klo: Det må jo være himla dyrt med så mange fasetter!

Anonymkode: 15ea1...72e

Det er jo ikke akkurat white trash som går rundt med blenda-smil. Det er helt vanlig (og sannsynligvis påkrevd) i underholdningsbransjen. Like vanlig som silikonpupper og botox og det er ikke billig det heller. Svogeren min har blitt inspirert av favorittskuespilleren sin (eller noe) og har satt på skallfasetter på alle tennene som synes, ikke de baker jekslene. Kan hende jeg reagerer fordi det ikke er vanlig i Norge (enda), men jeg blir nesten blendet. Det ser rart ut når alle andre har vanlige tenner. Han har ikke sagt hva det kostet, men de måtte plutselig vente et år med å bygge garasje.

Anonymkode: d97c3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig misfornøyd med tennene mine. Har hatt emaljesvikt siden jeg var liten, så har ofte hatt hull i de tennene. Jeg har også slått to av fortennene og har måttet rotfylle de. Derfor er det ulik nyanse på hele gliset, og ingen av nyansene heller mot den hvite skalaen. I tillegg så er jeg så heldig at når jeg smiler så smiler jeg med alle tennene så det er umulig å ikke se på de 😂

Anonymkode: 6a7d7...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det er jo ikke akkurat white trash som går rundt med blenda-smil. Det er helt vanlig (og sannsynligvis påkrevd) i underholdningsbransjen. Like vanlig som silikonpupper og botox og det er ikke billig det heller. Svogeren min har blitt inspirert av favorittskuespilleren sin (eller noe) og har satt på skallfasetter på alle tennene som synes, ikke de baker jekslene. Kan hende jeg reagerer fordi det ikke er vanlig i Norge (enda), men jeg blir nesten blendet. Det ser rart ut når alle andre har vanlige tenner. Han har ikke sagt hva det kostet, men de måtte plutselig vente et år med å bygge garasje.

Anonymkode: d97c3...155

Hehe! Er alle i samme størrelse også? Da begynner det ihvertfall å se ut som gebiss! Jeg kjenner en med fasetter på fortenna men de er laget i samme farge som resten av tennene, så det ser ikke rart ut. Måtte visst gjøre det pga. sykdom.

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Er alle i samme størrelse også? Da begynner det ihvertfall å se ut som gebiss! Jeg kjenner en med fasetter på fortenna men de er laget i samme farge som resten av tennene, så det ser ikke rart ut. Måtte visst gjøre det pga. sykdom.

Anonymkode: 15ea1...72e

Herregud, det ser helt jævlig ut! Som en rad med sukkerbiter.

Anonymkode: d97c3...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fikset på fortennene. Pga slitasje hadde jeg grå skygger på de to midterste. La på plast, de ble bra men formen ble litt annerledes.  Den ene tanna ved siden av fortanna på v side har trukket seg tilbake med årene og det lager en stygg skygge på bilder. Men det får jeg ikke gjort noe med hvis jeg ikke velger å skaffe meg regulering.  Bruker tannbelkingstrips innimellom og har sluttet og røyke og bruker bare hvit snus.  Regner med at jeg kommer til å få hvitere tenner etterhvert. Fortennene nede er litt skjeve men det bryr meg ikke så veldig.  Har noe amalgan oppe og når jeg smiler mellom to tenner bredt så syns det på den ene siden oppe, skal byttes ut etterhvert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Peonjenta said:

Har nettopp fikset på fortennene. Pga slitasje hadde jeg grå skygger på de to midterste. La på plast, de ble bra men formen ble litt annerledes.  Den ene tanna ved siden av fortanna på v side har trukket seg tilbake med årene og det lager en stygg skygge på bilder. Men det får jeg ikke gjort noe med hvis jeg ikke velger å skaffe meg regulering.  Bruker tannbelkingstrips innimellom og har sluttet og røyke og bruker bare hvit snus.  Regner med at jeg kommer til å få hvitere tenner etterhvert. Fortennene nede er litt skjeve men det bryr meg ikke så veldig.  Har noe amalgan oppe og når jeg smiler mellom to tenner bredt så syns det på den ene siden oppe, skal byttes ut etterhvert.  

Har du hatt regulering før? Må bare spørre siden jeg ikke har hørt at tenner kan trekke seg tilbake med årene. Men de kan vel trekke seg tilbake til utgangspunktet hvis du har hatt regulering da.

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt regulering før? Må bare spørre siden jeg ikke har hørt at tenner kan trekke seg tilbake med årene. Men de kan vel trekke seg tilbake til utgangspunktet hvis du har hatt regulering da.

Anonymkode: 15ea1...72e

Nei, aldri hatt regulering.  Kjeven forandrer seg hele livet.  Ser ut som den tanna trekker seg mer og mer tilbake.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tenner er for små, mellomrom mellom tennene og ikke hvite nok :/

kunne levd med dette, hadde ikke formen på munnen min vært så stygg når jeg smiler med tennene. Jeg bare haater å smile pga det

Anonymkode: 96a12...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 23/04/2018 at 6:26 PM, AnonymBruker said:

Nei, mine tenner er ødelagt etter årelang bulimi (er frisk nå da). De er skjøre og brune, selv om jeg pusser dem ofte. Pga manglende emalje kan jeg heller ikke bleke dem

Anonymkode: 6f3b3...223

Vurdert skallfasetter?

Anonymkode: f3ad0...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med tenne mine. Null hull, aldri brukt regulering eller skinne. Er relativt hvite. Perlerad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurdert skallfasetter?

Anonymkode: f3ad0...ab7

Den som hadde hatt et par hundre tusen kroner å avse kan jo bare kjøpe deg det.  Jeg hadde nok gjort det hvis jeg hadde veldig god råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Peonjenta said:

Nei, aldri hatt regulering.  Kjeven forandrer seg hele livet.  Ser ut som den tanna trekker seg mer og mer tilbake.  

Åja, jeg ante ikke at kjeven forandrer seg. Så rart at det bare er en tann som trekker seg tilbake hvis hele kjeven er i forandring. Du kan kanskje få satt på én skallfasett? Er det veldig dyrt?

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...