Gå til innhold

Er du fornøyd med tennene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ikke:  hva kunne du tenke deg å forandre på? Er bare litt nysgjerrig på hva som er vanlig nå i denne botox- silikon- og rumpeløfttiden. Har utseendepresset spredt seg til tennene? :P

Jeg er fornøyd med mine men av og til skulle jeg ønske at alle var like hvite og fine som fortennene. Så tenker jeg meg litt om og innser at folk med helt perfekte tenner kan se ut som de går med gebiss :fnise:

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med mine. De er sunne og sterke og jeg kan spise med dem. Estetisk sett er jeg også fornøyd, de er rette og hvite - uten å bli gebisshvite 😂

Anonymkode: a17c5...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med tennene mine. De er relativt rette og hvite nok med tanke på at jeg aldri har lagt noe innsats i at de skal være hverken rette eller hvite. Bruker i alle fall ingen energi på å tenke over tennene mine til vanlig, kun om jeg har husket å bruke tanntråd :P

Anonymkode: ed9b2...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så godt som ingen tannstein, de virker til det de skal. Kunne sikkert tenkt meg en nyanse hvitere, men tar ikke sjansen på å svekke emaljen. Er dessuten plaget med ising, så tannlegen frarådet bleking på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ihverfall fornøyd med kvaliteten. Er snart 40 og har aldri hatt hull. Eneste jeg skulle ønsket var at fortennene mine var helt rette sånn som de andre tennene. Ene tannen er litt skeiv. Men, men. Gidder ikke fikse det .

Anonymkode: aa7de...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt rette og veldig hvite (A1) tenner, så man skulle ikke tro at jeg ville endret på noe. Men jeg skulle gjerne hatt (minst) en skjev tann.

Sånn bare for å bekrefte hva et i-lansproblem er...:P

Anonymkode: d97c3...155

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke fornøyd med tennene min, men jeg har nå de jeg har. Er glad så lenge jeg kan tygge med de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har helt rette og veldig hvite (A1) tenner, så man skulle ikke tro at jeg ville endret på noe. Men jeg skulle gjerne hatt (minst) en skjev tann.

Sånn bare for å bekrefte hva et i-lansproblem er...:P

Anonymkode: d97c3...155

Hvorfor det? :)

Anonymkode: 15ea1...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine tenner er ødelagt etter årelang bulimi (er frisk nå da). De er skjøre og brune, selv om jeg pusser dem ofte. Pga manglende emalje kan jeg heller ikke bleke dem

Anonymkode: 6f3b3...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sterke og aldri hatt noen plager med dem, men de kunne vært hvitere. Eneste er det at de har ganske mye mellomrom og ikke bare mellom fortennene. Må presse tungen langs fortennene dersom jeg skal smile med åpen munn for å unngå "svarte hull" og jeg har fått noen stygge kommentarer (fra generelt frekke mennesker så tar det ikke spesielt mye til meg) om at jeg f.eks. ikke bør smile med åpen munn. Altfor dyrt å fikse så jeg prøver egentlig å bare godta dem :) Tannlegen ville aldri gi meg streng som tenåring pga mellomrommene sørget for mindre risiko for å få hull.

et eksempel fra google  

image.png.75549809e0b5264356dbf403274bf77c.png

Anonymkode: 350c5...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er sterke og aldri hatt noen plager med dem, men de kunne vært hvitere. Eneste er det at de har ganske mye mellomrom og ikke bare mellom fortennene. Må presse tungen langs fortennene dersom jeg skal smile med åpen munn for å unngå "svarte hull" og jeg har fått noen stygge kommentarer (fra generelt frekke mennesker så tar det ikke spesielt mye til meg) om at jeg f.eks. ikke bør smile med åpen munn. Altfor dyrt å fikse så jeg prøver egentlig å bare godta dem :) Tannlegen ville aldri gi meg streng som tenåring pga mellomrommene sørget for mindre risiko for å få hull.

et eksempel fra google  

image.png.75549809e0b5264356dbf403274bf77c.png

Anonymkode: 350c5...37e

Er jo dette som må være de perfekte tenner. Du får pusset over alt og vil så klart ha mye mindre sjanse for hull enn alle andre. Synes de var fine jeg😊

Selv syntes jeg jeg hadde kanintenner som ung, men som voksen ser jeg jo tennene passer mitt ansikt godt. Har en skjev undertann som ikke synes. Har aldri hatt hvite tenner. Tannleger mener mine er naturlig sterke og at "gulfargen" er pga det. Når jeg ser andres tenner kontra mine så er nok gulheten mer psykisk enn fysisk, dog kunne jeg aldri tenkt meg å bleke tennene da helt hvite faktisk ser unaturlig ut.

Anonymkode: 9521d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, estetisk er jeg veldig fornøyd. De er rette, jevne og fine. (hadde regulering) 

Ønsker meg hvitere tenner, så tar en runde til tannlegen for bleking så snart jeg har psyket meg nok opp ti å ikke drikke kaffe på en stund. 

De er så tette at jeg slet med å få pusset overalt. Så for meg er sonisk tannbørste gull. 

Anonymkode: 5cd71...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har små gule/brune og skjeive tenner, selv etter regulering. Skulle gjerne hatt litt større tenner, og selvsagt rette og hvite... Ikke så hyper-hvite som er moderne i dag, men naturlig hvite.. Har også nedslitt emalje så får ikke bleika de :( 

Anonymkode: 5d055...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har alltid hatt litt gule tenner, og er meget misfornøyd med det, og klart det lager ikke et flott smil heller. Har prøvd bleking hos tannlege, men det går ikke an å bleke hvitere enn man naturlig er har vi funnet ut. Dere med pene hvite tenner aner ikke hvor heldige dere er. 

Anonymkode: f33e1...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ganske fornøyd med hvordan tennene ser ut. De kunne vært hvitere, men ikke når jeg drikker så mye te som jeg gjør. De er litt skjeve foran i underkjeven, men det synes ikke når jeg smiler på bilder og er ellers bare sjarmerende.

Det jeg ikke liker er det som ikke vises. Jeg har emaljemissdannelser som kommer til å bli kostbare, skjev bitestilling og skjeve visdomstenner jeg ikke har plass til. Visdomtennene får jeg fjernet etterhvert som de kommer langt nok opp, men ellers har jeg ingen planer om å få noe endret i munnen min enda.

Anonymkode: 36d46...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt. De er sterke og jeg får så godt som aldri hull, men tannreguleringen jeg hadde i barndommen mislyktes så fortennene er blitt skjeve igjen. Dessuten er jeg plaget med rotspissbetennelser etter en sykkelulykke da jeg var barn. Måtte rotfylle to av de fire forreste tennene og den ene fortanna har vært  plaget med gjentatte betennelser. Pga. alle påkjenningene fortennene har vært utsatt for er det heller ikke noen farbar vei å prøve regulering i godt voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? :)

Anonymkode: 15ea1...72e

Synes det er så sjarmerende! Gir litt karakter til smilet.

Anonymkode: d97c3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er misfornøyd til tross for at jeg hadde tannregulering i mange år. En ulykke ødela tennene for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...