Gå til innhold

Gave til treårig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger idéer til gave(-r) til ei jente som snart fyller tre år. Og ja, det er pinlig nok mitt eget barn... Problemet er bare at jeg synes vi allerede har alt mulig, mengder av dukker og kosedyr, duplo og lekemat. Hun liker puslespill, men det er ikke så lett å finne noen som er passe vanskelig. Vet noen om noen fine uteleker, for eksempel?

Anonymkode: 8f06a...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg, hvis det er sånn at dere allerede har alt mulig å enten sette inn penger på konto til henne eller starte med bunadssølv. Som 3 åring skjønner hun ikke så mye av det enda - værre med en 12 åring hvor foreldrene ikke har vært flinke med bunadssølvet og alt av gaver til jul og bursdag har vært bunaddsølv nesten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

En opplevelse? De har vel gjerne nok av ting ja.. Ta henne med på badeland, naturhistorisk museum eller noe. De har vel hatt en fin dinosaurutstilling der i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskestativ, sykkel, stort sett med uteleker (bøtte, vannkanne osv), insekthotell, klær, badebasseng m badeleker

Anonymkode: 7a166...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær? Min datter fyller 3 år snart og hun er helt bestemt at hun vil ha dinosaur-fest med dinosaur-kake, og dinosaur balonger, og dinosaur-gave: nemlig dinosaur-klær - og da kjøpte jeg en dinosaur-onepiece. Klær må du kjøpe uansett, og hvis jenta di liker å få klær (som mine barn) og har en favoritt tema, da har du svaret.

Du kan også kjøpe en sengesett med cartoon figurer hun er glad i (minnie mus eller elsa), eller wall-stickers med favoritt tema. 

Eller kan du bare spøre henne hva hun ønsker seg. Selv om det blir en kosedyr til (de gamle kan du levere til fretex), der er jo hennes bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her renner det jo inn med gode idéer. Bunadsølv var en veldig god idé jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Det må nok være noe å pakke opp for at hun skal bli fornøyd og hun liker glitter og stas, men det hadde fint med noe mer varig enn bare mer plast.

Kanskje klær også. Jeg bør nok spørre henne mer om det er noe hun ønsker seg eller har sett andre barn har som hun liker.

Takk for alle svar!

Anonymkode: 8f06a...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her renner det jo inn med gode idéer. Bunadsølv var en veldig god idé jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Det må nok være noe å pakke opp for at hun skal bli fornøyd og hun liker glitter og stas, men det hadde fint med noe mer varig enn bare mer plast.

Kanskje klær også. Jeg bør nok spørre henne mer om det er noe hun ønsker seg eller har sett andre barn har som hun liker.

Takk for alle svar!

Anonymkode: 8f06a...4ef

Jeg hadde heller ikke tenkt på bunadsølv når min var lita - det får hun kjenne på nå desverre. Derfor kjøper jeg alltid bunadsølv til tantejenter mens de er små og får massevis av andre gaver fra tanter/onkler/besteforeldre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trollmora skrev:

Jeg hadde heller ikke tenkt på bunadsølv når min var lita - det får hun kjenne på nå desverre. Derfor kjøper jeg alltid bunadsølv til tantejenter mens de er små og får massevis av andre gaver fra tanter/onkler/besteforeldre etc.

Er ikke bunadssølv veldig dyrt?

Anonymkode: 585a3...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke bunadssølv veldig dyrt?

Anonymkode: 585a3...b3a

På min datters bunad skal det bla annet være 14 støler på beltet. Jeg tror sist jeg betalte 203kr for en slik støle på Bjørklund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle vil ha eller har anledning til å kjøpe bunad. Ville derfor avventet bunadssølv noen år frem til du vet mer.

 

hva med en opplevelse, uteleker, solbriller, paraply, sommerhatt, hobbysett, opprette konto og spare- kan få beløp samlet til konfirmasjon eller 18årsdag, invitere til feks bollebaking hos deg e.l. Med eget forkle og kokkehatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Luckiness skrev:

Ikke alle vil ha eller har anledning til å kjøpe bunad. Ville derfor avventet bunadssølv noen år frem til du vet mer.

 

hva med en opplevelse, uteleker, solbriller, paraply, sommerhatt, hobbysett, opprette konto og spare- kan få beløp samlet til konfirmasjon eller 18årsdag, invitere til feks bollebaking hos deg e.l. Med eget forkle og kokkehatt.

Jeg tenkte en liten sølje som kan brukes fra nå av. Det ville passe fint siden bursdagen er rett før 17. mai også. Opplevelser er fint for større barn, men en liten treåring (vel, min i hvertfall) ønsker seg gaver som pakkes opp. Om det er dyrt eller ikke har hun naturligvis ikke noe begrep om.

Anonymkode: 8f06a...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkesko er midt i blinken(pling).
Sparkesykkel. Vi har alltid kjøpt noe nyttig til rommet fra Ikea, nattbord eller ny dyne, sovepose, klær, sko. Så supplert med nettopp kosedyr (fra ikea...), plastelina, tegnesaker, bøker osv.

Anonymkode: 4f71d...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...