Gå til innhold

Jeg ønsker flere barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få flere barn, men mannen sier han er ferdig. Vi har to barn sammen og jeg forstår hvorfor han ikke ønsker flere barn, samtidig klarer jeg ikke å gi slipp på tanken på ett barn til. 

Jeg vet han hadde gått med på ett barn til, selv om han ikke ønsker det, bare for at han ønsker at jeg skal være lykkelig. Samtidig så er jeg lykkelig, jeg har verdens fineste familie (helt objektivt selvfølgelig), men lengter etter det siste barnet. 

Hva ville dere gjort? Fått et barn til selvom mannen ikke ønsker det, men er 100% med på det. Eller bare gi opp drømmen om ett siste barn? Er så redd jeg skal angre senere. 

Kan gjerne legge til at den økonomiske situasjonen er litt usikker nå iom at jeg er student og arbeidsledig, men jeg har veldig god utdannelse og regner med at dette vil ordne seg med tiden. Mannen har stabil og god jobb. 

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

men jeg har veldig god utdannelse og regner med at dette vil ordne seg med tiden

Kan du si hva slags utdanning dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mikaela99 skrev:

Kan du si hva slags utdanning dette er?

Sivil ingeniør

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke mannen min ønsket flere så hadde jeg latt det være med det. :) 

Anonymkode: 5394a...917

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det viser seg at barnet har en funksjonshemning/diagnose? Hvis du er den som «overtaler» mannen til et barn til - vil det kunne bli brukt mot deg? 

Anonymkode: f6fab...507

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det viser seg at barnet har en funksjonshemning/diagnose? Hvis du er den som «overtaler» mannen til et barn til - vil det kunne bli brukt mot deg? 

Anonymkode: f6fab...507

Dette er selvfølgelig noe jeg har tenkt på, men samtidig vet vi aldri hva fremtiden bringer. Om vi begge hadde vært enige om ett barn til, så er ikke dette bekymringer som hadde stoppet oss. 

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde ikke mannen min ønsket flere så hadde jeg latt det være med det. :) 

Anonymkode: 5394a...917

Det bør nok jeg også gjøre, men klarer ikke å slå meg helt til ro med det 🙈

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "maste" meg til et tredje barn, som i dag er svært høyt elsket av sin stolte far.

Det betyr ikke at det generelt er et godt råd. Men for oss funket det. Mye fordi jeg alltid har måttet mase på ham, han er en type som kan være enormt treg til å få ut fingeren selv når det gjelder ting han egentlig vil. Jobbskifter, flyttinger, barn, selv giftermål er det jeg som har måttet initiere, og så er han glad som en laks når det først er i boks. Så det er en ganske spesiell dynamikk mellom oss, det er slett ikke sikkert det vil fungere like bra i et annet forhold.

Jeg var også trygg på at han innerst inne kunne tenke seg et barn til, og dette- sammen med det faktum at mitt barneønske stakk MYE dypere enn hans "Nja, det er jo deilig å sove litt lenger på søndag dah..."- gjorde at jeg ikke var redd for å pushe litt. Hadde han derimot virkelig ikke ønsket noe tredje barn, hadde jeg selvsagt respektert det.

Anonymkode: 4269f...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å få flere barn, men mannen sier han er ferdig. Vi har to barn sammen og jeg forstår hvorfor han ikke ønsker flere barn, samtidig klarer jeg ikke å gi slipp på tanken på ett barn til. 

Jeg vet han hadde gått med på ett barn til, selv om han ikke ønsker det, bare for at han ønsker at jeg skal være lykkelig. Samtidig så er jeg lykkelig, jeg har verdens fineste familie (helt objektivt selvfølgelig), men lengter etter det siste barnet. 

Hva ville dere gjort? Fått et barn til selvom mannen ikke ønsker det, men er 100% med på det. Eller bare gi opp drømmen om ett siste barn? Er så redd jeg skal angre senere. 

Kan gjerne legge til at den økonomiske situasjonen er litt usikker nå iom at jeg er student og arbeidsledig, men jeg har veldig god utdannelse og regner med at dette vil ordne seg med tiden. Mannen har stabil og god jobb. 

Anonymkode: eb6b0...870

Ikke for å være frekk men jeg mener for fullt alvor at vær nå takknemlig for det du har. Syns du skal fokusere mer på det du har framfor å stresse med å skulle få et barn til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør nok jeg også gjøre, men klarer ikke å slå meg helt til ro med det 🙈

Anonymkode: eb6b0...870

Men hva er det du egentlig savner siden du på død og liv må ha et barn til? Hvorfor er det utilstrekkelug med to? Og så må jeg si at som 3 barn i en søskenflokk. Ikke bare bare å være 3 hjul på vogna

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor har alltid sagt: Dritten er i midten! Hun hatet sin storesøster og lillesøster i oppveksten. Den store og den lille fikk alltid mest oppmerksomhet. Derfor anbefaler hun ingen å få 3 barn. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Men hva er det du egentlig savner siden du på død og liv må ha et barn til? Hvorfor er det utilstrekkelug med to? Og så må jeg si at som 3 barn i en søskenflokk. Ikke bare bare å være 3 hjul på vogna

Jeg må ikke på død og liv ha et barn til, da hadde jeg nok hatt tre barn allerede 😅 Vanskelig å forklare, men etter at nr. 2 kom til verden følte jeg meg ikke ferdig. Dette begynner å bli noen år siden, og jeg trodde kanskje dette ville endre seg ettersom barna ble eldre. Det har det altså ikke gjort, det kribler fremdeles i eggstokkene 🙈😂

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke ønsket å trumfe gjennom barn mannen min ikke egentlig ønsket, men man kan jo snakke om det og forklare hvorfor man ønsker det slik og hva som ligger til grunn for at han vil stoppe ved to. Viktig at det er uten mas. Jeg var heldig fordi vi begge ønsket tre barn, men jeg kjenner jo at det hadde vært litt sårt om jeg måtte stoppe på to fordi mannen min ikke ville ha flere. Så jeg skjønner deg veldig godt, hvor mange barn man ønsker er ikke alltid logisk, det bare er slik, men synes at barn skal være ønsket av begge foreldre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Belima skrev:

Min svigermor har alltid sagt: Dritten er i midten! Hun hatet sin storesøster og lillesøster i oppveksten. Den store og den lille fikk alltid mest oppmerksomhet. Derfor anbefaler hun ingen å få 3 barn. :fnise:

Jeg er selv oppvokst i en søskenflokk på fire, noe som jeg alltid har satt stor pris på. Joda, vi har kranglet og sloss, men det var likevel mest glede 😊

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg hadde nok ikke ønsket å trumfe gjennom barn mannen min ikke egentlig ønsket, men man kan jo snakke om det og forklare hvorfor man ønsker det slik og hva som ligger til grunn for at han vil stoppe ved to. Viktig at det er uten mas. Jeg var heldig fordi vi begge ønsket tre barn, men jeg kjenner jo at det hadde vært litt sårt om jeg måtte stoppe på to fordi mannen min ikke ville ha flere. Så jeg skjønner deg veldig godt, hvor mange barn man ønsker er ikke alltid logisk, det bare er slik, men synes at barn skal være ønsket av begge foreldre. :) 

Ønsker på ingen måte trumfe gjennom et barn. Skulle så inderlig ønske vi følte det samme på dette området. Jeg har også vært klar på at OM det blir et barn til så er det fordi vi er to om det, og at det ikke blir slik at det siste barnet blir «mitt». 

Ønsket er på ingen måte logisk, for hvis jeg setter opp en liste med for og imot så er det absolutt flest argumenter på imot siden 🙈 Men ønsket er der likevel, og det har vært der noen år, så det er ikke bare en fase heller. 

 

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ikke for å være frekk men jeg mener for fullt alvor at vær nå takknemlig for det du har. Syns du skal fokusere mer på det du har framfor å stresse med å skulle få et barn til.

Er ekstremt takknemlig for det jeg har, nyter (nesten) hver en dag med familien min 😊 Men klarer ikke å gi opp ønsket om nr. 3 

Anonymkode: eb6b0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv oppvokst i en søskenflokk på fire, noe som jeg alltid har satt stor pris på. Joda, vi har kranglet og sloss, men det var likevel mest glede 😊

Anonymkode: eb6b0...870

Da var dere fire. To og to. Ikke to og en. Er forskjell. Blir ingen dritten i midten wller 3 hjul på vogna når det er fire

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker på ingen måte trumfe gjennom et barn. Skulle så inderlig ønske vi følte det samme på dette området. Jeg har også vært klar på at OM det blir et barn til så er det fordi vi er to om det, og at det ikke blir slik at det siste barnet blir «mitt». 

Ønsket er på ingen måte logisk, for hvis jeg setter opp en liste med for og imot så er det absolutt flest argumenter på imot siden 🙈 Men ønsket er der likevel, og det har vært der noen år, så det er ikke bare en fase heller. 

 

Anonymkode: eb6b0...870

Skaff en hund heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skaff en hund heller

Ja, for hund og barn er det samme 😂 Er veldig glad i dyr altså, men ser ikke for meg at hund og små barn er en god kombinasjon for vår familie siden mannen ofte er borte ifm jobb. 

Anonymkode: eb6b0...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da var dere fire. To og to. Ikke to og en. Er forskjell. Blir ingen dritten i midten wller 3 hjul på vogna når det er fire

Eldste mann i flokken er noen år eldre enn oss andre, så det var ofte vi tre minste som hadde mest kontakt med hverandre. Men skjønner jo hva du mener altså 😊 Men for min del er det ikke et argument som veier så mye. 

Anonymkode: eb6b0...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...