Gå til innhold

Er det umulig for småbarnsforeldre å planlegge?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle møte en venninne og hennes datter på 7 mnd i formiddag. Vi avtalte å møtes mellom 10 og 10.30. Jeg tenkte det var greit at hun fikk en halvtime på seg siden det kan være vanskelig med et nøyaktig tidspunkt, så kunne jeg sitte på en cafe og vente i mens. 

Kl 10.25 får jeg melding om at hun er forsinket og kommer ikke før 10.45. Da svarte jeg bare at dette hadde jeg ikke tid til, og dro hjem igjen. Nå mener hun at dette var litt smålig av meg. Mens jeg mener at hun hadde et slingringsmonn på 30 minutter og klarte ikke å komme i løpet av den halvtimen. 

Er det virkelig så vanskelig å komme seg ut av huset i tide med små barn? :klo: 

Anonymkode: a1c67...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.  Soving forskjøvet/sover lenger enn forventet. Bæsjebleie som kom på vei ut døra der det måtte fullt klessift til.  Mange uventa ting kan skje med en baby og da er ikke en halvtime mye. Likevel syns jeg jo man såklart skal respektere andre sin tid og alt handler ikke om seg og babyen.

Svarer deg selv om jeg tror du kanskje er litt ute etter å provosere :)

Anonymkode: dfe1a...9b6

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som vil møte deg klarer det selv med baby. Som venninne prøver jeg å være fleksibel innen rimelighetens grenser, så jeg hadde nok ventet det kvarteret, men synes det var i seneste laget å si fra om forsinkelsen.

Anonymkode: 08d9c...2fd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var smålig, det var det snakk om 15 min, ikke 3 timer. 

Jeg skjønner det er dritt å sitte å vente, men jeg husker selv da jeg hadde små barn og skulle ut av huset, det kunne virkelig ta tid!  Det er som de andre sier, ungen kan ha bæsjet eller gulpet ned seg selv eller mor... 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var grunnen til at jeg omtrent aldri lagde noen planer på den tida. Aldri mulig å planlegge noe som helst, aller minst med søvnen. Ble ganske isolert ja. Vent nå det forbanna kvarteret. 

Anonymkode: ab31d...cfd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan være vanskelig å komme seg ut dørene i tide når man har en liten, det er helt utrolig hva som skjer med en gang vi skal ut av huset. 

Hadde blitt lei meg om ikke min venninne hadde hatt forståelse for dette. Det er ikke slik at vi planlegger å være forsinket, men med små barn er det vanskelig å planlegge 

Anonymkode: e2db6...71b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være veldig vanskelig. Noen ganger kan man planlegge ned i detalj, legge frem alt som trengs kvelden før etc. Stå opp i god tid, alt går på skinner, og så skal man dra, og DA kommer sprutgulpen utover både barnets og mors klær. Eller en feit bæsjebleie. Det er slikt man ikke kan bestemme over. Sånn er livet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en venninne ble forsinket i 15 min uavhengig av grunn hadde jeg bare tatt meg en kaffekopp (eller noe annet godt) og ventet. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig så vanskelig. Nå har ikke jeg så små barn lenger, men husker hvordan det var. Noen ganger sovner kanskje ikke babyen til normal tid og alt annet forskyves tilsvarende. Kanskje babyen ikke spiser skikkelig/tuller under amming og bruker litt lengre tid enn vanlig. Etter måltidet gulper plutselig lille seg skikkelig ut og dette fører til et uplanlagt klesbytte. På vei ut døra bæsjer den lille, inn igjen og bytte bleie og ups bodyen var visst også skitnet til med bæsj, nytt klesbytte... og sånn kan det fortsette :P 

Jeg synes du var urimelig. Du kommer garantert til å møte deg selv i døra den dagen du får barn selv.

Anonymkode: 0c05f...2be

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vanskelig å komme seg ut til planlagt tid ja. Av grunnene folk nevner over her. 

Du var veldig smålig som ikke kunne ventet i 15 min. Du viste veldig lite forståelse og var lite raus. 

Anonymkode: 65668...547

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes klart du var urimelig her. Hvis du en dag får barn selv vil du oppleve at det er mye som kan gå galt når man skal ut av døra til et bestemt tidspunkt med en baby.

Kan ta et lite eksempel for deg. Barnebarnet mitt er fire måneder. Datteren og jeg skulle ut å gå på tur i påsken. Da hun parkerte bilen kom det tidenes bæsjebleie. Babyen, samt tøyet, var full av bæsj fra midt på ryggen og ned til knærne. Selv om man som småbarnsforelder har med skift fra topp til tå, har man gjerne ikke med en hel utedress i veska. Så her måtte datteren min snu og kjøre hjem for å dusje babyen, samt skifte alt tøyet. Det tok vel tre kvarter, og ja hadde jeg vært som deg hadde jeg jo bare gitt f i hele turen, men jeg ventet og vi hadde en hyggelig tur sammen etterpå.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne virkelig ha ventet de ekstra 15 minuttene. Hun sa jo i fra også, var ikke sånn at du ble sittendd og vente lengre enn planlagt uten at hun hadde gitt beskjed. 15 minutt hadde du klart.

Nå har ikke jeg barn, men jeg har full forståelse for at det kan ta tid i blandt. Småbarn kan være ganske uforutsigbare.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent til du selv får barn :P:fnise: 

Med en baby er det vanskelig å planlegge ting på minuttet. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har hatt akutt bleielekkasje (med medfølgende klesskift og vask av babyen) på vei ut av døra :P Noen ganger vil babyen plutselig ha pupp litt utenom skjema, og kan fint finne på å die i 30 minutter. Gulp er også en fin greie, som ofte gjør både babyen og meg våt :P 

Er dette venninnen din sin første baby? Jeg tror vi omtrent ikke kom til riktig tid en eneste gang da jeg var i permisjon med første babyen. Nå er yngste 2 måneder og vi har hittil rukket det vi skal med et par minutters margin, men det er en blanding av flaks og det at jeg alltid tenker vi skal være ute av døra 30 minutter før vi egentlig må :fnise: (og ja, selv da ender vi alltid opp med å være et par minutter for sent ute) 

Og dette er nettopp grunnen til at jeg ikke gidder å planlegge stort med baby i hus. Det blir bare stress. 

Anonymkode: 124cc...9bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at dette kommer veldig an på om personen pleier å være sen eller ikke.

Jeg har 3 barn, og aldri kommet forsent til noen avtaler pga ungene. Kun pga, forsinket kollektivtransport. Da har jeg sendt melding umiddelbart! Jeg planlegger alltid sånn at jeg har god tid, i tilfelle noe uforutsett skulle skje. Så det er fullt mulig!

Men ser at de vennene som pleide å være ustrukturerte og komme for sent før de fikk barn, har blitt enda verre nå, og bruker babyen som en dårlig unskyldsing.

 

Det jeg synes er vannskeligst, er at man planlegger ett eller annet, fikser barnepass osv. også blir en av ungene syke samme dag, og alt må avlyses. Da føler jeg meg skikkelig råtten og kjip:(

Anonymkode: a8cc5...fc0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter før siste frist for å være der burde hun jo praktisk talt vært utenfor døra til cafeen. En ting er å bli forsinket, men da kan man i det minste gi beskjed i god tid. Jeg synes ærlig talt ikke det å ha små barn er en god grunn til å komme for seint om det ikke har skjedd noe meget spesielt. Gulping, bæsjing og soving er ikke noe som fører til voldsomme forsinkelser.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En dag så kanskje du finner ut hvordan den kabalen skal legges, det er ikke bestandig den går opp.

15 min hadde du fint klart å vente, men interessen var kanskje ikke så stor fra din side. Venninnen din har lov til å være skuffet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at man kan bli forsinket. Det jeg ikke skjønner, og som jeg reagerer på, er at hun ikke sendte melding før 10.25. Hun må jo ha skjønt at hun kom til å bli forsinket lenge før det, og burde ha sendt en melding med en gang hun så det. Da ville iallfall min irritasjon blitt mindre og forståelsen større. 

Anonymkode: f6ff6...196

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Det er nesten umulig med avtaler ja. Vi skulle i 60-årslag på den tiden, og bestemte oss for å komme en halvtime før så alle kunne roe ned og at vi skulle rekke å la ham introduseres for omgivelsene. Vi endte med å komme en time for sent i stedet. På et tidspunkt hadde jeg bæsj i det nystelte håret mitt. Ingenting er umulig med små barn, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle møte en venninne og hennes datter på 7 mnd i formiddag. Vi avtalte å møtes mellom 10 og 10.30. Jeg tenkte det var greit at hun fikk en halvtime på seg siden det kan være vanskelig med et nøyaktig tidspunkt, så kunne jeg sitte på en cafe og vente i mens. 

Kl 10.25 får jeg melding om at hun er forsinket og kommer ikke før 10.45. Da svarte jeg bare at dette hadde jeg ikke tid til, og dro hjem igjen. Nå mener hun at dette var litt smålig av meg. Mens jeg mener at hun hadde et slingringsmonn på 30 minutter og klarte ikke å komme i løpet av den halvtimen. 

Er det virkelig så vanskelig å komme seg ut av huset i tide med små barn? :klo: 

Anonymkode: a1c67...159

Det var smålig ja. Hun skulle komme ett kvarter over slingringsmonnet du ga henne,  og det fant du deg ikke i??  Ikke så særlig god venninne av deg det der da? Hadde hun vært det, hadde du vel ventet for å kunne hygge deg på cafe sammen med henne.

Anonymkode: 4807f...cee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...