Gå til innhold

Skuffet og irritert på samboer. Valg av julefeiring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke felles barn. Vi har ikke samme juleaften med barna. 

I år ønsket barnet mitt å feire hos familie på andre siden av landet. Og jeg tenkte at det ikke var problem og har nå veldig lyst selv. 

Samboer ønsker ikke dette fordi han ikke kan bli med siden han har barna over på lillejulaften. Han vil feire julaften sammen med oss og svarer at det ønsker også mine foreldre. Det skjønner jeg. 

Men helt seriøst, jeg føler dette er barnslig. At han ikke kan sette egne behov til side. 

 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du og barnet feirer på andre siden av landet uten han i år, værre er det ikke ;) 

Anonymkode: db953...edb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Er det ikke litt tidlig å planlegge julen allerede nå? 

 

Måneden går fort og jeg betaler ikke heroinpris for å fly over ☺️

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dere ikke på dette tidligere!?
Det er jo bare 8 mnd til jul!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bøff Eløff skrev:

Han er egoistisk fordi han skal ha barna sine? Den forsto jeg ikke?

Han vil ikke at vi skal dra

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

så, ønsker du egentlig at vi skal støtte deg i at han avlyser lillejuleaften med sine barn så han kan være med deg? Er det slik du vil ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis samboer bestiller flybilletter til lillejulaften eller julaften nå så blir det kanskje ikke så dyrt. Da kan han både være med sine unger, og få være med dere på julaften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at samboeren din gjerne vil feire med deg. Det er vel normalt å feire jul sammen når man er godt voksne og deler livet sammen? Har han andre å feire med? Litt av poenget med å være samboere og skape en familie sammen, er jo å kunne dele slike merkedager.

Men altså, hvis det er snakk om familie du sjelden treffer, og barnet ditt har behov for å være med dem, så burde du jo kunne tilbringe tid med dem. Personlig hadde jeg nok heller bestilt billetter til et sommerbesøk, og så vært med samboeren min på julaften.

Anonymkode: c5a9f...0a5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke felles barn. Vi har ikke samme juleaften med barna. 

I år ønsket barnet mitt å feire hos familie på andre siden av landet. Og jeg tenkte at det ikke var problem og har nå veldig lyst selv. 

Samboer ønsker ikke dette fordi han ikke kan bli med siden han har barna over på lillejulaften. Han vil feire julaften sammen med oss og svarer at det ønsker også mine foreldre. Det skjønner jeg. 

Men helt seriøst, jeg føler dette er barnslig. At han ikke kan sette egne behov til side. 

 

Anonymkode: 8591b...b3a

Mener du alvor med den siste setningen?

Anonymkode: 68539...1c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel komme etter dere når han levert sine barn. 

Bestiller dere fly tidlig blir det ikke så dyrt å fly lillejulaften/ julaften. 

 

Anonymkode: ea4ce...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Reputation skrev:

så, ønsker du egentlig at vi skal støtte deg i at han avlyser lillejuleaften med sine barn så han kan være med deg? Er det slik du vil ha det?

Nei. Vi vil dra selv uten han

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan vel komme etter dere når han levert sine barn. 

Bestiller dere fly tidlig blir det ikke så dyrt å fly lillejulaften/ julaften. 

 

Anonymkode: ea4ce...257

Går ikke sent nok fly til at han rekker å dra juleaften 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om jeg forstår riktig... du og barnet ditt vil reise bort å feire jul. Han kan ikke bli med siden han skal ha barnet sitt fra lillejulaften til julaften. Så han vil heller at dere skal bli hjemme så slipper han å feire jul alene? og det synes du er barnslig?

Synes selv at jul feirer man sammen med de nærmeste (kjernefamilien), besteforeldre og øvrig slekt som bor andre steder i landet kan man heller treffe i andre ferier. Jeg ville aldri ha dratt fra mannen min på julaften og latt han sitte alene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du alvor med den siste setningen?

Anonymkode: 68539...1c4

Ja. Hvorfor kan ikke han gi opp en julefeiring med oss. Han feirer jul med meg hvert år ellers 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Occulta skrev:

jeg vet ikke om jeg forstår riktig... du og barnet ditt vil reise bort å feire jul. Han kan ikke bli med siden han skal ha barnet sitt fra lillejulaften til julaften. Så han vil heller at dere skal bli hjemme så slipper han å feire jul alene? og det synes du er barnslig?

Synes selv at jul feirer man sammen med de nærmeste (kjernefamilien), besteforeldre og øvrig slekt som bor andre steder i landet kan man heller treffe i andre ferier. Jeg ville aldri ha dratt fra mannen min på julaften og latt han sitte alene.

Han har familie hjemme. En kveld med sine foreldre og besteforeldre synes jeg han kan klare uten meg 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han kan være med sine foreldre denne dagen, og at dere reiser alene. Jeg feiret ikke jul med samboeren min før vi fikk barn sammen (han hadde barn fra før, ikke jeg), og det var helt greit. Julen er viktig for barna - en mann klarer seg fint uten kjæresten en dag eller 2. 

Anonymkode: c99a9...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har familie hjemme. En kveld med sine foreldre og besteforeldre synes jeg han kan klare uten meg 

Anonymkode: 8591b...b3a

Jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: b2bcc...de7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...