Gå til innhold

Forhøyet hjelpestønad for ADHD ++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fått innvilget forhøyet hjelpestønad sats 3, for nokså hardt rammede barn med ADHD med tileggsdiagnoser? Hvor mange timer bruker dere ca hver dag på barnet? Regner med å måtte sende med ny legeerklæring? Vurderer å søke nytt, da tilsyn og hjelpebehovet har økt samt mye bekymring og uro. Ferier er slitsomme etc. Barnet er 11,5 år.

Anonymkode: 3fd56...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpestønad er i seg selv så komplisert å få at å hoppe helt opp til sats 3 det vil jeg mene og tro du skal være ganske så funksjonshemmet for å få. 

Snakk med FFO sitt rettighetssenter. 

Anonymkode: b4411...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.... har selv adhd, tourettes og asperger og mamma fikk kun hjelpestønad sats 1.. så krevende er det faktisk ikke 

Anonymkode: 059e2...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.... har selv adhd, tourettes og asperger og mamma fikk kun hjelpestønad sats 1.. så krevende er det faktisk ikke 

Anonymkode: 059e2...930

Jeg skrev at VÅRT barn er nokså hardt rammet, noe du ikke er tydeligvis, fint for deg. Du har tydelig vanskeligheter med å se at diagnosene kan rammes forskjellig.. Har sats 2 nå, og behovet bare øker. 

Anonymkode: 3fd56...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at VÅRT barn er nokså hardt rammet, noe du ikke er tydeligvis, fint for deg. Du har tydelig vanskeligheter med å se at diagnosene kan rammes forskjellig.. Har sats 2 nå, og behovet bare øker. 

Anonymkode: 3fd56...eca

Er bare lei av sånne som deg som virkelig skal melke systemet fordi barnet ditt har adhd. Broren min er hardt rammet av adhd + diverse annet og man kan virkelig ikke rettferdiggjøre det å motta flere tusen i måneden med litt ekstra tilsyn, sånn er det bare noen ganger. Usj, folk som bruker barns diagnoser for å få mer penger. «Men han er veldig hardt rammet» mhmmm ;) 

Anonymkode: 059e2...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare lei av sånne som deg som virkelig skal melke systemet fordi barnet ditt har adhd. Broren min er hardt rammet av adhd + diverse annet og man kan virkelig ikke rettferdiggjøre det å motta flere tusen i måneden med litt ekstra tilsyn, sånn er det bare noen ganger. Usj, folk som bruker barns diagnoser for å få mer penger. «Men han er veldig hardt rammet» mhmmm ;) 

Anonymkode: 059e2...930

Du har nok ikke et barn med ekstra behov selv? Du har vært barnet, det er noe annet å være den voksne med ansvaret.

Anonymkode: 606ee...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Har nettopp hatt min datters sak oppe i trygderetten. Fikk avslag. Hun har hatt sats 2 grunnet arvelig beastet astma, allergi, atopisk eksem. I ettertid har hun hatt store konsentrasjonsvansker, lærevansker, og fått AdHd. Hun har ikke hatt medisin som har fungert. Hun trenger en veileder hele dagen, har assistent på skole. Hun er veldig intens, og følelsesmessig intens med lett irritert, og sinneutbrudd. Det er en krevende hverdag, og hun må følges på alt, kan ikke være hjemme alene. Hun har lite omgang med andre, da hun blir utestengt. Hun har ikke den sosiale utviklingen som andre har, og de velger henne derfor bort. Jeg søkte sats 3, men fikk avslag i trygderetten. Jeg er enslig, og far synes hun er krevende så hun er ikke hos han. Har heller ikke avlastning. De skrev jeg kunne søke når hun ble litt eldre. Jeg kan ikke forstå dette, og har lyst å anke videre.

Anonymkode: e6d7a...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp hatt min datters sak oppe i trygderetten. Fikk avslag. Hun har hatt sats 2 grunnet arvelig beastet astma, allergi, atopisk eksem. I ettertid har hun hatt store konsentrasjonsvansker, lærevansker, og fått AdHd. Hun har ikke hatt medisin som har fungert. Hun trenger en veileder hele dagen, har assistent på skole. Hun er veldig intens, og følelsesmessig intens med lett irritert, og sinneutbrudd. Det er en krevende hverdag, og hun må følges på alt, kan ikke være hjemme alene.Hun er 12 år. Hun har lite omgang med andre, da hun blir utestengt. Hun har ikke den sosiale utviklingen som andre har, og de velger henne derfor bort. Jeg søkte sats 3, men fikk avslag i trygderetten. Jeg er enslig, og far synes hun er krevende så hun er ikke hos han. Har heller ikke avlastning. De skrev jeg kunne søke når hun ble litt eldre. Jeg kan ikke forstå dette, og har lyst å anke videre.

Anonymkode: e6d7a...9ed

 

Anonymkode: e6d7a...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...