Gå til innhold

Brudesko med farger og glitter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal gifte meg i juni, og har enda ikke helt funnet de perfekte skoene. Heller mot å kjøpe et par enkle, gode sko som jeg kan få trekt om i ønsket farge. Vil matche dressen hans i blått. Vil gjerne lime på litt steiner og glitter. Er det noen som har erfaring med det fra før? I så fall, hvor fikk dere tak i glitter og stæsj til skoa?

 

Setter pris på svar :-)

Anonymkode: 91a77...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pabduro og tekstillim. Hurra. Det høres gøy Ut! 

Anonymkode: eca4f...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring, men ville kanskje sett på dansesko (latin/ballroom). Der er det vel ofte mye glitter og stæsj, og helt sikkert mulig å finne noen blå... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om noen som fikk farger brudeskoene i/gjennom brudesalongen. Hør med steder du kjøpte kjole om de kan hjelpe deg :)

Jeg har ingen erfaring, men vurderte faktisk fargede sko selv. Men nå har jeg funnet en annen måte å friske opp antrekket på, så tror det blir litt mye med farge på skoene i tillegg.

Anonymkode: 897fd...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri prøvd det før, og er ikke flink med å være kreativ på den måten. Likevel ønsket jeg meg grønne sko, og greide ikke finne noen passende. Så tenkte, hvorfor ikke prøve? Prøvde to tekstilmalinger, men de ble heelt feil farge. Så testet jeg ut glitter, og fant ut at det fungerte greit nok. Så når jeg fant den riktige grønnfargen ble jeg overlykkelig. Lærte en del av dette, og på ett vis skulle jeg ønske jeg lagde ett sett til laget "mer" riktig. Men men.. Det fungerte jo nogenlunde. :fnise:

20160809_232502-1946361-10-1470781999189

Her testet jeg ut to farger, men de ble jo helt... ja.. :spy:

20160809_234104-1946361-9-1471707025535.

Her testet jeg ut med glitter, og det fungerte ganske bra. Hurra!

14188503_10157340089640591_1406862097512

Skoene jeg endte opp med å bruke. :)

 

Mine tips om du velger å gjøre noe slikt:

  • Tynt lag er best, jo tykkere - jo større er sjansen for at noe detter av
  • Om du ikke har noe imot at det blir mindre glittrende, ta gjerne noe lakk over til slutt for å forsegle det
  • Hårspray på skoene er godt å ha for å feste det bedre
  • Tar du på for mye blir skoene fort stive, stor sjanse for gnagsår
  • Maskeringstape om det er steder du vil unngå at det skal komme noe på! Husk at om du bruker lim og det kommer på tapen, kan det feste seg og lage merker..

Det enkleste er kanskje å få noen som vet hvordan man trekker om sko til å gjøre det, så feste på noen stener. Speiltvillingene.blogg.no har også lagt ut en liten DIY innlegg med hvordan man kan gjøre enkle sko litt ekstra. Synes det ble helt rått! Kan se innlegget hennes her

Lykke til! :nordvesta:

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...