Gå til innhold

Trines matblogg


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Jeg titter innom blogglisten innimellom. Der har jeg lagt merke til at Trines matblogg troner høyt uke etter uke, måned etter måned. Hva er det som gjør at hennes blogg overlever blant topp 20 side om side med Paradisedeltakere, realityfolk og andre som liker å stikke seg frem?

Jeg ser at hun har en innholdsrik blogg med fristende oppskrifter og at hun har gitt ut flere bøker.

Er det noen som følger henne som har lyst til å svare? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årsaken ligger nok i flere forhold. Hovedsakelig fordi folk klikker seg inn på bloggen til Trine for å bli inspirert og finne oppskrifter. Trine legger stadig inn nye oppskrifter, og har i tillegg utviklet mange «klassikere», som begge deler gjør at både faste brukere og nye besøker bloggen. Det er på ingen måte nyskjerrighet som motiverer leserne til å klikke seg inn, slik som er tilfelle for de fleste andre toppbloggere sin del. Trine har et kvalitetsprodukt hun «selger», som leserene har nytte og glede av. Andre toppbloggere selger seg selv og sine nærmeste, noe ingen har bruk for, men som appellerer til kikkeren og sensasjonshungeren i oss. Vil tro de treffer svært ulike målgrupper også, både med tanke på alder og andre forhold.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å skille Trines matblogg fra en vanlig nettside, som matprat. Den inneholder kun oppskrifter og ukesmenyer, som er ryddige, pene og lett å følge. Det er ikke opp og ned om familiedrama, privatlivet og mer. Dermed føler man egentlig heller ikke at man leser en blogg.

Jeg tror mange besøker Trines matblogg for inspirasjon når man ikke aner hva man skal lage til middag, på lik linje som Matprat og Godt.no.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marixxx skrev:

Årsaken ligger nok i flere forhold. Hovedsakelig fordi folk klikker seg inn på bloggen til Trine for å bli inspirert og finne oppskrifter. Trine legger stadig inn nye oppskrifter, og har i tillegg utviklet mange «klassikere», som begge deler gjør at både faste brukere og nye besøker bloggen. Det er på ingen måte nyskjerrighet som motiverer leserne til å klikke seg inn, slik som er tilfelle for de fleste andre toppbloggere sin del. Trine har et kvalitetsprodukt hun «selger», som leserene har nytte og glede av. Andre toppbloggere selger seg selv og sine nærmeste, noe ingen har bruk for, men som appellerer til kikkeren og sensasjonshungeren i oss. Vil tro de treffer svært ulike målgrupper også, både med tanke på alder og andre forhold.

Godt svar :-) Tror det ligger mye i det du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenixs

Jeg er ofte innom bloggen hennes, for å få nye ideer, men det blir det samme som å gå inn på matprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det som er nevnt over. Det jeg liker med Trines matblogg er også forutsigbarheten: Ingen drama, ingen utleveringer - bare matoppskrifter. Jeg går på bloggen når jeg er ute etter noe spesifikt, for eksempel en oppskrift. Her om dagen var jeg ute etter oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe, og der fikk jeg en enkel og god oppskrift uten å måtte lete lenge. På Trines matblogg, som andre har skrevet, føler man ikke at man leser en blogg, og man vet hva man får. På andre matblogger, som gjerne er innblandet med privatliv, diverse personlige utleveringer, og så videre, blir det mye mer knotete å navigere etter matoppskrifter så jeg oppsøker ikke disse bloggene når jeg leter etter inspirasjon. Disse bloggene går jeg heller inn på i ny og ne når jeg kjeder meg og leter etter noe som har underholdningsverdi. Da blir det gjerne inn og ut av diverse blogger som jeg egentlig ikke leser, jeg bare scroller gjennom dem på autopilot. Det er vel kanskje hovedforskjellen mellom de ulike typer matbloggene som gjør at Trines matblogg har etablert seg på samme måte som matprat. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vitting

Både jeg og mamma bruker Trines matblogg ofte; vi elsker hvetebolleoppskriften(e) hennes, og kakene. Returnerer ofte til den samme oppskriften gang på gang. Det er som en online kokebok for meg, ikke en blogg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Trines matblogg (og de fleste andre matblogger) driver med, nettopp, mat. Ikke eksponering av barn eller utlevering av familieforhold, ikke pushing av klær/hudpleie/lydbøker, ingen oppfordringer til ekstremforbruk eller fronting av restylane og silikonpupper, null lureri, "gråsoneproblematikk" og generelt tull. De aller fleste matbloggene (Trines inkludert) driver seriøst, de har kunnskap om det de blogger om, og bloggen fungerer som en online kokebok og oppskriftsbank. 

Å sammenligne Trines matblogg med bloggere som Caroline Berg Eriksen, Isabel Raad, Anne Brith etc er en skikkelig grov fornærmelse mot Trine. :) 

Endret av Loffeliten
pølsefingre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi hun er veldig profesjonell i måten hun driver bloggen på og har opparbeidet seg kredibilitet som gjør at folk stoler på at oppskriftene hennes holder god kvalitet. For min del har jeg prøvd mange av oppskriftene hennes og vært fornøyd med smak. Mens det er enkelte matbloggere som har god kvalitet på bilder, men ikke er like gode på smak og kanskje også er lite innovative. Da blir jeg mindre fristet til å prøve nye oppskrifter de poster. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man søker etter en spesifikk oppskrift i Google, så kommer ofte Trines matblogg opp som en av de øverste. Samtidig er Trine seriøs, bloggen er som en helt vanlig matside. Som Matprat, eller det søte liv, eller hva den heter.  Det er aldri noe drama på bloggen hennes. Nå skal ikke jeg si at jeg har lest hele bloggen nøye, men regner ikke med at det er noe tull i kommentarfeltene heller.. 

Jeg bruker ofte Trines matblogg om jeg skal finne en oppskrift. Har aldri sett en eneste fyllesnapp av dama, spons av bursdagsmiddag, eller andre ting. Jeg aner ikke hvilke butikker Trine handler klær til ungene sine i, vet ikke engang hva ungene heter, eller hvordan de ser ut. Aldri sett snap av de. Kan ikke si at jeg har sett de på bloggen heller. Hun tar fine bilder av mat, ikke ungene som gjør ting, eller brukes til å selge sponsede klær. 

Samtidig så appellerer hun til folk i alle aldre. Alle liker jo mat. :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Loffeliten skrev:

Trines matblogg (og de fleste andre matblogger) driver med, nettopp, mat. Ikke eksponering av barn eller utlevering av familieforhold, ikke pushing av klær/hudpleie/lydbøker, ingen oppfordringer til ekstremforbruk eller fronting av restylane og silikonpupper, null lureri, "gråsoneproblematikk" og generelt tull. De aller fleste matbloggene (Trines inkludert) driver seriøst, de har kunnskap om det de blogger om, og bloggen fungerer som en online kokebok og oppskriftsbank. 

Å sammenligne Trines matblogg med bloggere som Caroline Berg Eriksen, Isabel Raad, Anne Brith etc er en skikkelig grov fornærmelse mot Trine. :) 

Det er jo nettopp derfor det er så bra at hun troner høyt på listen. Noe ekte blant mye tilgjort og kunstig.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blogg ispedd rumper/pupper (halvnakne bilder) og barnebilder om hverandre burde vært forbudt.

Rart de ikke selv ser hvor sykt det ser ut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del virker hun solid og hun er ekte vare. I våre overfladiske tider er dette gull verdt. :jepp: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

For min del virker hun solid og hun er ekte vare. I våre overfladiske tider er dette gull verdt. :jepp: 

Godt sagt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før jeg leste i tråden her har jeg tenkt at andre ting enn oppskrifter kan legges ut på trines matblogg. 😂🙈 Hun holder det så ryddig og profesjonelt at jeg ikke tenker på at det er en blogg en gang. Hun gjør en knallbra jobb! 👏🏼👏🏼

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt sikker på at det Trine har fått til med bloggen sin, er framtiden for blogging! Om noen år kommer topplisten (om det finnes noe slikt) til å bestå av nisjeblogger som skriver profesjonelt om ett emne, uten å bli for perosnlig med leserne sine. Det er flere flinke nisjebloggere på topplisten, Moseplassen som skriver om hage, flere som skriver om trening, interiør, etc. Privat drama kommer til å gå av moten. (Håper jeg)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

For min del virker hun solid og hun er ekte vare. I våre overfladiske tider er dette gull verdt. :jepp: 

Tommel opp, for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt henne i jobbsammenheng. Seriøs, smart og litt sjenert trønder. Hun er som sagt seriøs og har et gjennomarbeidet produkt. Kan ikke sammenlignes med rosabloggerne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...