Gå til innhold

Kan jeg ikke hoppe over mensen med oralcon??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte på oralcon for ca. 6 mnd. siden. Brettene består av 21 piller. Om jeg ønsker å hoppe over mensen, skal jeg i teorien kunne hoppe direkte fra det ene brettet til det andre uten pause.

Det gikk fint i starten, men de siste 2-3 mnd. har mensen kommet svakt selv om jeg fortsetter på pillene. Altså mindre blod enn til vanlig, og det gir seg jo heller ikke før jeg faktisk tar en pause på 1 uke..

Er oralcon kjent for at man ikke kan hoppe over mensen med dem..?

Anonymkode: 73c4a...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her er individuelt. Microgynon, som Oralcon er synonympreparatet til, er en p-pille som er vanlig å bruk fordi den ikke inneholder så mye hormoner. Noen kropper kan ikke overstyres av så lite hormoner, andre kan. Jeg har prøvd mange typer, også de med mer hormoner, men det går ikke å hoppe over mensen. Blødningen kommer uansett.

Du kan prøve igjen, gå på et par brett med pause også prøver du å hoppe over. Går det ikke så må du enten la vær eller prøve et nytt merke. 

Anonymkode: ec56e...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Joda man kan hoppe over, men så opplever man gjerne småblødninger særlig hvis man ikke er flink nok til å ta pillen på tiden. 

Hvis du får småblødninger i flere dager ville jeg bare tatt en pause også fortsatt etterpå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan hoppe over jo. Men jeg begynner å spotte etter 2-3 ganger jeg hopper over. Bruker også oralcon. Da må jeg ta pillefri ike før jeg kan starte på igjen med å hoppe over.

Anonymkode: 09156...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Oralcon i mange år før jeg ble gravid. I starten prøvde jeg å hoppe over mensen mange ganger på rad, men endte opp med blødninger. For meg fungerte det å ta tre brett sammenhengende og deretter pause. Fikk normal blødning da :)  Det ble lett å huske å ta pausen siden pakken ble tom. Dette er nok veldig individuelt, men det er bare å finne ut hvor lenge kroppen din klarer å holde blødningen unna, tenker jeg?

Anonymkode: e34cc...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på Oralcon og kan gå 12-14 uker uten å få blødninger. Når jeg får blødninger må jeg også ta en ukes pause og "blø ferdig". Du må nesten bare finne ut hvor lenge du kan gå uten å få blødninger

Anonymkode: b2d69...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går og på Oralcon og har mensen ca. hver 6. mnd. Så lenge jeg er nøye med tidspunkt får jeg aldri småblødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Microgynon i over femten år, og fikk Oralcon *en* gang fordi aptokekteknikeren insisterte.
Har aldri hatt et eneste problem med Microgynon, men med Oralcon var det VM i spotting, mellomblødninger, menssmerter i alle retninger og i det hele tatt.
Aldri gjort samme tabben igjen.

Andre som bruker Oralcon opplever ingen bivirkninger. Vi er alle forskjellige, og selv om generiske bytter av preparater i teorien er det samme, så kan hjelpestoffene være så forskjellige at virkningen og bivirkningen, er helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Oralcon, og hopper lett over mensen. Pleier ta 4 brett i slengen.

Anonymkode: 36145...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Oralcon, og hopper lett over mensen. Pleier ta 4 brett i slengen.

Anonymkode: 36145...097

Eller jeg bruker Microgynon da, men det skal jo være det samme.

Anonymkode: 36145...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
23 timer siden, Minya skrev:

Jeg har brukt Microgynon i over femten år, og fikk Oralcon *en* gang fordi aptokekteknikeren insisterte.
Har aldri hatt et eneste problem med Microgynon, men med Oralcon var det VM i spotting, mellomblødninger, menssmerter i alle retninger og i det hele tatt.
Aldri gjort samme tabben igjen.

Andre som bruker Oralcon opplever ingen bivirkninger. Vi er alle forskjellige, og selv om generiske bytter av preparater i teorien er det samme, så kan hjelpestoffene være så forskjellige at virkningen og bivirkningen, er helt annerledes.

Akkurat samme her. Hver eneste gang jeg var der skulle de prakke på meg oralcon, og jeg bare fnyste av dem. Samme leksa hver gang - de er akkurat like, altså! 

Ja, er vel bare jeg som innbiller meg blødningene. My ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...