Gå til innhold

Usikker på abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 20 år som nylig fant ut at jeg er gravid. Dette var ikke planlagt da jeg går på prevensjon. Uansett.. Er allerede i uke 10, så det med abort begynner å haste litt. Er bare så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Er ikke sammen med barnefaren, vi var ikke sammen da det hele skjedde heller. Har ikke jobb for øyeblikket, bor hjemme hos foreldrene mine, og tidspunktet/situasjonen kunne ikke vært verre. Allikevel er jeg bare usikker på hele situasjonen. Mentalt sett er jeg klar for barn, men det passer så dårlig. Har ingen å snakke med dette om da ingen egentlig forstår seg på situasjonen min. Så trenger litt råd/tips fra noen som har vært i en lignende situasjon som meg.  

 

Anonymkode: 1729d...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon som deg, det går så bra så.jenta mi er nå voksen, og kunne aldri vært uten henne.💜

Anonymkode: 8991e...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon som deg, bare jeg var 19 år og gikk siste året på videregående. Jeg tok abort og har aldri angret, selv om det så klart sitter litt inne. Er 25 nå og gravid igjen, og jeg kjenner på hele meg at er det rett. 

Anonymkode: 30cc0...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på økonomisk støtte,hør med nav og andre aktuelle instanser 

Anonymkode: 8991e...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at det er riktig for deg å få barn nå? Hvis svaret er nei, så tar du abort. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller lar tvilen komme henne tilgode og beholde barnet 

Anonymkode: 8991e...e47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer du å finne deg ett sted å bo før babyen er født, så er det greit. Klarer du det ikke, så ta abort. Foreldrene dine er ferdig med spebarn og nattevåk. De ser nok helst at du flytter for deg selv hvis du beholder barnet. Hadde du vært min datter så ville du fått det ultimatumet.

Jeg ser frem til å få barnebarn, men ikke på fast basis i mitt hjem. Jeg har en jobb å passe og vil ikke holdes våken om natta på grunn av skriking fra ett lite barn.

Du kan få barn senere, men ett godt tips rr å bli godt kjent med barnefar før du sprer beina. 

Anonymkode: 89030...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller opp som reserverer når min ungdom studerer 

Anonymkode: 8991e...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, nurcos skrev:

Er du 100% sikker på at det er riktig for deg å få barn nå? Hvis svaret er nei, så tar du abort. Så enkelt er det.

Er det ikke hellet motsatt? Om du ikke er 100% sikker på at abort er riktig for deg så beholder du barnet? 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å finne deg ett sted å bo før babyen er født, så er det greit. Klarer du det ikke, så ta abort. Foreldrene dine er ferdig med spebarn og nattevåk. De ser nok helst at du flytter for deg selv hvis du beholder barnet. Hadde du vært min datter så ville du fått det ultimatumet.

Jeg ser frem til å få barnebarn, men ikke på fast basis i mitt hjem. Jeg har en jobb å passe og vil ikke holdes våken om natta på grunn av skriking fra ett lite barn.

Du kan få barn senere, men ett godt tips rr å bli godt kjent med barnefar før du sprer beina. 

Anonymkode: 89030...d7f

Si ikke det. Jeg er i nøyaktig den samme situasjonen som ts. Da jeg fortalte mine foreldre sa de at dette skal vi fikse sammen. Jeg blir boende hjemme og de stiller opp 100%. Men så har jeg verdens beste foreldre da 

Anonymkode: e53a3...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke hellet motsatt? Om du ikke er 100% sikker på at abort er riktig for deg så beholder du barnet? 

Anonymkode: e53a3...225

Jeg synes at "jeg er ikke 100% sikker på om abort er riktig" er en kjempedårlig grunn til å få barn. Man bør få barn fordi man virkelig ønsker seg barn og vet med seg selv at man vil og kan stå på og gi barnet alt det trenger de neste 20 åra. Selv når man virkelig ønsker det så blir det gjerne tøft likevel, særlig som aleneforelder.

Anonymkode: 14612...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, les den andre abort tråden her inne. 

Anonymkode: f0e94...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en prat med moren og faren din og hør hva de tenker ifht bosituasjon etc. 

Du kommer til å få et rikt liv om du velger barnet. Kanskje til tider strevsomt, men kjærligheten overvinner alt. 

Anonymkode: e2a3b...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...