Gå til innhold

Fått linjer og rynker under øynene , hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt smilerynker på siden av øynene har jeg hatt en liten stund, men etter to psykisk slitsomme år hvor øynene har "sagget" av tristhet, eller om det rett og slett bare er alderen det også, så har jeg fått tynne men synlige linjer og rynker under øynene, rett i underkant av de nedre øyevippene, og fra indre øyekrok og på skrå ned mot ytre øyekrok. Fra der under-øyevippene er er det ca 1 cm ned som er rynkeområde med disse linjene jeg vil ha hjelp til. "Myse-rynker", sånne rynker som vanligvis bare er under øyet når man myser, på den delen av huden som er nærmest øyekulen.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe videre utvikling av disse rynkene? Det er nesten så jeg ser syk ut, og som et smell gikk jeg fra å se yngre ut enn min alder til å se eldre ut enn min alder, pga disse linjene.
Jeg har hørt om øyekrem, men kan det brukes så tett på øyet? Hvilken øyekrem eller ingredienser bør jeg se etter? Har hørt om retinol/retina men det kan vel ikke brukes så tett på øyet?
Fungerer botox forebyggende og kan man ta det i dette området uten at det påvirker evnen til å smile med øynene?

Anonymkode: ca163...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken øyekrem anbefales? Jeg har alltid trodd øyekrem var for det området der man vanligvis kan få ringer under øynene, men kanskje jeg har misforstått, og det er mot disse linjene helt tett på øyet? Har dere andre på 26+ år rynker der også? 
Hvis jeg tar lillefingeren min inntil og vannrett på langs langs nedre vippekant så dekker lillefingerens bredde akuratt området med rynkene jeg prøver å beskrive

Huff det er akuratt som at man har dratt huden skikkelig ned (sånn jeg også har følt når jeg har vært psykisk sliten de siste årene) og at den helt øverst der aldri har gått helt tilbake igjen, som en skrukket ballong :( 

Anonymkode: ca163...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Konditorfrue skrev:

Yes roche har gode øyekremer 

Mener du yves rocher eller roche posay?  Finner ikke noe merke som heter yes roche, så går ut fra at det var skrivefeil? :)

Anonymkode: ca163...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det anti-age serumet til no7 skal være ett av få produkt som faktisk har en effekt. Har lest mye om det, og det skal visstnok ha god virkning. 

Jeg er 30 og har ingen rynker.. eller har en liten hårfin linje i pannen, 1 cm fra hårfestet. Den kom vel i fjor. Men jeg er selv livredd for å få mer rynker og vurderer å begynne med preventative botox behandlinger, men har ikke råd :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legge på deg, kjemisk peeling eller botox. 

Utover det bør du drikke mye vann å unngå og være dehydrert, samt kjøpe en bra øyekrem. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt smilerynker på siden av øynene har jeg hatt en liten stund, men etter to psykisk slitsomme år hvor øynene har "sagget" av tristhet, eller om det rett og slett bare er alderen det også, så har jeg fått tynne men synlige linjer og rynker under øynene, rett i underkant av de nedre øyevippene, og fra indre øyekrok og på skrå ned mot ytre øyekrok. Fra der under-øyevippene er er det ca 1 cm ned som er rynkeområde med disse linjene jeg vil ha hjelp til. "Myse-rynker", sånne rynker som vanligvis bare er under øyet når man myser, på den delen av huden som er nærmest øyekulen.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe videre utvikling av disse rynkene? Det er nesten så jeg ser syk ut, og som et smell gikk jeg fra å se yngre ut enn min alder til å se eldre ut enn min alder, pga disse linjene.
Jeg har hørt om øyekrem, men kan det brukes så tett på øyet? Hvilken øyekrem eller ingredienser bør jeg se etter? Har hørt om retinol/retina men det kan vel ikke brukes så tett på øyet?
Fungerer botox forebyggende og kan man ta det i dette området uten at det påvirker evnen til å smile med øynene?

Anonymkode: ca163...a22

Åh, gidameg.

Folk dør i krig, av kreft, og som verre er, men her er man opptatt av noen få rynker? Det er helt normalt, og kalles å bli eldre. Les flere bøker. 

Anonymkode: ec6f3...9fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Konditorfrue skrev:

Og være flink å bruke solkrem 

Og solbriller!! :opplyser::briller2:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vel sånn er livet. Jeg er 27 og har begynt å få smilerynker rundt munnen og øynene, og i pannen. Når jeg tenker på hvor mye jeg har brukt fjeset på disse nesten 30 årene er det egentlig fantastisk at det ikke har blitt mer! Vann, kosthold, kremer og solblokk kan sikkert gjøre noe, men vi får ikke stoppet den naturlige aldringsprosessen. Får bare embrace det og rocke det, tenker jeg. Vil ikke se ut som sylvester stallone når jeg blir gammel heller, men heller ikke være blek og føle meg ufin fordi jeg må passe meg for alt mulig...

Anonymkode: 71e07...efa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, gidameg.

Folk dør i krig, av kreft, og som verre er, men her er man opptatt av noen få rynker? Det er helt normalt, og kalles å bli eldre. Les flere bøker. 

Anonymkode: ec6f3...9fd

Selvom det alltid finnes værre ting her i verden er det lov til å være opptatt av "filleting" også. Det er helt normalt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, gidameg.

Folk dør i krig, av kreft, og som verre er, men her er man opptatt av noen få rynker? Det er helt normalt, og kalles å bli eldre. Les flere bøker. 

Anonymkode: ec6f3...9fd


Kanskje du skulle gått å lest litt flere bøker selv, i stedet for å prøve å disse fremmede folk på internett? For det er jo kjempeviktig og givende :rolleyes:

Anonymkode: ca163...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 23.4.2018 at 3:31 AM, Konditorfrue said:

Og være flink å bruke solkrem 

Kan man bruke solkrem under øynene?

Anonymkode: 6438b...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunn livsstil: sunn mat, frisk luft daglig, regelmessig trening, nok søvn 

Anonymkode: 67252...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Litt smilerynker på siden av øynene har jeg hatt en liten stund, men etter to psykisk slitsomme år hvor øynene har "sagget" av tristhet, eller om det rett og slett bare er alderen det også, så har jeg fått tynne men synlige linjer og rynker under øynene, rett i underkant av de nedre øyevippene, og fra indre øyekrok og på skrå ned mot ytre øyekrok. Fra der under-øyevippene er er det ca 1 cm ned som er rynkeområde med disse linjene jeg vil ha hjelp til. "Myse-rynker", sånne rynker som vanligvis bare er under øyet når man myser, på den delen av huden som er nærmest øyekulen.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe videre utvikling av disse rynkene? Det er nesten så jeg ser syk ut, og som et smell gikk jeg fra å se yngre ut enn min alder til å se eldre ut enn min alder, pga disse linjene.
Jeg har hørt om øyekrem, men kan det brukes så tett på øyet? Hvilken øyekrem eller ingredienser bør jeg se etter? Har hørt om retinol/retina men det kan vel ikke brukes så tett på øyet?
Fungerer botox forebyggende og kan man ta det i dette området uten at det påvirker evnen til å smile med øynene?

Anonymkode: ca163...a22

Jeg bruker eucerin hyaluron filler eye, den fyller ut rynkene litt/plumper opp huden litt og inneholder solfaktor. Den får du på apoteket.  Mild og fin krem. Ellers kan en klinikk veikede deg for metoder som funker på deg hvis du vil ha noe mer permanent.  Da vil jeg tro det blir foreslått laser eller noe. Kanskje botox. Det finnes laserbehandling som strammer huden rundt øynene.  

Anonymkode: cbac5...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...