Gå til innhold

Reise alene med barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er alene med to barn, 8 og 10 år gml. Vurderer en uke i varmere strøk i oktober/november. 

Men, er så usikker på hvor!?🤔 Økonomisk sett vil vi ikke ha råd til det dyre men heller rimelig med mulighet for måltider inkludert og kanskje familievennlig restaurant i nærheten. Drikker ikke og er opptatt av sikkerhet (hønemor). Barna vil bade i sjøen og basseng. Gjerne balkong eller terrasse.

God sikkerhet på hotellet/området er et must!

Noen som har reist alene med barn og har tips til steder?

Anonymkode: a73fb...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen tips, men de færreste skoler tillater at man tar barna ut av skolen for å dra på ferie midt i skoleåret... Ville i hvert fall begynt med å avklare dette....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene med barn, siden minste min var 1 år, da reiste vi uspesifisert til Bulgaria. Kom på virkelig elendig hotell, så betalte ekstra for å bytte til middels bra hotell. Reist på interrail med 2 barn da de var 7 og 11 år og. 

Skal du reise i oktober/november så blir det vel best å reise på en av Canarie øyene. Er trygt å reise dit.

Men sjekk i god tid, om barna får fri fra skolen. Og venter du med å bestille, får man billige turer rundt den tiden. Mener jeg og mine 2 barn betalte ca 7000 kr, for en uke på blue star med halvpensjon en uke. Dette var på Lanzarote.

Anonymkode: 0cf74...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, altflyter skrev:

Har ikke noen tips, men de færreste skoler tillater at man tar barna ut av skolen for å dra på ferie midt i skoleåret... Ville i hvert fall begynt med å avklare dette....

Det er opp til meg som forelder. Ikke noe problem å ha avklaring på dette. Jeg har god dialog med skole pga barn som er atopiker. Og de forstår fullstendig min situasjon som alenemor og at vi ikke kan reise i ferier pga økonomi. Nå var ikke dette spørsmålet heller. 🤦🤦🤦

Anonymkode: a73fb...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til meg som forelder. Ikke noe problem å ha avklaring på dette. Jeg har god dialog med skole pga barn som er atopiker. Og de forstår fullstendig min situasjon som alenemor og at vi ikke kan reise i ferier pga økonomi. Nå var ikke dette spørsmålet heller. 🤦🤦🤦

Anonymkode: a73fb...e02

Vanligvis er det faktisk ikke opp til foreldre å avgjøre om barna skal taes ut av skolen for å dra på ferie, men om du er sikker på at det er i orden for skolen, så er det jo greit :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okt/nov er egentlig dyre reisemåneder fordi det da er blitt ganske kjølig i området rundt Middelhavet.  Kanariøyene og Kypros er enda "syden", men det er ofte ganske kjølig ellers rundt Middelhavet. . 

Du høres ikke ut til å være vant til å lete deg fram i virvaret av reiseselskaper og hoteller.  Var jeg deg ville jeg kontaktet et reisebyrå.  De får provisjon fra selskapet de selger for, og det koster ikke deg ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sjekket norwegian sine ruter til gran canaria. Deretter ville jeg valgt ett hotell i puerto rico eller arguieneguon. Vi pleier å være på Anfi del mar, veldig fint, men desverre dyrt. Mulig noen leier ut billig på finn. Ellers er sunving hotellet i patalavaca veldig fint også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ville sjekket norwegian sine ruter til gran canaria. Deretter ville jeg valgt ett hotell i puerto rico eller arguieneguon. Vi pleier å være på Anfi del mar, veldig fint, men desverre dyrt. Mulig noen leier ut billig på finn. Ellers er sunving hotellet i patalavaca veldig fint også😊

Takk for svar. Skal sjekke ut😊

Anonymkode: a73fb...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Zienna skrev:

Okt/nov er egentlig dyre reisemåneder fordi det da er blitt ganske kjølig i området rundt Middelhavet.  Kanariøyene og Kypros er enda "syden", men det er ofte ganske kjølig ellers rundt Middelhavet. . 

Du høres ikke ut til å være vant til å lete deg fram i virvaret av reiseselskaper og hoteller.  Var jeg deg ville jeg kontaktet et reisebyrå.  De får provisjon fra selskapet de selger for, og det koster ikke deg ekstra. 

Ikke noe problem å finne alt mulig, men tenkte kanskje noen hadde erfaring selv med enkelte områder som passer for de som reiser med barn alene. Det er billigere utenom feriene uansett. Og ikke nødvendigvis Gran Canaria der omkring man må reise til😉 

Anonymkode: a73fb...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg med på ving. Fikk Kretatur til 2500 pr pers midt i sommerferien i fjor.,

Anonymkode: a7aa3...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal sjekke ut😊

Anonymkode: a73fb...e02

Anfi har alt på en plass hvertfall. Stranden rett ved, basseng for hvert anlegg og butikker og spisesteder på standpromenaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...