Gå til innhold

Føler jeg ser så mye penere ut i speilet enn på bilder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg ser så mye penere ut i speilet enn på bilder, hvorfor er det sånn? Noen som har samme erfaring?

Anonymkode: 51988...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi man ser seg selv speilvendt i speilet, mens på bilder ser man ut slik man egentlig ser ut. 

Anonymkode: 0b6d2...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Fordi du tar bilder av deg selv med et mobilkamera eller et objektiv som ikke er laget for å ta bilder på den avstanden eller av det motivet som du bruker utstyret til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også sånn, ikke spesielt fotogen og derfor er jeg ukomfortabel på bilder som igjen gjør at jeg lett ser mindre flatterende ut enn i virkeligheten. Blir en ond sirkel fordi jeg blir så obs på det og ikke klarer å være helt naturlig. Man bør visst finne en vinkel og posering man ser finest ut i så man har den klar om man blir tatt bilde av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes akkurat det samme! Jeg kan se meg i speilet, og være kjempefornøyd. Tar en selfie, og ser helt rar ut. Tar folk bilder av meg på fest, etc, ser jeg alltid fin ut, og får høre hvor fotogen jeg er.... 

Anonymkode: fc0ba...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme. Er ikke særlig fotogen nei ... men, det som jeg har funnet ut hjelper for meg er å smile bredt, med tenner og hele ansiktet. DA blir (noen av) bildene av meg fine, og jeg fornøyd :) 

 

(jeg har skeiv munn)

Anonymkode: 620c8...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare bra at du ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder? 
Det er i virkeligheten vi lever og beveger oss rundt tross alt. 

Verre er det for dem som ser penere ut på bilder enn i virkeligheten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fordi man ser seg selv anderledes på bilder enn i et speil. Man kan sammenligne det litt med å høre et opptak av sin egen stemme. Er man ikke vant til det, høres den rar ut. Men det er jo faktisk slik den høres ut. Det samme er det når man ser seg selv i et speil. Speilet lyver litt, siden du ser deg selv speilvendt.

Endret av DonaldDuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi man ser seg selv speilvendt i speilet, mens på bilder ser man ut slik man egentlig ser ut. 

Anonymkode: 0b6d2...127

Jupp. Sånn du ser deg på bilder er sånn andre ser deg. 

Anonymkode: 08ee9...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg ser så mye penere ut i speilet enn på bilder, hvorfor er det sånn? Noen som har samme erfaring?

Anonymkode: 51988...480

Ja, jeg ser ut som et nervøst heroinvrak på bilder. Ser virkelig ikke sånn ut i speilet. Heldigvis får jeg  bekreftet fra omverdenen at jeg ser bedre ut "live" enn på bilder, hvis ikke hadde jeg hengt meg. Jeg ser for øvrig mye bedre ut når andre tar bilde av meg enn når jeg forsøker meg på selfies. Jeg ser aller best ut når jeg er drita. Da er jeg tydeligvis avslappet nok til ikke å fortrekke ansiktet i en eller annen horrible mine.

Anonymkode: 027ea...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha huff, føler det samme. Blir skikkelig ukomfortabel dersom folk skal ta bilder eller har fremme et kamera og ender som regel med at jeg ikke vil se på bildene pga selvfølelsen. Jeg har en relativt liten munn så det å smile bredt og vise tenner går ikke for min del, ser mye finere ut å smile med lukket munn på bilder, men det ser også rart ut. Lukker bestandig øynene på bilder også eller har dem halvåpne, og kjeven går automatisk oppover. Får med andre ord skikkelig moonface og det er ikke spesielt flatterende ut. Heldigvis så reagerer folk ofte med "hæ er det deg?" på gruppebilder, så kan trøste meg med at det er heldigvis ikke slik jeg ser ut i virkeligheten :laugh:

Anonymkode: e0f99...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DonaldDuck skrev:

Dette er fordi man ser seg selv anderledes på bilder enn i et speil. Man kan sammenligne det litt med å høre et opptak av sin egen stemme. Er man ikke vant til det, høres den rar ut. Men det er jo faktisk slik den høres ut. Det samme er det når man ser seg selv i et speil. Speilet lyver litt, siden du ser deg selv speilvendt.

Dette er bare noe sprøyt som verserer på internett. Om jeg sitter i photoshop og speilvender bildene jeg ser jævlig ut på så blir de ikke automatisk fine.

Anonymkode: 027ea...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også finere i speilet enn på bilder. Men har lagt merke til at hvis jeg ikke vet at jeg blir tatt bilde av så blir bildene nesten alltid fine! Derfor tror jeg at jeg gjør ett eller annet når jeg vet jeg skal bli tatt bilde av som ikke ser bra ut... De fineste bildene av meg selv er fra når jeg har drukket og noen tar bilde uten at jeg vet det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er bare noe sprøyt som verserer på internett. Om jeg sitter i photoshop og speilvender bildene jeg ser jævlig ut på så blir de ikke automatisk fine.

Anonymkode: 027ea...351

Det var en simplifisert forklaring. Mer utfyllende forklaring finner du her:
https://gizmodo.com/5661253/giz-explains-why-you-look-different-in-photos-than-you-do-in-the-mirror

Det er både kameraet og speilet som gjør at man ser seg selv anderledes på bilder enn i speilet. Linser tar f.eks inn lys anderledes enn øynene, og man ser som regel seg selv i et annet perspektiv på et bilde enn i speilet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp. Sånn du ser deg på bilder er sånn andre ser deg. 

Anonymkode: 08ee9...3d7

Dette er jeg ikke enig i. Det kan være slik ja, men det er ikke alltid at slik man ser ut på bilder er slik man ser ut i virkeligheten.

Her spiller jo masse inn. Objektiv, vinkler osv. I tillegg er kameraet et fryst bilde av deg der og da. Noe som ikke nødvendigvis kommer heldig ut.

Hvis det hadde vært sånn at det er slik andre ser en så er det jo veldig rart at så mange ser mye bedre ut i virkeligheten, for jeg vil påstå at det er svært mange som ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...