Gå til innhold

Legging av store gulvfliser


T-Rex

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å velge digre fliser på balkonggulvet, for å minimalisere fuger. Gulvet er plant, så på den måten bør det gå bra med store fliser. Men hvordan kutter man såpass store fliser, er det spesialkuttere man leier? Er det vanskelig å få dette pent?

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva mener du med store fliser???

Anonymkode: 5952b...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være veldig nøye om du skal legg så stor fliser, jo større flisene er jo mer nøyaktig må du være. Om du har lagt mye fliser selv så får du det nok til, om ikke så få en profesjonell til å gjøre det.

fliskutter kan du leie der de leier ut forskjellige maskiner til bruk i heimen...

Anonymkode: 5952b...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil 60*60 pleier å gå fint med vanlig utstyr. Da vi la 90*90 måtte imidlertid flisleggeren vår improvisere litt. 

Anonymkode: 2fa1e...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliser på balkong blir glatt!

Anonymkode: 3e913...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :)

Jeg har flislagt en del tidligere, men ikke med større enn normale baderomsfliser. Kutteverktøy har jeg liggende, men ikke for så store fliser. Så jeg visste ikke om det fantes kuttere med såpass dimensjon å få leid.

Glatt gulv er notert. Nå er planen innglassing og teppe på deler av gulvet, så det viktigste er at den årlige vasken går greit, uten for mye plantejord i fugene.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...