Gå til innhold

Sko i begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min gikk bort i går. Jeg sliter med å tenke klart, og må nå forholde meg til hva jeg skal ha på meg i begravelsen,noe jeg sliter med. 

Kan dere hjelpe meg? 

Jeg har en nøytral sort kjole og sorte strømpebukser, men bare boots i skinn og joggesko, og ingen av dem passer til denne anledningen. Hvilke sko skal jeg ha? Må kjøpe noen i morgen. Klarer ikke å gå på særlig hel. 

Kan dere legge ved bilde av sko jeg kan kjøpe? 

Tusen takk. 

Anonymkode: de6ed...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ta bootsa. Det er ingen som bryr seg om det. 

Anonymkode: 16600...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe et par enkle svarte sko er vel det minste problemet du har. 

Anonymkode: 6ff19...df7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren din døde og du sitter her og tenker hva slags forventninger det stilles opp til farge og form av sko til begravelsen? uansett om du hadde på deg en rosablå karnevaldrakt spiller det ingen rolle, for det er ikke det materielle som telles, eller gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. 

Jeg pleier å bruke de vanlige vinterskolettene mine, eller sorte ballerinasko når jeg er i begravelse i sommerhalvåret. 

Anonymkode: fa133...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse er også aktuelle.

Jeg vet ikke hva slags stil du har, hvor gammel du er, eller hvordan kjolen din ser ut, så jeg slenger bare inn noen alternativer jeg mener er passende. Egentlig vil jeg tro at så å si  alle helsorte sko vil gjøre susen. Ingen kommer til å se på føttene dine.

https://feetfirst.no/xit-skoletter-sort-300704

https://feetfirst.no/attitude-skoletter-sort-308887

https://feetfirst.no/attitude-snoresko-sort-308872

https://feetfirst.no/xit-skoletter-sort-308370

https://feetfirst.no/dinsko-skoletter-sort-304246

https://feetfirst.no/dinsko-skoletter-sort-308273

Anonymkode: 775fb...9ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lowlifers skrev:

moren din døde og du sitter her og tenker hva slags forventninger det stilles opp til farge og form av sko til begravelsen? uansett om du hadde på deg en rosablå karnevaldrakt spiller det ingen rolle, for det er ikke det materielle som telles, eller gjør det?

Emosjonelt spiller det en rolle å ta seg godt ut i en begravelse. 

Anonymkode: 775fb...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, bare kjøp deg noen enkle svarte sko, eller ta bootsa. 

Anonymkode: 39f8b...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lowlifers skrev:

moren din døde og du sitter her og tenker hva slags forventninger det stilles opp til farge og form av sko til begravelsen? uansett om du hadde på deg en rosablå karnevaldrakt spiller det ingen rolle, for det er ikke det materielle som telles, eller gjør det?

Faktisk er det ganske vanlig å fokusere på sånne småting i en total krisesituasjon, hjernen kobler ut og tar for seg det den kan gjøre noe med. Når mannen min døde brukte jeg 2 døgn på å finne antrekket han kunne begraves i, det var det jeg kunne fokusere på.

 

Anonymkode: 67c2b...107

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Ts så vondt. Kondolerer ❤️ 

Det er faktisk ingen som bryr seg om hva slags sko du bruker, selv om det kanskje føles sånn. De fleste har helt andre ting å tenke på. Bruk heller tiden på å fokusere på viktigere ting ❤️ Hvis du føler at du MÅ ha svarte sko så bare gå på en skobutikk å si at du trenger lave svarte sko til bruk i begravelse, da henter de nok flere sorter å så bare velger du et par som er behagelige å gå med

Anonymkode: f38b3...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk er det ganske vanlig å fokusere på sånne småting i en total krisesituasjon, hjernen kobler ut og tar for seg det den kan gjøre noe med. Når mannen min døde brukte jeg 2 døgn på å finne antrekket han kunne begraves i, det var det jeg kunne fokusere på.

 

Anonymkode: 67c2b...107

Det hun sier 👆🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe et par enkle svarte sko er vel det minste problemet du har. 

Anonymkode: 6ff19...df7

For et frekt og unødvendig svar. 

Anonymkode: de6ed...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lowlifers skrev:

moren din døde og du sitter her og tenker hva slags forventninger det stilles opp til farge og form av sko til begravelsen? uansett om du hadde på deg en rosablå karnevaldrakt spiller det ingen rolle, for det er ikke det materielle som telles, eller gjør det?

Det fascinerer meg at du skrev dette svaret. Du hadde tre valg. 

1. Svare på det jeg spurte om 

2. La være å svare 

3. Insinuere at jeg er et overfladisk og materialistisk menneske som fokuserer på sko når moren min dør. Den svei, forresten. Tusen takk! Trengte det i dag 

Anonymkode: de6ed...d2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. 

Men du, det er ikkje mange som legg merke til kva sko du har, dersom det er ein mørk farge og relativt nøytralt. Alle gjestene i begravelsen er opptatt av andre ting.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for et par svarte ballerinasko hvis det er vær til det eller spurt i en skobutikk etter et par skoletter med lav hæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer.

Jeg ville bare kjøpt noen enkle svarte ballerina sko.

Anonymkode: 52155...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Skjønner godt at dette, som for enkelte andre virker som en bagatell, føles vanskelig. Slet med det samme problemet for noen år siden. Fra dødstidspunkt og til begravelsen gikk i ett, så mye som skal ordnes og en går rundt på autopilot. Jeg hadde verken passelige pensko eller kjole. Dro ut og kjøpte en enkel sort knelang kjole med lange ermer og et par pensko med kanskje 2,5 cm hæl. Skulle bære kiste, så kunne uansett ikke ha noe høyere.

Dagen for begravelsen kom, og vi våknet til skikkelig snøvær. Dette var i begynnelsen av mai, og vi hadde ikke hatt snø på en måneds tid. Bestemte meg da for å pusse de lave svarte skinnbootsene mine og bruke de i stedet. De nye hadde helt glatt såle, og jeg så bare for meg at jeg kom til å skli på nysnøen mens jeg var med å var kista. Med sort strømpebukse og sort kjole var det ingen som la merke til det uansett. Har sett på bilder som ble tatt i ettertid og så alt mulig slags sko. Lave mokkasiner, ankelboots, chelseaboots, pumps eller joggesko i sort eller andre mørke farger. Så lenge skoene ikke er neonrosa eller uggs(!) så går det nok greit med det meste. 

Anonymkode: f1840...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du finner behagelige sko, det blir en lang dag. Kjøp dem imorgen om du kan, og gå litt i dem hver dag for å gå dem inn. Jeg ville kjøpt noe ecco med lav hæl, de trenger man ikke gå inn og har veldig gode såler. Se på nettbutikken deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...