Gå til innhold

Mann med UVI pluss noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mann og fikk vite for et par uker siden at jeg hadde fått UVI. Jeg har nå gått ferdig antibiotikakuren (vært et par dager uten), og smerter når jeg tisser er iallefall delvis borte, men har fortsatt utflod. (Synes nesten den har endret farge? fra blank/hvit til mer gul/grønn, men vet ikke om det er forskjell i lys og farge på undertøy som gjør at jeg tror det har endret farge) Kan dette bety at jeg har noe annet enn UVI? Altså klamydia eller gonore tenker jeg da? Jeg har time hos fastlegen på fredag til uken. Det jeg lurer på er vel egentlig at siden jeg fikk påvist UVI hos legevakten er det mest sannsynlig det jeg har? Eller kan jeg ha UVI pluss noe annet :/

Anonymkode: b51f5...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og fikk vite for et par uker siden at jeg hadde fått UVI. Jeg har nå gått ferdig antibiotikakuren (vært et par dager uten), og smerter når jeg tisser er iallefall delvis borte, men har fortsatt utflod. (Synes nesten den har endret farge? fra blank/hvit til mer gul/grønn, men vet ikke om det er forskjell i lys og farge på undertøy som gjør at jeg tror det har endret farge) Kan dette bety at jeg har noe annet enn UVI? Altså klamydia eller gonore tenker jeg da? Jeg har time hos fastlegen på fredag til uken. Det jeg lurer på er vel egentlig at siden jeg fikk påvist UVI hos legevakten er det mest sannsynlig det jeg har? Eller kan jeg ha UVI pluss noe annet :/

Anonymkode: b51f5...574

Klamydia blir drept av antibiotika, så tror ikke det er det. 

Ja det finnes forskjellig antibiotika,  men den for kvinner skal ha fjernet det også... Gonoré derimot kan være verre

Anonymkode: 2e479...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du trenger enten en lengre kur, eller at den kuren du hadde var feil så du trenger en annen type kur. Er vanlig å ta ny urinprøve ei uke etter avsluttet kur for å sjekke om man har blitt frisk. Urinen bør også sendes til dyrking i tillegg til den hurtigtesten de tar på laboratoriet. 

Ville også sjekket for kjønnssykdommer hvis du vet at du har hatt ubeskyttet sex 

Anonymkode: 95980...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klamydia blir drept av antibiotika, så tror ikke det er det. 

Ja det finnes forskjellig antibiotika,  men den for kvinner skal ha fjernet det også... Gonoré derimot kan være verre

Anonymkode: 2e479...3b4

Dette stemmer ikke. Det er mange forskjellige typer antibiotika. Uvi behandles med en type antibiotika og klamydia behandles med en annen type antibiotika. Altså kan en ikke behandle uvi og klamydia med en og samme antibiotika. 

Anonymkode: c591b...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt garanter gonoré. Dra tilbake til legen asap.

Anonymkode: 2584b...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...