Gå til innhold

Hvor mye/ofte handler du klær og sko i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som kjøper klær ca 1 gang i året og sko ca annet hvert år. Da ett par sko, men handler jeg klær blir det fort kanskje en-to bukser og noen topper/gensere. 

Dette ønsker jeg å endre på. Jeg vil føle meg pen og velstelt som jeg føler alle andre er. Men klær interesserer meg ikke.. Jeg synes det er dyrt! Har vurdert å tvinge meg til å handle kanskje ett plagg i mnd..?

Så.. Spørsmål: 

- Hvor ofte handler du overdeler?

- Hvor ofte handler du bukser? 

- Hvor ofte handler du sko (hverdags) 

- Hvor mye bruker du på klær i mnd? 

- Hvor handler du klær/sko? 

Anonymkode: 3c01d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler klær og sko omtrent hele tiden og hvor mye jeg bruker vil jeg helst ikke vite. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når det er fult i skapet da? Er vel mange så og si nye klær der? :)

Anonymkode: 3c01d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler klær kanskje 1-2 ganger i året 😂 Så kanskje 200-300 i mnd i snitt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte handler du overdeler? Hver andre mnd kanskje. 

- Hvor ofte handler du bukser? Sjeldent

- Hvor ofte handler du sko (hverdags) hver mnd, gjerne 2-3 par😳

- Hvor mye bruker du på klær i mnd? 2000-3000

- Hvor handler du klær/sko? Zalando, nelly, gant, finn, zara, match, osv

Anonymkode: ffa18...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenixs
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som kjøper klær ca 1 gang i året og sko ca annet hvert år. Da ett par sko, men handler jeg klær blir det fort kanskje en-to bukser og noen topper/gensere. 

Dette ønsker jeg å endre på. Jeg vil føle meg pen og velstelt som jeg føler alle andre er. Men klær interesserer meg ikke.. Jeg synes det er dyrt! Har vurdert å tvinge meg til å handle kanskje ett plagg i mnd..?

Så.. Spørsmål: 

- Hvor ofte handler du overdeler? 2-4 ganger i året

- Hvor ofte handler du bukser? 2-4 ganger i året

- Hvor ofte handler du sko (hverdags) 1-2 ganger i året

- Hvor mye bruker du på klær i mnd? Det vet jeg ikke, handler ikke hver måned.

- Hvor handler du klær/sko? HM, Cubus, Zalandoo, Nelly, Skoringen, Eurosko, Zarah, 

 

Anonymkode: 3c01d...3cf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på økonomien. Hadde jeg hatt mer penger ville jeg nok kjøpt nye klær hver 3 eller 4 måned + ved behov. Men har hatt dårlig økonomi en stund og da handler jeg klær kanskje fortsatt 4 ganger i året, men bruker som regel 500-900kr. Ville nok brukt x2 eller x3 så mye med bedre økonomi. Eller ihvertfall i begynnelsen til jeg hadde byttet ut mine gamle og slitte klær (har klær som er 7 år gamle)

Sko kjøper jeg veldig sjelden. Kjøper bare nye når de gamle har blitt slitt. 

Anonymkode: 05b42...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nok i snitt 2-3000 kr i mnd på klær, men det er til hele familien med 1 barnehagebarn som sliter mye på klær.

Jeg er opptatt av å se OK ut, og er ganske svak for treningsklær og joggesko.

Skoene jeg kjøper koster mellom 1500-2000. Barnets sko koster alltid ca 700-1100. 

Jeg prøver å unngå unødvendig forbruk da det er helt sinnsykt skadelig for miljø- og arbeidsvilkår er dårlige. 

Men jeg vil si jeg har middels forbruk likevel, ville dog ikke anbefalt noen å kjøpe mye. Kjøp heller basisplagg og ting du føler deg komfortabel i.

Handler på Zalando(type Minimum/Ganni etc), og rimeligere ting (jeans på Floyd), COS, en sjelden gang på HM, avogtil på Zara. Men oftest på mindre butikker som fører et par merker jeg liker. 

Finner lite jeg liker/passer i passform på etiske butikker og i bruktbutikker, det er grunnen til at jeg handler i kjedebutikker. 

Anonymkode: f923e...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler klær til meg og min sønn litt periodevis, sånn som nå som våren kommer har det blitt en del nye klær og sko til begge. Samme er det på høsten. Nå vokser jo sønnen min, så han trenger jo nye klær og sko jevnlig, fordi han vokser ut av det. Selv har jeg lagt på meg det siste året, og har måtte kjøpe noen nye klær grunnet det.

Jeg kjøper stort sett kjoler da, jeg eier faktisk ikke en bukse, har trenings tights da. Sånn som kåper og jakker kjøper jeg ikke nytt hvert år.

Anonymkode: 49586...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...