Gå til innhold

kan jeg kreve av IKEA at de pakker ut all pappen ute, er livrdee for sølvkre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er livredd ofr å få sølvkre/skjekkgre inn i huset, og ønsker derfor at IKEA pakker ut all papp utendørs. Er det et rimelig krav, eller vil de steile? Jeg har kjøpt duk som kjøkkenet kan monteres på inne, men ønsker ikke å ha noe av IKEA pappen i hus.... IKEA har jo selv innrømmet at de har et problem med dette, men er de imøtekommende? 

Anonymkode: 724f1...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du nok fjerne pappen selv. 

Anonymkode: 2a6f9...59a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å fjern den selv utenfor huset ditt og hive i papp og papiravfall?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er livredd ofr å få sølvkre/skjekkgre inn i huset, og ønsker derfor at IKEA pakker ut all papp utendørs. Er det et rimelig krav, eller vil de steile? Jeg har kjøpt duk som kjøkkenet kan monteres på inne, men ønsker ikke å ha noe av IKEA pappen i hus.... IKEA har jo selv innrømmet at de har et problem med dette, men er de imøtekommende? 

Anonymkode: 724f1...538

Sølvkre er mulig å utrydde, skjeggkre er betydelig vanskeligere å bli kvitt. 

Ikea har på tv erkjent at de har problemer med overnevnte skadedyr. Pappen er et problemområde møbler med mange krinker og kroker og stopping stopper ikke skadedyrene i pappen men følger med inn i møbler, skap og skuffer. 

Når du har handlet på Ikea så må du og ta saken opp med Ikea. Vi andre kjøper ikke lenger ting på Ikea. 

Anonymkode: 6032f...eef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sølvkre er mulig å utrydde, skjeggkre er betydelig vanskeligere å bli kvitt. 

Ikea har på tv erkjent at de har problemer med overnevnte skadedyr. Pappen er et problemområde møbler med mange krinker og kroker og stopping stopper ikke skadedyrene i pappen men følger med inn i møbler, skap og skuffer. 

Når du har handlet på Ikea så må du og ta saken opp med Ikea. Vi andre kjøper ikke lenger ting på Ikea. 

Anonymkode: 6032f...eef

Er det sølvkre eller skjeggkre IKEA har problemer med da?

Anonymkode: 5f1d6...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sølvkre eller skjeggkre IKEA har problemer med da?

Anonymkode: 5f1d6...1c8

Begge. 

Anonymkode: 6032f...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begge. 

Anonymkode: 6032f...eef

Takk :) Jeg er også redd for å få slike skadedyr  i hus.

Anonymkode: 5f1d6...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"BØLGEPAPP: Pappesker som plasseres i varme lagerbygninger over tid, vil være ekstra utsatt for skjeggkre. I bølgepapp er det mange gjemmesteder der insektet kan legge egg"

"Ikea er ett av mange varehus som bruker mye pappemballasje. De er kjent med at skjeggkre kan være en generell utfordring knyttet til papp. I samarbeid med Anticimex har de iverksatt en omfattende skadedyrkontroll for å kartlegge omfanget av skjeggkre i de norske varehusene:

– Vi har satt ut limfeller på alle varehus i Norge. Det er funnet skjeggkre på alle varehus, men bare ett eller to, og ikke nok til at Anticimex anbefaler ytterligere oppfølging. Så langt tyder rapportene på at dette ikke er noe stort problem, men de endelige rapportene foreligger ikke før om et par uker, sier Jan Christian Thommesen, kommunikasjonssjef i Ikea Norge.

 

Bli kvitt skjeggkre

Riktig håndtering av pappesker er smart for å unngå de små blindpassasjerene.

– Pakker du opp pappesken på et bord, da har du kontroll på innholdet. Ikke la pappen bli liggende på gulvet for lenge. Frakt så pappen til gjenvinning så fort du har mulighet, tipser Mattsson i Mycoteam.

– Det beste er om du kan pakke ut av eskene utenfor boligen, råder Aak i Folkehelseinstituttet.

Oppdager du skjeggkre i hus, er det første du bør gjøre å sette ut limfeller. Kommer det mange skjeggkre i limfella, bør du ta kontakt med et profesjonelt skadedyrfirma.

"https://www.nrk.no/livsstil/nytt-skadedyr-kommer-med-pappesker-1.13952748

Anonymkode: 5f1d6...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problem med slike dyr når jeg har kjøpt fra Ikea

Anonymkode: 15285...bd5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper fortsatt varer fra IKEA. Pakker ut alt med en eneste gang, og hiver pappen oppi en svær plastsekk. Så sekker jeg plastsekken ute i kulden til jeg får kastet pappen.

Anonymkode: fe63d...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk opp selv utendørs og hiv pappaen rett i dunken? 

Det gjorde jeg sist jeg var på IKEA :P 

Anonymkode: ddd11...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakk opp selv utendørs og hiv pappaen rett i dunken? 

Det gjorde jeg sist jeg var på IKEA :P 

Anonymkode: ddd11...179

Pappaen? Hva har han gjort galt?

 

(Sorry, morsom skrivefeil, klarte ikke dy meg)

 

Over til mer generell og saklig kommentar:

Jeg har nettopp flyttet og kjøpt mye fra Ikea. Ikke noe sølvkre her i hus. Er vi blitt litt hysteriske?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sølvkre er mulig å utrydde, skjeggkre er betydelig vanskeligere å bli kvitt. 

Ikea har på tv erkjent at de har problemer med overnevnte skadedyr. Pappen er et problemområde møbler med mange krinker og kroker og stopping stopper ikke skadedyrene i pappen men følger med inn i møbler, skap og skuffer. 

Når du har handlet på Ikea så må du og ta saken opp med Ikea. Vi andre kjøper ikke lenger ting på Ikea. 

Anonymkode: 6032f...eef

Vi andre? Snakk for deg selv. ☺️

Anonymkode: b0079...1cf

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Blondie65 skrev:

Pappaen? Hva har han gjort galt?

 

(Sorry, morsom skrivefeil, klarte ikke dy meg)

 

Over til mer generell og saklig kommentar:

Jeg har nettopp flyttet og kjøpt mye fra Ikea. Ikke noe sølvkre her i hus. Er vi blitt litt hysteriske?

Skadedyr er som kjønnssykdommer. Uten forholdsregler så kan det gå bra gang på gang. Men. Den ene gangen det ikke går bra, så kan du sitte igjen med en variant som blir værende for alltid.

Jeg har vært i hus som har vært plaget med skjeggkre. Jeg hadde ikke kunne bodd slik uten at det hadde gått utover livskvaliteten min. Å være "hysterisk" er en liten pris å betale for å slippe slike plager. 

Anonymkode: 4075f...604

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke bare Ikea, men Ikea var de eneste som svarte bekreftende på at det er mulig at slikt kan forekomme, Skreidar, Bohus, Møbelmagasinet etc etc, svarte ikke engang. Tror ikke ev sølvkre etc kun liker Ikea sin papp..... 

Ta normale forhåndsregler, pakk ut, og få ut pappen, ikke la den ligge til neste dag før den fjernes. 

Anonymkode: 17f41...ce5

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skadedyr er som kjønnssykdommer. Uten forholdsregler så kan det gå bra gang på gang. Men. Den ene gangen det ikke går bra, så kan du sitte igjen med en variant som blir værende for alltid.

Jeg har vært i hus som har vært plaget med skjeggkre. Jeg hadde ikke kunne bodd slik uten at det hadde gått utover livskvaliteten min. Å være "hysterisk" er en liten pris å betale for å slippe slike plager. 

Anonymkode: 4075f...604

Helt enig, er selv hysterisk for å få skadedyr i hus. Har bestilt fra Finn shopping nå, og kommer varene i papp, kommer jeg til å pakke de ut utfor døren :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo ikke være noe problem for dem. 

Men du må kanskje være forberedt på å betale noe mer for montasjen om det medfører mye ekstra arbeid. 

Slik situasjonen er, er det vel heller IKEA som må bevise at pappen er fri for utøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare Ikea, men Ikea var de eneste som svarte bekreftende på at det er mulig at slikt kan forekomme, Skreidar, Bohus, Møbelmagasinet etc etc, svarte ikke engang. Tror ikke ev sølvkre etc kun liker Ikea sin papp..... 

Ta normale forhåndsregler, pakk ut, og få ut pappen, ikke la den ligge til neste dag før den fjernes. 

Anonymkode: 17f41...ce5

Det er ingenting som heter forhåndsregler, det heter forholdsregler. Sorry, greier ikke la være når jeg ser det. 

Anonymkode: 7dac3...ff9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at IKEA pakker opp for kunden da? Enten det nå er ute eller inne? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...