Gå til innhold

Si fra om utroskap når jeg ikke kjenner paret så godt?


Lillemor_johansen

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en bygd hvor alle kjenner alle. i et hus ikke så langt fra meg bor det ett par som er veldig vellykket utad. han driver eget snekker firma, de har vært samboere så lenge jeg kan huske (tror ikke de er gift) har to barn å fint hus. MEN i flere år har jeg fått høre om hans utroskap og att han har en slags kjæreste på si. i fjor sommer så jeg han på en festival ikke så langt fra oss og der var han med den andre kvinnen. de kysset og leide hverandre helt åpent. :hakeslepp:jeg har ikke gjort noe med det for jeg kjenner de ikke så godt. vi bor i samme by og sønnen deres spiller fotball med sønnen min. der er mannen jeg prater om også trener. Men nå er det så mye rykter og baksnakking om dette her og sambo sier til og med att "blant gutta" vet alle om  at han har ei på si. Hva hadde dere gjort om dere var meg? Burde jeg si fra eller bare gjøre som alle andre å overse det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke kjenner henne, ville jeg ikke sett det som naturlig.

Hvorfor kan ikke mannen din si noe når han er "med gutta" da? Han er jo nærere på dette en deg.

Anonymkode: 8f70e...528

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på at de ikke har et åpent forhold eller er polyamorøse? Når det er så åpent for andre så er det et alternativ om ikke dama er naiv eller holder oppe en fasade (og vet dette selv).

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vi ikke stadig vekk om at alle visste det, før hun som ble bedradd? 

Jeg personlig hadde blitt veldig takknemlig for at noen sa ifra :) så hadde jeg sluppet å kaste vekk tid og energi på en som brukte sin tid og energi andre plasser ;p

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt veldig pris på å få høre det!

Spesielt når det er rykter og baksnakking. Off!

Anonymkode: 1021d...3ca

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største redsel angående utroskap er ikke at mannen min er utro, men at "alle" andre skulle vite om det, bortsett fra meg. Å bli ydmykhet på den måten er faktisk verre enn at han "bare" var utro. Jeg hadde ikke taklet det heller, men det hadde vært lettere å gå videre fra enn ydmykelsen ved at mange visste og ikke sa noe, og sviket jeg hadde følt ved det. Jeg hadde da vært utrolig takknemlig ovenfor den som ga meg beskjed. Ovenfor alle som visste, men ikke sa noe, hadde jeg følt meg både skamfull og rasende. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ho ikke "sånn" men jeg møter henne i fau og vi hilser når vi treffes. grunnen til att jeg spør dere er nettopp av den grunn Sokkar , Anonym og Trolltunge skriver over her, att jeg hadde satt pris på å få vite det om det var rmeg!! :raven:jeg har foreslått for sambo att han kan si noe men han vil ikke blande seg å kjenner heller ikke ho "sånn". Moonwalker: jeg kan ikke tenke meg att de er med på noe "sånt" familien hans er kristen :tristbla:

Endret av Lillemor_johansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal holde deg for god til å blande deg i saker du ikke har noe med. Pass dine egne saker.

Anonymkode: b4e23...136

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemor_johansen skrev:

Jeg kjenner ho ikke "sånn" men jeg møter henne i fau og vi hilser når vi treffes. grunnen til att jeg spør dere er nettopp av den grunn Sokkar , Anonym og Trolltunge skriver over her, att jeg hadde satt pris på å få vite det om det var rmeg!! :raven:jeg har foreslått for sambo att han kan si noe men han vil ikke blande seg å kjenner heller ikke ho "sånn". Moonwalker: jeg kan ikke tenke meg att de er med på noe "sånt" familien hans er kristen :tristbla:

Er da kristne polyamorøse og i åpne forhold, eller trodde du det var forbeholdt ateistene?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ett brev og legg det i postkassen med hennes navn. Da går det ikke ut over dere, og hun får vite hva det snakkes om på bygda. Er de i åpent forhold så er det deres sak. Men et de monogame så er det godt å få vite hva mannen driver med bak hennes rygg, som alle andre vet om men bare ikke hun selv! 

Anonymkode: 2ff05...527

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FrodeF skrev:

Slutt å bry deg med hva andre driver med. 

Slutt å bry deg om hva andre bryr seg med.

Anonymkode: 4c511...f4c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig imot å blande seg i andres ting, og særlig fordi du ikke vet hva hun vet og hvordan forholdet deres er (åpent eller ikke). Men jeg vet ikke hvorfor akkurat denne historia gjorde meg ille berørt, å ha ei fast på si når man er gift og har unger, er styggere enn en fadese. Men du sier at de er "vellykka utad"; jeg håper ikke at dette er fordi du godter deg over at ikke alt er så vellykka innad? Jeg ville kanskje ikke sagt det direkte, men varsla henne anonymt på et vis, for å gjøre det mindre kleint. Det er fryktelig ydmykende for henne dersom hun ikke vet og plutselig må forholde seg til at alle har visst hele tida. Bedre kanskje å gi henne mulighet til å samle seg og finne ut av det uten at du skal stirre henne inn i øynene samtidig, om du forstår hva jeg mener. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sammen med en jeg ikke var helt ekslusiv med, fordi forholdene var ikke der for å ha forhold. Vi gjorde hva vi ville når vi ikke var med hverandre, MEN, vi skulle ikke fortelle det til hverandre om vi gjorde noe. 

Jeg hadde blitt irritert om noen sa det til meg om han var "utro". 

Jeg ga ikke hva han drev med en tanke, kunne gjøre som jeg ville selv, men jeg ville ikke vite hva han gjorde av den grunn. 

Du vet ingenting om forholdet deres, hold deg unna. 

Anonymkode: a174d...db7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemor_johansen skrev:

Jeg bor i en bygd hvor alle kjenner alle. i et hus ikke så langt fra meg bor det ett par som er veldig vellykket utad. han driver eget snekker firma, de har vært samboere så lenge jeg kan huske (tror ikke de er gift) har to barn å fint hus. MEN i flere år har jeg fått høre om hans utroskap og att han har en slags kjæreste på si. i fjor sommer så jeg han på en festival ikke så langt fra oss og der var han med den andre kvinnen. de kysset og leide hverandre helt åpent. :hakeslepp:jeg har ikke gjort noe med det for jeg kjenner de ikke så godt. vi bor i samme by og sønnen deres spiller fotball med sønnen min. der er mannen jeg prater om også trener. Men nå er det så mye rykter og baksnakking om dette her og sambo sier til og med att "blant gutta" vet alle om  at han har ei på si. Hva hadde dere gjort om dere var meg? Burde jeg si fra eller bare gjøre som alle andre å overse det? :vetikke:

Lillemor skal passe sine egne små og store saker. Hva andre gjør angår andre og ikke lillemor. 

Rykter derimot, de skal du snarere slå ned på enn å bringe ryktene til torgs både på nettet og ellers. Det er nemlig på denne måten rykter blir som de ti fjærene som blir til ei høne. Og der bidrar ts med mange fjær. 

Anonymkode: c150b...ddc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å blande meg eller å lage noe storm i vann glass, det er rett å slett fordi jeg synes synd på ho hvis ho ikke vet om dette. Hver gang jeg er på fest eller på byen får jeg høre fra noen om disse to å jeg vet att de har vært en sladre tema på et symøte lag som en anna venninne av meg går i. Til bortebra: jeg godter meg ikke i det hele tatt jeg syns bare skikklig synd på dama om ho ikke vet. jeg har vært inne på tanken å ta opp dette med noen av hennes venninner men synes kanskje det er litt feigt? :tristbla:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriv ett brev og legg det i postkassen med hennes navn. Da går det ikke ut over dere, og hun får vite hva det snakkes om på bygda. Er de i åpent forhold så er det deres sak. Men et de monogame så er det godt å få vite hva mannen driver med bak hennes rygg, som alle andre vet om men bare ikke hun selv! 

Anonymkode: 2ff05...527

Detta var ikke en dum ide! Takk for godt råd 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fru Uperfekt said:

Er da kristne polyamorøse og i åpne forhold, eller trodde du det var forbeholdt ateistene?

nei nei på ingen måte. mener ikke å støte noen her bare så det er sagt, hvis de vill leve i et åpent forhold skal ikke jeg dytte nesa mi inn i det. j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjør som de gjør i krimserier - ta bilde av paret, legg i en konvolutt og adresser til kona. Fordrer gode stalkeskills da. Eller legg en lapp i postkassa. Skrevet på PC så du ikke blir gjenkjent på håndskriften. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er vanskelig. Hadde selv en mann som var utro og jeg var veldig takknemlig da jeg fikk beskjed! Fikk beskjeden anonymt, men jeg hadde jo mine mistanker fra før av også da. Uansett, jeg fant ut av sannheten til slutt og jeg skulle ønske jeg kunne takke personen som sendte mail med info. Problemet med en slik situasjon er at folk er forskjellige, og det er ikke alle som ønsker å vite om utroskap. Jeg for min del er kjempeglad for at jeg fikk vite, men dette er bare min personlige preferanse.

Anonymkode: a5929...2d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...