Gå til innhold

Farge ullklær, smekker osv. Med hva?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Synes det blir mye flekkete klær etter hvert. Andre her som med hell har farget tøyet til ungene? Hva brukte dere? Supert om det finnes noe litt miljøvennlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte farge fra renseriet men vet du kan bruke konditorfarge, sånne gelefarger og eddik. Google 👍🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at flekker vil synes også etter farging, men kanskje andre har fått det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Geirfuglen skrev:

Synes det blir mye flekkete klær etter hvert. Andre her som med hell har farget tøyet til ungene? Hva brukte dere? Supert om det finnes noe litt miljøvennlig :) 

Farge babytøy bør du ikke gjøre. Du tilfører da klærne kjemikalier og klær og kjemikalier skal tett inn på barnets hud. 

Anonymkode: db92e...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Farge babytøy bør du ikke gjøre. Du tilfører da klærne kjemikalier og klær og kjemikalier skal tett inn på barnets hud. 

Anonymkode: db92e...672

Jeg er ganske sikker på at det er mulig å finne ok måter å gjøre det på? Ei jeg kjente en gang farget ulltøy med løkblader osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitronsåpe fjerner alle flekker på ullklær, smekker osv er min erfaring👌 så slipper du å farge😊

Anonymkode: 45e79...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på plantefarging på google, eller kjøp ullfarge på stoff og stil. (Som jeg gjorde) Jeg farget alt ulltøy brunt. Tok _nesten_ alle flekkene. Noen av de mest standhaftige kan sees som en mørkere skygge på ulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, atropos skrev:

Søk på plantefarging på google, eller kjøp ullfarge på stoff og stil. (Som jeg gjorde) Jeg farget alt ulltøy brunt. Tok _nesten_ alle flekkene. Noen av de mest standhaftige kan sees som en mørkere skygge på ulla.

Vet du om den fargen vil farge plagg av kasjmir også? 

Anonymkode: 1717a...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du om den fargen vil farge plagg av kasjmir også? 

Anonymkode: 1717a...f48

Det vet jeg ikke. Vi prøvde kun saueull. Kanskje det står i pakningsvedlegget? Det er noen år siden jeg gjorde dette, så husker ikke helt, men mener det var farge beregnet på ull og silke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, atropos skrev:

Det vet jeg ikke. Vi prøvde kun saueull. Kanskje det står i pakningsvedlegget? Det er noen år siden jeg gjorde dette, så husker ikke helt, men mener det var farge beregnet på ull og silke.

Tusen takk for svar, jeg skal sjekke det. Visste ikke at de har farge for klær :) 

Anonymkode: 1717a...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasjmir er ull, bare en egen sauerase. Det samme med alpakka etc. Så ja, farge til ull kan brukes på disse også.

Anonymkode: 0e423...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
10 timer siden, atropos skrev:

Søk på plantefarging på google, eller kjøp ullfarge på stoff og stil. (Som jeg gjorde) Jeg farget alt ulltøy brunt. Tok _nesten_ alle flekkene. Noen av de mest standhaftige kan sees som en mørkere skygge på ulla.

Har testet sitronsåpe, og bruker ikke gallesåpe, men takk for tips dere andre også :)

Supert, skal sjekke ullfarge, visste ikke at det fantes. Har søkt masse på plantefarging, men var så usikker på hvor jeg skulle begynne. Tester ferdig ullfarge, det er sikrest ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget med kaffe og te, og det dekker en del typer flekker. Fargen blir litt kjedelig, da, lysebrun eller beige.

Anonymkode: 4d13f...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å ta en T-skjorte på utsiden av ullundertøyet til minsten. Så kommer de verste flekkene heller på t-skjorta. Å farge ulltøy har jeg ingen gode erfaringer med, flekkene syns etter farging også.

Anonymkode: 20709...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...