Gå til innhold

Kan jeg leie bil på IKEA... og bruke den til hva jeg vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte en relativt kort avstand, og har ingen store møbler. Kun et speil, en del flyttebokser og småting. Ser at IKEA har leiebil som er ganske rimelig, men  jeg bruke IKEAs leiebil til å kjøre hjem møbler fra IKEA, eller kan jeg bruke den til flytteopplegget mitt?

Anonymkode: 3a21c...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke den til hva du vil. 

Anonymkode: 66c1e...44e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte en relativt kort avstand, og har ingen store møbler. Kun et speil, en del flyttebokser og småting. Ser at IKEA har leiebil som er ganske rimelig, men  jeg bruke IKEAs leiebil til å kjøre hjem møbler fra IKEA, eller kan jeg bruke den til flytteopplegget mitt?

Anonymkode: 3a21c...601

Du må kjøpe noe på Ikea av en viss størrelse og bilen lånes bare ut i tre timer. 

Anonymkode: 84f0d...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må kjøpe noe på Ikea av en viss størrelse og bilen lånes bare ut i tre timer. 

Anonymkode: 84f0d...582

Bilen kan leies i minst et døgn, muligens lenger (det har jeg aldri spurt om). Men man må selvfølgelig betale mer jo lenger man leier. 

Og nei, du må ikke kjøpe noe. Ikke er det noe krav om det og ikke er det noen som spør om det. 

Husk å reservere bil på forhånd, hvis ikke kan alle være utleid. 

Anonymkode: 66c1e...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilen kan leies i minst et døgn, muligens lenger (det har jeg aldri spurt om). Men man må selvfølgelig betale mer jo lenger man leier. 

Og nei, du må ikke kjøpe noe. Ikke er det noe krav om det og ikke er det noen som spør om det. 

Husk å reservere bil på forhånd, hvis ikke kan alle være utleid. 

Anonymkode: 66c1e...44e

Da er reglene ulike på de ulike Ikeabutikkene. 

Anonymkode: 84f0d...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår Ikea fikk vi iallefall leie bil i et døgn, uten spørsmål, og vi kjøpte bare småting for et par tusen kr den dagen. Brukte den som flyttebil til større møbler, seng/sofa/kommoder og kjørte mange turer frem og tilbake den dagen.

 

Er jo ikke Ikea sine biler heller, de har en slags samarbeidsavtale med Hertz (?) Og det er Hertz du betaler til.

 

For gratis lån av tilhenger er nok reglene strengere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lån av henger er ikke strengt. Men en må ha behov for å frakte Ikea-varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må kjøpe noe på Ikea av en viss størrelse og bilen lånes bare ut i tre timer. 

Anonymkode: 84f0d...582

Dette

Anonymkode: faf26...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe en Billy-Hylle til 300-ish kroner, som du forvørig kan levere tilbake og få returnert pengene når du uansett leverer bilen tilbake. 

Om du har behov for bil lengre kan du jo vurdere nabobil/go-more, evt bare få noen på Finn.no sitt småjobbmarked til å flytte det for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiebil

Første gang du ønsker å leie bil, må du oppsøke transportdisken i varehuset for å bli registrert bruker av tjenesten.

Når du er registrert, kan du bestille bil på www.hertzbilpool.no

Leiebil kan ikke reserveres på telefon eller på IKEA.no.

Korttidsleie
3 timer: 390,–
Pris inkluderer drivstoff og fri kjørelengde.

Ønsker du å leie i en lengre periode?
4 timer: 490,–
5 timer: 590,–
Priser inkluderer drivstoff, og 200 km kjørelengde.
Utover 200 km vil prisen være 3,– /km.

Generelle vilkår
Bompenger kommer i tillegg.

Føreren må ha fylt 20 år og ha hatt gyldig førerkort i minst ett år. Føreren må til enhver tid kunne vise gyldig førerkort. Det gjøres kredittvurdering ved utleie, noe som forutsetter at leietaker har vært lignet i Norge.

https://m2.ikea.com/no/no/customer-service/transport-8c682b11382211e790b25f4663769109

Anonymkode: 84f0d...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi leide henger hos Ikea sist måtte vi vise kvittering for det vi hadde kjøpt på Ikea for å få leie. Tror det var aldersgrense for å få leie også, om jeg ikke husker feil. Fikk leie hengeren for tre timer.

Anonymkode: 09fb4...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her blander jo flere sammen bil og henger, og svarer uten å ha lest HI, eller vite noe om IKEAs betingelser. 

TS spør om BIL. Som du kan leie uten å kjøpe noe som helst. For så lenge du vil. De har avtale med Hertz.

Og billig er det. Har flere ganger brukt dette når vi har kjøpt store møbler andre steder. Har til og med leid for å kjøre varer på fyllingen.

Anonymkode: 32139...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vi leide henger hos Ikea sist måtte vi vise kvittering for det vi hadde kjøpt på Ikea for å få leie.

Det står eksplisitt i vilkårene til Ikea at tilhenger kun kan lånes for å frakte varer som faktisk er kjøpt hos Ikea. For leie av bil, som var det TS spurte om, er ikke dette oppført som et krav.

Anonymkode: 36103...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...