Gå til innhold

Gutter; Hadde du "giddet" å svare ei jente positivt hvis...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... planen hele tiden var å ghoste? 

Altså, hadde du tatt tak i jentas "hint" om date nummer to og gitt uttrykk for at du ville det, hvis du egentlig ikke ønsket? Hadde du giddet å "smalltalke" (bittelitt) med jenta dersom du overhodet ikke var interessert allikevel? Hadde du gitt "tommel opp" og smilefjes når jenta minnet deg på at dere har en ukonkret avtale om date nummer to? 

Anonymkode: f6e07...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, dette dreier seg om gutter og jenter, og ikke kvinner og menn. 

Da går jeg pent ut igjen. Trodde dette var et forum for voksne.

 

Anonymkode: 1ab9c...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det bare er ment for gutter, men nei. Det ville bare vært uhøflig, mye bedre å si at man ikke er interessert og prøve å bli venner uansett.

Anonymkode: ef24c...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathe.

Det er dessverre en del uhøflighet og mangel på respekt i dagens "datingverden". Jeg foretrekker å være ærlig med de jeg dater, orker ikke å late som noe. 

 

Har også en kompis (siden dette er rettet mot gutter/menn) som kan være hyggelig og positiv overfor den han dater, men som "faller litt av" fordi han har så mye annet å gjøre. Det betyr ikke at han ikke er interessert, det bare blir så "tiltak" for han å sette av tid innimellom. Det høres rart ut, men jeg vet det er høyst reelt. Han har mang en gang vært fortvilet over seg selv når jentene forsvinner fordi de tror han er uinteressert og/eller drittsekk fordi han er så hyggelig og positiv for så å bli borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, dette dreier seg om gutter og jenter, og ikke kvinner og menn. 

Da går jeg pent ut igjen. Trodde dette var et forum for voksne.

 

Anonymkode: 1ab9c...1ab

Ja, hele forumet er ødelagt av unger som heller skulle vært på ung.no, eller klaraklok.no.

Du er heldig hvis du finner noen voksne utenom bitterpikkene, og en og annen kvasiintelektuell pseudo-feminist !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.
Hadde jeg ikke vært interessert i videre kontakt hadde jeg takket for meg.
Ghosting skjønner jeg meg ikke på, skal jeg være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skjønne at det er noen som kanskje endrer mening underveis, eller kanskje er litt interessert men ikke nok. Da blir det litt doble signaler. Og når man merker doble signaler fra noen, er det bare å trekke seg tilbake og ikke være på tilbudssiden.

Anonymkode: 09709...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

... planen hele tiden var å ghoste? 

Altså, hadde du tatt tak i jentas "hint" om date nummer to og gitt uttrykk for at du ville det, hvis du egentlig ikke ønsket? Hadde du giddet å "smalltalke" (bittelitt) med jenta dersom du overhodet ikke var interessert allikevel? Hadde du gitt "tommel opp" og smilefjes når jenta minnet deg på at dere har en ukonkret avtale om date nummer to? 

Anonymkode: f6e07...63b

Radaren din for hva gutter gjelder og hva som foregår på den planeten så er du på en skala fra 1 - 10 (hvor 10 er best) så peiler du inn på ca 2.5 vil jeg si. Du er egentlig ikke i nærheten mao...

En annen ting er jo at du gir jo absolutt ingen forutsetninger til oss. Hva slags hint er det en skal ta tak i? hvor gammel er han? hvor er relasjonen pr idag? kjenner han deg til å forstå din måte å kommunisere på? eller er det bare noe en må tankelese seg til?  

Iogmed at du ikke sier noe om disse tingene så forteller det meg at du ung og nokså enkel...at du ikke har modnet nok til å forstå kompleksiteten bak kommunikasjon og ABC kjønnsdynamikk.

Det normale er at du kommuniserer med noen du liker på en måte som er tilpasset kjemien deres imellom og hvordan du kjenner han. Ikke tolker tekstlige uttrykk, for jeg kan love deg at hans mening bak dem er på en helt annen planet enn den du lever på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FactsOverFeelings skrev:

Nei.
Hadde jeg ikke vært interessert i videre kontakt hadde jeg takket for meg.
Ghosting skjønner jeg meg ikke på, skal jeg være helt ærlig.

Det er den holdningen jeg personlig har også. Han hadde jo all mulighet i verden til å ikke svare da jeg sendte melding etter første date, og han behøvde jo i hvertfall ikke gi uttrykk for at han gjerne ville være med på en date nummer to. Enda mindre trengte han å svare og gi positiv respons (dog uten å komme med noe konkret) da jeg minnet han på "avtalen" om date nummer to. Tenker du det er innafor om jeg sender en melding og på en eller annen måte hører om hva som er greia? Det er nå over en uke siden vi pratet sammen, fordi jeg har ventet på at han skal ta kontakt...

Anonymkode: f6e07...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin

Jeg ikke interessert i jenter jeg liker kvinner. Så jeg hadde kastet bort tiden på ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xcase33 skrev:

Radaren din for hva gutter gjelder og hva som foregår på den planeten så er du på en skala fra 1 - 10 (hvor 10 er best) så peiler du inn på ca 2.5 vil jeg si. Du er egentlig ikke i nærheten mao...

En annen ting er jo at du gir jo absolutt ingen forutsetninger til oss. Hva slags hint er det en skal ta tak i? hvor gammel er han? hvor er relasjonen pr idag? kjenner han deg til å forstå din måte å kommunisere på? eller er det bare noe en må tankelese seg til?  

Iogmed at du ikke sier noe om disse tingene så forteller det meg at du ung og nokså enkel...at du ikke har modnet nok til å forstå kompleksiteten bak kommunikasjon og ABC kjønnsdynamikk.

Det normale er at du kommuniserer med noen du liker på en måte som er tilpasset kjemien deres imellom og hvordan du kjenner han. Ikke tolker tekstlige uttrykk, for jeg kan love deg at hans mening bak dem er på en helt annen planet enn den du lever på. 

Lol. 

Artig innlegg. Forsøker du å være intellektuell, men sliter litt pga. dysleksi? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg ikke interessert i jenter jeg liker kvinner. Så jeg hadde kastet bort tiden på ei jente.

Hvis du bytter ut alle gangene jeg har skrevet "jente med "kvinne", hvordan stiller det seg da? 

Anonymkode: f6e07...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bytter ut alle gangene jeg har skrevet "jente med "kvinne", hvordan stiller det seg da? 

Anonymkode: f6e07...63b

Ikke bry deg om alle de bitre sjelene som svarer så surt.

Til det du spør om, - det finnes ingen fasit for hvordan gutter/menn håndterer slikt. Jeg ville gitt deg et klart svar, mens en annen kanskje vil forsøke å fade ut ved å ta lite eller ingen kontakt. Når du må minne ham om en avtale, og kjenner på usikkerheten av at han tar lite kontakt, da handler det sannsynligvis om at han ikke er interessert. Ikke ta mer kontakt, og se hva som skjer. Hvis du ikke hører noenting fra ham de første dagene (så at han ikke hadde tatt kontakt på en uke), så gå videre.

Anonymkode: fe629...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts! :) regner med du er ts i samme tråd, siden du hekter deg så på det med at han likte kommentaren din? 

Du må roe deg ned mange hakk her. Du har holdt på med en oppsettelse nå siden minst 13.april, og det med at han likte meldingen din 14.april, har tydeligvis kjørt litt i hodet ditt. 😕 Han har allerede utsatt avtaler med deg, gitt deg utydelige svar, ikke giddi å jobbe noe mer for en ny avtale, osv. Spør han rett ut, om dere skal ha en date nr 2. Eller enda bedre, dropp hele fyren, hadde han vært veldig interessert i å treffe deg igjen, og like interessert som deg, hadde han også sitti å overanalysert alt mulig, å prøvd å ende deg små hint. Og han hadde i alle fall sørget for å få i boks en avtale nr 2.

Til nestegang: ja, folk kan 'like' kommentaren din uten å ha gode intensjoner, bare være ute etter et ligg, for å så ghoste deg. Når det koster han så lite å underholde damer, kommer han selvfølgelig til å gjøre det, til dama selv kaller bullshit, å dropper han. Folk kan til og med melde deg dagen lang, i flere uker,, søte fine ord, så ligge med deg, så droppe deg. Ikke vær så naiv, og ikke hekt deg så innmari til et menneske du har møtt en gang. Du kommer til å få det forferdelig vanskelig i datigen da, tro meg, er mange som bare dropper etter flere uker, og mange møter og, så du må stålsette deg litt mer enn dette, å slappe litt mer av :)

Anonymkode: a648b...f3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, kan holde det gående leeenge, og så er alt BULLSHITT.

Et godt råd: Les deg opp, forstå hvordan menn fungerer, det du snakker om antyder player, ikke vær naiv. Ikke needy, beskytt deg selv når du dater, ikke gi de en dritt før de har bevist seg ekte, mangelvare i verden.

Anonymkode: 5b3d0...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, FrodeF said:

Lol. 

Artig innlegg. Forsøker du å være intellektuell, men sliter litt pga. dysleksi? 

Orker ikke være bokstavrytter hele tiden ;) hva vaaaarrrrr ddddeeettt duddu ikkkkkee skjjonte Fffffrooodde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg hadde ikke tatt tak i hintene nei hvis jeg ikke var interessert, men hadde svart på en hyggelig måte fordi jeg synes det er frekt å ikke svare. Ghosting holder jeg ikke på med. Om damen sender meldinger, spør om vi skal gjøre noe elsn og jeg ikke er interessert gjør jeg det klart at jeg ikke er interessert. 

Kall meg gjerne gammeldags, men jeg synes godt man kan la mannen være den som må "få fingen ut" spesielt i begynnelsen av relasjonen. Etter hvert er jeg mer for en 50/50 fordeling av initiativene, men tanken bak å la mannen være den som tar initiativ i begynnelsen er jo å luke ut de som bare sier ja til en date, som chatter osv fordi de kjeder seg og ikke har noe bedre å gjøre på. Sant, man vil helst bruke tiden sin på noen som er oppriktig interessert.

Hvis man tar utgangspunkt i statistikken fra okcupid, og tenker at den er representativ for populasjonen, så er det slik at en dame vil generelt få en god del mer oppmerksomhet enn en mann som er på "samme nivå" som henne utseendemessig. Når man først har en kjønnsdynamikk hvor damer har denne fordelen, hvorfor ikke bruke dette til sin fordel, og heller ditche menn som ikke "leverer varene". Det er jo det kjønnet, og de individene som opplever minst pågang fra det motsatte kjønn som må tilpasse seg. Jeg hadde gjort det. Jeg hadde vist at jeg var interessert, og dersom mannen ikke hadde gjort noe med det, og tatt initiativ til date så synd for han. Er man sosial, i tillegg til å være aktiv på ulike datingplattformer vil det tikke inn forespørsler fra andre menn.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...