Gå til innhold

Hva elsker du med kulda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kulda fordi det er så mye vakkert i naturen når det er minusgrader :ninuskapus:

Anonymkode: 9a6a2...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste positive med vinteren etter mitt syn er at det ikke er insekter som surrer overalt. Ingen veps.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisp, klar luft. Og alt det fine i naturen. 

Alt som har med ski å gjøre. 

Peiskos inne

God mat, søndagsstek, kakao. 

At det er iskaldt på soverommet om natta, men varmt og godt under vinterdyna. 

Store, myke strikkeplagg. 

Anonymkode: 58b58...688

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Million skrev:

Det eneste positive med vinteren etter mitt syn er at det ikke er insekter som surrer overalt. Ingen veps.

Dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det ikke er noe press etter å ha på lettkledde klær. Kan gjemme meg i svarte og varme klær.  Alt jeg får ut av solen er svette, solbrenthet og mangel på energi. 

Ingen veps! 

Anonymkode: d3077...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og kjølig på soverommet, når man har migrene. 

Anonymkode: df9dd...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte liker jeg kulda, for da har jeg faktisk en ordentlig unnskyldning på å holde meg inne, det er forresten godt å være inne når det er guffent og kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulda gir meg en god unnskyldning til å holde meg inne. Får dårlig samvittighet hvis jeg sitter inne når det er sol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt deilig med kulde og røde kinn. Og vedfyring etter en tur ute i mange minus er nydelig. Kakao er også godt å ha med i kulda. Da sitter jeg og ser ut over vannet og nyter varm drikke! Men nå er jeg jammen glad for at det er vår altså. Vinteren blir litt for lang iblant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vakkert ute når det er kaldt.

Ingen insekter som skal stikke eller surre rundt ansiktet eller oppi maten.

Jeg er ikke så glad i å vise frem kroppen, så om vinteren kan jeg skjule meg under ullgensere og varme klær.

Ingen pollenallergi.

Peiskos. Kakao.

Å komme inn fra kulda og kose seg under et pledd mens man drikker noe varmt er ganske fint også :)

Men jeg kunne godt ha tenkt meg å ha sluppet unna snø og is. Blir så lei av det. Snømåking og det å stavre rundt som en gammel dame kunne jeg godt ha vært foruten :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, GammelSierraFan skrev:

Dette. 

Dette.

Anonymkode: c4ec8...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det er mindre folk ute på gata. 

Anonymkode: 3817b...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker snø, is og kuldegrader. Vinteren er den beste årstida med det fineste lyset. Snø som knirker under skoa når man går utendørs. Vakker stjernehimmel og nordlys på kalde, klare dager. Snøkrystaller på vindusruta og i håret. Ingenting slår det. Finest er januar. Da er alt julemaset over og et nytt år ligger foran meg blankt og fint. Men det må være snø. Barfrost er ikke like stas (selv om det effektivt dreper bugs).

For meg er det helt greit at sommeren er kort. Liker sommeren også men går fortere lei av den. Forstår ikke dem som rømmer til Spania om vinteren. Når høsten kommer, føler jeg lettelse. Endelig kan man sove i et kjølig soverom igjen og kose seg inne med ei bok, en TV-serie og te eller vin om man føler for det, uten å ha dårlig samvittighet .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Den varme årstiden kan du få billig av meg. Det eneste som er bra er :

  • Matvarene man kun får tak når det varmt i været, f.eks. jordbær, moreller/kirsebær, vannmelon, asparges, gauksyre, osv. (ja, jeg vet man kan kjøpe disse i frossen hhv. importert form året rundt, men likevel. Dessuten - for oss wanna-be-gangstere - er jo sommeren en yndet tid for å gå tjuvtokt i naboens jordbæråker)
  • Bade i havet
  • Seiling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...