Gå til innhold

Tror kristne at muslimer kommer til himmelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Newroz skrev:

Nei, nei - det hadde jo vært litt underlig (i mitt hode). Jeg ser for meg en forening av noe slag. Av muslimer, jøder og kristne hvis du forstår? 
I mitt hode er dette veldig logisk ettersom vi har samme opphav, og da tenker jeg det vil være logisk at vi forenes også tilslutt. Kall det gjerne en ønskedrøm, men jeg syns det virker både fint og logisk på en måte? 

Jeg har hørt kristne som sier det samme , men det det er blasfemisk i henhold til det nye testamentet. Du kan selvfølge være kristen på din egen måte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Newroz
2 minutter siden, KuMannen skrev:

Fordi Islam er en så totalitær religion liker jeg ikke at vi får en stor muslimsk befolkning i Norge. De ønsker at Norge skal bare være muslimsk når de blir mange nok. Jeg tror at alle muslimer forstår dette , men flertallet norges befolkning er stort sett bare opptatt av seg selv. Det vil komme som et sjokk når muslimene begynner å hevde sin rett .

Islam er en like totalitær religion som kristendommen om du ser stort på det. Kristenfolket - deriblant jeg, ønsker så klart at flest mulig skal være kristne. Jødene er de eneste av "oss" som ikke driver med misjonering og som har det som mål. Jeg syns det er en fin ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
1 minutt siden, KuMannen skrev:

Jeg har hørt kristne som sier det samme , men det det er blasfemisk i henhold til det nye testamentet. Du kan selvfølge være kristen på din egen måte .

Om noen mener at det er blasfemisk bryr jeg meg lite om, så lenge jeg er trygg i min egne tro og at jeg har Gud ved min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Newroz skrev:

Islam er en like totalitær religion som kristendommen om du ser stort på det. Kristenfolket - deriblant jeg, ønsker så klart at flest mulig skal være kristne. Jødene er de eneste av "oss" som ikke driver med misjonering og som har det som mål. Jeg syns det er en fin ting. 

Jo men muslimer er veldig tilbakestående desverre i forhold til den vestlige verden.  Enkelte muslimske predikanter som blandt annet gutta i islamnet hører på tror jorda er flat. De fleste muslimer fornekter også Darwin og evolusjonsteorien .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Newroz skrev:

Om noen mener at det er blasfemisk bryr jeg meg lite om, så lenge jeg er trygg i min egne tro og at jeg har Gud ved min side. 

Jeg tror ingen kristne begynner å slå deg pga dette da. Det er det som er forskjellen fra dagens kristendom og islam,  men du ble drept for å være blasfemisk i Norge på 1600 tallet. På det nivået er muslimer fremdeles . De kristne har hatt blandt annet en reformasjon og opplysningstid imellomtiden. Reformasjonen var i 1537 da.

Endret av KuMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
2 minutter siden, KuMannen skrev:

Jo men muslimer er veldig tilbakestående desverre i forhold til den vestlige verden.  Enkelte muslimske predikanter som blandt annet gutta i islamnet hører på tror jorda er flat. De fleste muslimer fornekter også Darwin og evolusjonsteorien .

Å si at en religion er tilbakestående er ganske tilbakestående for å si det sånn. Hvis du er ateist, hvorfor mener du at en religion er tilbakestående og en ikke? 

Det er noen kristen samfunn også som er helt på jordet for å si det sånn. Det betyr ikke at kristendommen er er tilbakestående, så lenge du ikke har det synspunkt at religion i sin helhet er på jordet så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz
3 minutter siden, KuMannen skrev:

Jeg tror ingen kristne begynner å slå deg pga det da. Det er det som er forskjellen fra dagens kristendom og islam,  men du ble drept for å være blasfemisk i Norge på 1600 tallet. På det nivået er muslimer fremdeles . De kristne har hatt blandt annet en reformasjon og opplysningstid imellomtiden. 

Jeg hadde sikkert blitt bredt på bålet, og hvis det skulle vært skikken i dag, hadde jeg gladelig blitt brent om jeg kunne bygd noen broer på veien. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Newroz skrev:

Jeg hadde sikkert blitt bredt på bålet, og hvis det skulle vært skikken i dag, hadde jeg gladelig blitt bredt om jeg kunne bygd noen broer på veien. 

Kongen var innsatt av Gud og eneveldig  i Danmark-Norge inntil 1814. Da var blasfemi en reel synd i Norge .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, KuMannen skrev:

Kongen var innsatt av Gud og eneveldig  i Danmark-Norge inntil 1814. Da var blasfemi en reel synd i Norge .

Ja, og sånn er det i ikke i dag. Hva vil du frem til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Newroz skrev:

Å si at en religion er tilbakestående er ganske tilbakestående for å si det sånn. Hvis du er ateist, hvorfor mener du at en religion er tilbakestående og en ikke? 

Det er noen kristen samfunn også som er helt på jordet for å si det sånn. Det betyr ikke at kristendommen er er tilbakestående, så lenge du ikke har det synspunkt at religion i sin helhet er på jordet så klart. 

Fordi Islam ikke kan reformeres og at det forskjellige muslimske retningene utkjemper blodige kriger mot hverandre isteden for å forenes. Du må være blind for å ikke se det .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, og sånn er det i ikke i dag. Hva vil du frem til? 

At muslimer er minst 300 år tilbakestående fra oss nordmenn desverre .

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man komme inn i muslimsk paradis uten å være omskjært?

Jeg er for religionsfrihet og mot omskjæring av spedbarn, - går det an?

Aldri har jeg skjønt meg på dere som ønsker dere evighet og evig liv, - hva er vitsen? Den troen dere har slutter å virke når dere dør allikevel, - hva er da vitsen?

Forskjellen på religiøse mennesker og meg er at jeg innrømmer at jeg er overtroisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, KuMannen skrev:

At muslimer er minst 200 år tilbakestående fra oss nordmenn desverre .

Ja, men det har jo veldig lite med meg å gjøre eller? Jeg har norsk statsborgerskap, er kristen, og ville sikkert blitt tatt for blasfemi og mye annet rart, for en del år siden, men nå slipper jeg helt fint unna :)

Hvis jeg skulle proklamert kristendommen i andre i muslimske land ville det så klart vært annerledes. Du kan jo se på Pakistan feks, det er kristne der men det er absolutt i et få tall, og det er ikke trygt selv om de fortsetter å vise frem sin egen religion, til min glede :P


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz
8 minutter siden, KuMannen skrev:

At muslimer er minst 200 år tilbakestående fra oss nordmenn desverre .

Ikke kall folk tilbakestående. Får deg selv til å høres så himla teit ut a gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, men det har jo veldig lite med meg å gjøre eller? Jeg har norsk statsborgerskap, er kristen, og ville sikkert blitt tatt for blasfemi og mye annet rart, for en del år siden, men nå slipper jeg helt fint unna :)

Hvis jeg skulle proklamert kristendommen i andre i muslimske land ville det så klart vært annerledes. Du kan jo se på Pakistan feks, det er kristne der men det er absolutt i et få tall, og det er ikke trygt selv om de fortsetter å vise frem sin egen religion, til min glede :P


 

Jeg snakker ikke om deg , men om muslimer generelt . Jeg mener at Islam er en fare for Europas kultur, religion og sjel . Idag er det  5 prosent muslimer om 50 år er det sikkert 25 prosent. Det er jeg sterkt imot .

Endret av KuMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
3 minutter siden, waco skrev:

Kan man komme inn i muslimsk paradis uten å være omskjært?

Jeg er for religionsfrihet og mot omskjæring av spedbarn, - går det an?

Aldri har jeg skjønt meg på dere som ønsker dere evighet og evig liv, - hva er vitsen? Den troen dere har slutter å virke når dere dør allikevel, - hva er da vitsen?

Forskjellen på religiøse mennesker og meg er at jeg innrømmer at jeg er overtroisk!

Ettersom det kun er jødene som har omskjæring som en del av "pakten" vil jeg da tro det? Vi andre, kristne og muslimer, må da få komme inn vi også? 
Nå er det riktignok veldig mange kristne i USA som omskjærer, i tillegg til at det er tradisjon blant muslimer (men ingen pakt som vi finner hos jødene), så vi nordiske kristne kommer i så falle kanskje bakerst i køen? :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz
Akkurat nå, KuMannen skrev:

Jeg snakke ikke om deg , men om muslimer generelt . Jeg mener at Islam er en fare for Europas kultur, religion og sjel . Idag er det  5 prosent muslimer om 50 år er det sikkert 25 prosent. Det er jeg sterkt imot .

Jeg mener at det ikke er noe problem, ettersom vi alltid er i utvikling - både i tekst og i form. Vi tilpasser oss, og det er en del av jobben med å være religiøs: Vi utvikler oss, lærer nye ting, utvikler oss og tilpasser oss. 

Jeg må si jeg jeg er mer redd for de partiene som vokser frem på høyresiden enn at vi skal få flere muslimer her til landet. Jeg som religiøs, føler meg nærmere en muslim, enn en ateist og de på høyresiden som jobber mot religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg mener at det ikke er noe problem, ettersom vi alltid er i utvikling - både i tekst og i form. Vi tilpasser oss, og det er en del av jobben med å være religiøs: Vi utvikler oss, lærer nye ting, utvikler oss og tilpasser oss. 

Jeg må si jeg jeg er mer redd for de partiene som vokser frem på høyresiden enn at vi skal få flere muslimer her til landet. Jeg som religiøs, føler meg nærmere en muslim, enn en ateist og de på høyresiden som jobber mot religion. 

Da er jeg totalt uenig med deg. Det er jeg med den norske venstresiden og PK veldet også . Man har faktisk fremdeles ytringsfrihet i Norge noen år til .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Newroz said:

Jeg mener at det ikke er noe problem, ettersom vi alltid er i utvikling - både i tekst og i form. Vi tilpasser oss, og det er en del av jobben med å være religiøs: Vi utvikler oss, lærer nye ting, utvikler oss og tilpasser oss. 

Jeg må si jeg jeg er mer redd for de partiene som vokser frem på høyresiden enn at vi skal få flere muslimer her til landet. Jeg som religiøs, føler meg nærmere en muslim, enn en ateist og de på høyresiden som jobber mot religion. 

Du sier du er kristen, men du hverken snakker, argumenterer eller har holdninger som kristne har. Jeg kunne kanskje kalt meg en veganer, men spist biff til middag hver dag. Klart ingen setter meg i fengsel akkurat. Samtidig så forsvinner liksom poenget med å kalle seg en veganer.

Hvis du vil kalle deg kristen så kjør på, for all del. Men det finnes ingen "sant for deg, og sant for meg" i bibelsk kristendom. Sannhet er objektivt, og det spiller egentlig ikke noen rolle hva man selv som person "mener". Evangeliet etter Jesus Kristus er på en måte veldig "intolerant". Det er én sannhet, og det er hele fundamentet til den kristne tro.

Anonymkode: 37a1e...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du er kristen, men du hverken snakker, argumenterer eller har holdninger som kristne har. Jeg kunne kanskje kalt meg en veganer, men spist biff til middag hver dag. Klart ingen setter meg i fengsel akkurat. Samtidig så forsvinner liksom poenget med å kalle seg en veganer.

Hvis du vil kalle deg kristen så kjør på, for all del. Men det finnes ingen "sant for deg, og sant for meg" i bibelsk kristendom. Sannhet er objektivt, og det spiller egentlig ikke noen rolle hva man selv som person "mener". Evangeliet etter Jesus Kristus er på en måte veldig "intolerant". Det er én sannhet, og det er hele fundamentet til den kristne tro.

Anonymkode: 37a1e...b55

At jeg føler meg nærmere muslimer enn ateister gjør meg ikke kristen? At jeg frykter høyreekstreme? Eller mine teorier om etterlivet som jeg presenterte her? 

Hva du måtte mene spiler strengt talt ingen rolle. Det er ikke du som skal dømme meg når den tiden kommer. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...