Gå til innhold

Tror kristne at muslimer kommer til himmelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer virker å være mye mer romslige mot kristne enn omvendt! Det er min erfaring, og jeg kjenner godt til både kristne og muslimer. Og buddhister. Et fargerikt fellesskap her altså.

Kristne er ofre de verste. Mye intoleranse og fordømmelse.

Anonymkode: c195b...719

Det er du fri til å mene siden du bor i et kristent, eller ivertfall nylig kristent land. Hadde du bodd i Teheran og vært kristen hadde saken sett litt annerledes ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så flott når muslimer skal forsøke å forklare hva kristne mener, for det er jo det som er spørsmålet her. Hvorfor i alle dager skal du inn i alle disse trådene?

Fordi @den1m referer til islam og da svarer jeg om Jesus og sannheten som står i Koranen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, omarel said:

Fordi @den1m referer til islam og da svarer jeg om Jesus og sannheten som står i Koranen.

Nei, du har gjort dette i alle tråder på religionsfrihet over lang tid nå, også før denim dukket opp her. Det er en uting når du svarer på ting du ikke har greie på, i forsøk på å fremme islam. Det var også du som var først inne i denne tråden.

Anonymkode: fdacd...4b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har gjort dette i alle tråder på religionsfrihet over lang tid nå, også før denim dukket opp her. Det er en uting når du svarer på ting du ikke har greie på, i forsøk på å fremme islam. Det var også du som var først inne i denne tråden.

Anonymkode: fdacd...4b7

Skal sjekke.

Det stemmer.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spørsmålet ditt viser hvor liten kunnskap du har om kristendom ! Kristendom er monoteistisk religion akkurat som Jødedom og Islam. Det første budet i kristendommen er at du ikke skal ha andre Guder enn meg. Alle andre guder er blasfemi i kristendommen. For å komme til himmelen må du bekjenne at du tror på Jesus som vår alles frelser som døde på korset , gjenoppstod fra de døde og tok på seg alle skylder for deg.  Jesus er da ikke bare en profet slik som muslimene tror , men han som er selve åpenbaringen. Nei kristne tror ikke at muslimer kommer til himmelen .

aaaaaaaa.jpg

Endret av KuMannen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker likevel som den norske kirke synes det er greit å invitere imamer eller sitere tekster fra Koranen. Den svenske kirken har flere ganger invitert imamer til å preke i kirken. 

Anonymkode: 55df0...521

Og i tillegg har den norske kirken av idag  blitt en homse og lesbe kirke. Jeg forstår godt at statskirken ikke gir et klart bilde av hva kristendommen står for til folk som er fra andre religioner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz

Nei, det tror jeg ikke - ikke den "kristne himmelen". Men jeg tror de kommer til paradis - og at vi møtes der. Med der sikter jeg til at, ettersom vi alle er Abrahams barn, vil vi møtes i en slags felles himmel/paradis av noe slag. 

Da Muhammed hadde disse reisene sine om natten (syner/drømmer) så møtte han jo Jesus blant annet - han besøkte paradis og han besøkte helvete. Jeg vil velge å tro at vi forenes i himmelen/paradis. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Newroz skrev:

Nei, det tror jeg ikke - ikke den "kristne himmelen". Men jeg tror de kommer til paradis - og at vi møtes der. Med der sikter jeg til at, ettersom vi alle er Abrahams barn, vil vi møtes i en slags felles himmel/paradis av noe slag. 

Da Muhammed hadde disse reisene sine om natten (syner/drømmer) så møtte han jo Jesus blant annet - han besøkte paradis og han besøkte helvete. Jeg vil velge å tro at vi forenes i noe.  

Bibelen er en mye eldre bok enn koranen, du kan se hva den sier, i 1 mosebok kapittel 17:21 ... Hele dette kapittelet handler om Sara's mirakuløse fødsel av Isak, et hint om jomfrufødselen av Jesus, og som du ser så skal pakten følge Isak. Ismael har ingenting med pakten å gjøre. I nye testamentet ser vi Ismael er slaver under loven, altså ufrelste.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
1 minutt siden, den1m skrev:

Bibelen er en mye eldre bok enn koranen, du kan se hva den sier, i 1 mosebok kapittel 17:21 ... Hele dette kapittelet handler om Sara's mirakuløse fødsel av Isak, et hint om jomfrufødselen av Jesus, og som du ser så skal pakten følge Isak. Ismael har ingenting med pakten å gjøre. I nye testamentet ser vi Ismael er slaver under loven, altså ufrelste.

Daha.... Jeg vet jo at Bibelen er eldre enn Koranen. Jeg velger å tro på den måten jeg gjør, du får tro på din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Newroz skrev:

Nei, det tror jeg ikke - ikke den "kristne himmelen". Men jeg tror de kommer til paradis - og at vi møtes der. Med der sikter jeg til at, ettersom vi alle er Abrahams barn, vil vi møtes i en slags felles himmel/paradis av noe slag. 

Da Muhammed hadde disse reisene sine om natten (syner/drømmer) så møtte han jo Jesus blant annet - han besøkte paradis og han besøkte helvete. Jeg vil velge å tro at vi forenes i himmelen/paradis. 

I Norge kan du tro på hva du vil ! Men de kristne tror bare at andre kristne kommer til himmelen. Det kan godt være at muslimer tror at  jøder, kristne og muslimer kommer til himmelen da de har samme stamfar , men kristne og jødene tror ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Newroz skrev:

Daha.... Jeg vet jo at Bibelen er eldre enn Koranen. Jeg velger å tro på den måten jeg gjør, du får tro på din. 

ja, men siden muslimers frelse hviler på arbeidsinnsatsen dere gjør, så synes jeg du burde smurt deg matpakke og kjøpt en bibel og ta en spirituell opprydning, for hvis dere påstår at koranen er en "ny åpenbaring" av det som er åpenbart før i bibelen, så burde du kanskje prøve å sette deg inn i HVA den "forrige boken" sier for noe, så du i det minste hadde et slags konsept om hva du tror koranen er en "ny åpenbaring" av. Hadde jeg vært allah og du slaven min hadde jeg synes det er slapt å ikke gjøre det, du er ignorant med vilje, så spørs om de gode gjerningene dine holder.

edit: jeg skrev forresten at bibelen er en mye eldre bok, for endel muslimer lever tydeligvis i den forestillingen at det ikke er samme bibel som oldtidskirken brukte, altså før og under muhammeds tid, og da kunne kanskje en god start være å sjekke at det er tilfelle.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Newroz skrev:

Daha.... Jeg vet jo at Bibelen er eldre enn Koranen. Jeg velger å tro på den måten jeg gjør, du får tro på din. 

Muslimene tror at Muhammed gav åpenbaringen om frelseren Allah . Kristne tror at Jesus med sine handlinger i sitt korte liv her på jorden var åpenbaringen og frelseren. Jesus er altså Gud og Gud er Jesus. Det er kanskje ikke så lett å forstå om man ikke har kjennskap til det nye testamentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
4 minutter siden, den1m skrev:

ja, men siden muslimers frelse hviler på arbeidsinnsatsen dere gjør, så synes jeg du burde smurt deg matpakke og kjøpt en bibel og ta en spirituell opprydning, for hvis dere påstår at koranen er en "ny åpenbaring" av det som er åpenbart før i bibelen, så burde du kanskje prøve å sette deg inn i HVA den "forrige boken" sier for noe, så du i det minste hadde et slags konsept om hva du tror koranen er en "ny åpenbaring" av. Hadde jeg vært allah og du slaven min hadde jeg synes det er slapt å ikke gjøre det, du er ignorant med vilje, så spørs om de gode gjerningene dine holder.

edit: jeg skrev forresten at bibelen er en mye eldre bok, for endel muslimer lever tydeligvis i den forestillingen at det ikke er samme bibel som oldtidskirken brukte, altså før og under muhammeds tid, og da kunne kanskje en god start være å sjekke at det er tilfelle.

Hva vet du om hva jeg har hjemme og hva jeg gjør på søndagene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Newroz skrev:

Hva vet du om hva jeg har hjemme og hva jeg gjør på søndagene? 

Du leser ivertfall ikke bibelen, for da hadde du ikke vært muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
2 minutter siden, KuMannen skrev:

Muslimene tror at Muhammed gav åpenbaringen om frelseren Allah . Kristne tror at Jesus med sine handlinger i sitt korte liv her på jorden var åpenbaringen og frelseren. Jesus er altså Gud og Gud er Jesus. Det er kanskje ikke så lett å forstå om man ikke har kjennskap til det nye testamentet

Jeg tror at kristne kommer til himmelen, og at muslimer kommer til paradis, men at det vil være en eller annen forening der oppe av noe slag. 
Jeg mangler ikke kjennskap til hverken nye testamentet eller Koranen egentlig, men det er hva jeg TROR. Jeg tror vi vil forenes fordi vi stammer fra det samme, selv om vi har ulik trosretning. Jeg har absolutt ikke noe belegg for å tro dette, jeg bare tenker det vil være logisk, praktisk og fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
2 minutter siden, den1m skrev:

Du leser ivertfall ikke bibelen, for da hadde du ikke vært muslim.

Eh... Jeg er ikke muslim.

 

LOL Jeg er kristen. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Newroz skrev:

Eh... Jeg er ikke muslim. 

hmm.. mener å huske det men da beklager jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Newroz skrev:

Jeg tror at kristne kommer til himmelen, og at muslimer kommer til paradis, men at det vil være en eller annen forening der oppe av noe slag. 
Jeg mangler ikke kjennskap til hverken nye testamentet eller Koranen egentlig, men det er hva jeg TROR. Jeg tror vi vil forenes fordi vi stammer fra det samme, selv om vi har ulik trosretning. Jeg har absolutt ikke noe belegg for å tro dette, jeg bare tenker det vil være logisk, praktisk og fint. 

Jeg er Ateist. Det er faktisk helt ulovlig i mange land .  https://www.adlibris.com/no/bok/allahs-fangsel-9788790333683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...