Gå til innhold

Tror kristne at muslimer kommer til himmelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror nok at både 1. og 5. bud vil skaffe dem litt trøbbel med å komme til himmelen. 

Anonymkode: ba273...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker likevel som den norske kirke synes det er greit å invitere imamer eller sitere tekster fra Koranen. Den svenske kirken har flere ganger invitert imamer til å preke i kirken. 

Anonymkode: 55df0...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER INGENTING SOM HETER HIMMEL I JESU SPRÅKET ARAMEISK. SAMA BETYR DET SOM ER OVER OSS OG DET ER SYV LAG. MELLOM HVERT LAG TAR DET 50 000 ÅR REISE. 

Alt som er i vårt univers er i den første himmel.

Med andre ord så vil alle himler bli til intet når Gud avslutter livet på jorden.  Da gjenstår det å stå mellom Guds hender og vi vil bli dømt. Da er det enten til paradis eller helvetet. Dette gjelder hele menneskeheten. Enten man er kristen ell  ikke.

Å si at man ikke kommer til himmelen betyr å bli til intet. Det vil si at vi er skapt uten formål eller mening.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Jesus får de som som tror på Ham evig liv. Hva som skjer med de andre er litt mer usikkert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stan skrev:

Hva som skjer med de andre er litt mer usikkert. 

Det er feil. 

Matteus 25.31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone. 32 Og alle folkeslag skal samles fremfor ham. Han skal skille dem fra hverandre, likesom gjeteren skiller sauene fra geitene. Han skal stille sauene ved sin høyre side, og geitene ved sin venstre. Da skal kongen si til dem ved sin høyre side: Kom hit, dere som er velsignet av min Far! Arv det riket som er beredt for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat. Jeg var tørst, og dere ga meg å drikke. Jeg var fremmed, og dere tok imot meg. Jeg var naken, og dere kledde meg. Jeg var syk, og dere så til meg. Jeg var i fengsel, og dere kom til meg. Da skal de rettferdige svare ham og si: Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg å drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og ga deg klær? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg? 40 Og kongen skal svare og si til dem: Sannelig sier jeg dere: Alt dere gjorde mot én av disse mine minste brødre, det gjorde dere mot meg. Så skal han si til dem på venstre side: Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild, som er beredt for djevelen og englene hans. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat. Jeg var tørst, og dere ga meg ikke å drikke. 43Jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg. Jeg var naken, og dere kledde meg ikke. Jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg. 44 Da skal de svare ham, også de, og si: Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel, og tjente deg ikke? 45 Da skal han svare dem og si: Sannelig sier jeg dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, det har dere heller ikke gjort mot meg. 46 Og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv. 

https://www.bible.com/no/bible/102/MAT.25.nb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stan skrev:

Ifølge Jesus får de som som tror på Ham evig liv. Hva som skjer med de andre er litt mer usikkert. 

Så man kan ikke ha andre guder en Jesus eller Gud. De som tror på Allah tror på noe annet?

Anonymkode: 55df0...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller gjelder 1. Bud ?

Anonymkode: 55df0...521

Jeg er Ateist og tror ikke at noen mennesker eller dyr kommer til himmelen. Jorden er et liten planet i galaksen melkeveien og alle religioner er menneskeskapte.  Alle religiøse er nevrotiske egoister .

Endret av KuMannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan ikke ha andre guder en Jesus eller Gud. De som tror på Allah tror på noe annet?

Anonymkode: 55df0...521

Vår eksistens har kun En skaper. Jesus var ikke Gud ifølge Koranen. Han var sendt fra Gud som mesias.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, omarel skrev:

Vår eksistens har kun En skaper. Jesus var ikke Gud ifølge Koranen. Han var sendt fra Gud som mesias.

Han kom aldri skal vi tro deg, når du argumenterte for rabbinernes sak.

Hvis han kom, så tror du vel og det er pga profetier i jødenes skrifter, som Daniel 9 eller Jesaja 53 .. eller vent litt... Ble han korsfestet, som vi får ut av det der? I følge islam, var det et skuespill iscenesatt av Allah, med Judas i hovedrollen på det korset for å bedra verden og dermed starte verdens største trossamfunn, kristendommen.

En genistrek av allah det der ja

Endret av den1m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre om at muslimer på generelt grunnlag, som mener de skal avgjøres pga gjerningene sine og med de onde gjerningene de gjør i egenskap av troa si er blandt de som kommer nederst i helvete, hvis Gud har et snev av rettferdighetssans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og tror at ikke-kristne kommer til himmelen, fordi han tar hensyn til de som ikke har blitt eksponert for kristendommen og fødd "inn i " andre religioner. Men jeg tror det finnes en innerste port i himmelen for de "reneste" om man kan si det slik.

Anonymkode: 50597...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og tror at ikke-kristne kommer til himmelen, fordi han tar hensyn til de som ikke har blitt eksponert for kristendommen og fødd "inn i " andre religioner. Men jeg tror det finnes en innerste port i himmelen for de "reneste" om man kan si det slik.

Anonymkode: 50597...6fa

Vi er ikke Gud, men muslimer har ingen sjangs til adgang til himmelen, koranen peker til og med mot bibelen som opphav for deres tro, men nesten ingen gidder å gjøre den arbeidsinnsatsen det er å lese bibelen for å se om påstandene i koranen stemmer, og dette ifra et trossystem som mener arbeidsinnsatsen deres er det som avgjør om de kommer til himmelen eller ei. Islam er så demonisk som det får blitt og bruker vold for å true folk til lydighet, men det er muslimer stadig vekk som ser syner av Jesus og kommer til tro.

Å komme til himmelen handler ikke om å gjøre gode/onde gjerninger eller følge spesielle krav. Det handler først og fremst om å gjenkjenne Gud og bli tilgitt av ham. Alle de som tror i sitt hjerte at Jesus døde og sto opp igjen fra de døde og kaller på hans navn (Jesus) vil bli frelst, men du må nok det, sånn jeg skjønner det kommer ikke ikke-troende til himmelen.

Endret av den1m
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, den1m skrev:

Vi er ikke Gud, men muslimer har ingen sjangs til adgang til himmelen, koranen peker til og med mot bibelen som opphav for deres tro, men nesten ingen gidder å gjøre den arbeidsinnsatsen det er å lese bibelen for å se om påstandene i koranen stemmer, og dette ifra et trossystem som mener arbeidsinnsatsen deres er det som avgjør om de kommer til himmelen eller ei. Islam er så demonisk som det får blitt og bruker vold for å true folk til lydighet, men det er muslimer stadig vekk som ser syner av Jesus og kommer til tro.

Å komme til himmelen handler ikke om å gjøre gode/onde gjerninger eller følge spesielle krav. Det handler først og fremst om å gjenkjenne Gud og bli tilgitt av ham. Alle de som tror i sitt hjerte at Jesus døde og sto opp igjen fra de døde og kaller på hans navn (Jesus) vil bli frelst, men du må nok det, sånn jeg skjønner det kommer ikke ikke-troende til himmelen.

Koranen henviser til at det som sies at Jesus er Guds sønn og treenigheten i bibelen ikke er Guds ord. Dette er i tråd med det du sier når du så at bibelen er sammensatt av mennesker. Defor har Gud sendt Koranen. Hans egne ord!

Koranen henviser til skriften som er åpenbart Jesus og det er Evangeliet etter Jesus. Bibelen i dag består av flere evangelier og ingen av dem tilhører Jesus Mesiass, sønn av Maria. 

 

Endret av omarel
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, omarel skrev:

Koranen henviser til at bibelen ikke er Guds ord. Dette er i tråd med det du sier når du så at bibelen er sammensatt av mennesker. Defor har Gud sendt Koranen. Hans egne ord!

Koranen henviser til skriften som er åpenbart Jesus og det er Evangeliet etter Jesus. Bibelen i dag består av flere evangelier og ingen av dem tilhører Jesus Mesiass, sønn av Maria.

 

Koranen sier bibelen er Guds ord i kapittel 3 vers 3: He has sent down upon you, [O Muhammad], the Book in truth, confirming what was before it. And He revealed the Torah and the Gospel.

Koranen sier Guds ord ikke kan bli korrupt i kapittel 18 vers 27: And recite, [O Muhammad], what has been revealed to you of the Book of your Lord. There is no changer of His words, and never will you find in other than Him a refuge.

Koranen sier kristne skal dømme utifra Gud har åpenbart i bibelen i kapittel 5 vers 47: And let the People of the Gospel judge by what Allah has revealed therein. And whoever does not judge by what Allah has revealed - then it is those who are the defiantly disobedient.

Så hva sier bibelen om islam/muhammed? Ingenting, annet enn en sterk advarsel om (kommende) falske profeter, at pakten skulle følge Abrahams sønn Isak (ikke Ismael) og at det ikke er noen vei til frelse utenom Jesus og hans død på korset, som muslimene nekter for. Så når jeg leser bibelen, som er en mye eldre bok enn koranen og som vi har avskrifter av 1000 år før koranen i GT og 500 år før koranen i NT som sier det samme som bibler i dag, så står jeg på trygg grunn når jeg avfeier islam.

Hvor har du det ifra at koranen sier bibelen IKKE er Guds ord, når du kan se her at koranen sier at bibelen ER Guds ord? Praktiserer du Taqqiya igjen? Og hvor har du det fra at jeg har sagt bibelen IKKE er Guds ord (innblåst av Gud)? 

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Testosteron skrev:

Sannelig sier jeg dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, det har dere heller ikke gjort mot meg. 46 Og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv. 

Så er det kanskje et håp for dem som gjorde det mot de minste. De som levde et rettferdig liv.

Kanskje det finnes en annen vei. Men hvorfor gamble? Når det finnes en mulighet ved å tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Jeg tror på Gud og mener at alle mennesker uansett hva de velger å kalle sin Gud så lenge de har lyset i seg og handler i godhet med moral og og nestekjærlighet vil komme til det mange kaller for himmelen

Anonymkode: 66c88...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, den1m skrev:

He has sent down upon you, [O Muhammad], the Book in truth, confirming what was before it. And He revealed the Torah and the Gospel.

Nemlig Gospel av hvem? Paulus, Johannes osv? Nei. 

Det står "Be reveald .... the Gospel" 

Det er ikke evangeliet ette Paulus, Johannes mm.

Kan du finne Gospelen som Gud sendte til Jesus? Nei! Det eneste du kan vise til er bibelen som er sammensatt av mennesker etter dine egne ord. Det er ikke det Gud snakker om!

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Nemlig Gospel av hvem? Paulus, Johannes osv? Nei. 

Det står "Be reveald .... the Gospel" 

Det er ikke evangeliet ette Paulus, Johannes mm.

Kan du finne Gospelen som Gud sendte til Jesus? Nei! Det eneste du kan vise til er bibelen som er sammensatt av mennesker etter dine egne ord. Det er ikke det Gud snakker om!

 

Utrykket "gospel" eller "evangelie" har blitt brukt helt siden oldtidskirken. På 600 tallet når muhammed levde, så var kirken veletablert:

https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_the_6th_century

Og skrifter fra denne tiden her, komplette bibler osv, sier det samme som bibler i dag.

Du fjaser om et ikke eksisterende jesus-gospel. Det er et fantasi-gospel som muslimer har diktet opp. Muhammed her snakker om KRISTNE I SIN TID, og HVILKET GOSPEL LESTE DE KRISTNE PÅ HANS TID? DET SAMME GOSPEL VI LESER I VÅR TID! OG DET HAR ALDRI VÆRT NOE ANNET GOSPEL - ELLER NOEN ANNEN TORAH (SOM OG MOTSIER HELE ISLAM)

Allah kaller seg selv "den store bedrageren", satan i bibelen kalles også bedrageren. Tilfeldig, tror du? Hvem tror du guden din bedrar, 3 milliarder kristne eller dere muslimer selv? Fruktene av troa til dere muslimer, passer misstenkelig godt med det vi ser djevelen prøve å lure folk inn på i bibelen.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, den1m skrev:

Koranen sier kristne skal dømme utifra Gud har åpenbart i bibelen i kapittel 5 vers 47: And let the People of the Gospel judge by what Allah has revealed therein. And whoever does not judge by what Allah has revealed - then it is those who are the defiantly disobedient.

Hvem kristne er det som dømmer med med Gud har sendt ned. Dere følger Paulus som opphever det Gud har åpenbarte. Defor er Paulus antichrist, som kaller djevelen kall! Å verken dømme med det Gud har sendt eller det Jesus har sagt.

Hvilken lov har dere som dere kan dømme med? Ingen! Dere har ingen lov. Den er hvisket bort!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...