Gå til innhold

Angrer på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett ikke barna som er problemet men deg selv TS.  Du må enten finne en annen jobb som du trives i slik at det går ikke over familielivet ellers må du får far mer på banen til å ta mer ansvar fra deg.  

Anonymkode: 080b4...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mer slitsomt å ha barn med så kort mellomrom som du har enn tvillinger, så jeg skjønner at du er sliten.

Jeg håper du etterhvert vil få glede over barna dine og at du vil få mer overskudd etterhvert. Krysser fingra for at du får en annen jobb slik at du får litt mer tid for deg selv.

Og så får du ta en timeout innimellom. La faren ha ungene noen timer og gå ut og gjør noe du har lyst til for deg selv, eller send faren ut med ungene så du har noen timer for deg selv hjemme alene. 

Og så bytter dere på slik at faren også får noen timer for seg selv innimellom også. 

Det går over når de blir større. 

Anonymkode: d83ec...8d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper ikke barna dine merker at du angrer på at du fikk dem :sad:

Anonymkode: ee517...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, håper ikke barna dine merker at du angrer på at du fikk dem :sad:

Anonymkode: ee517...bda

Det tror jeg neppe. Er det rart folk ikke tør være ærlige ifh det å få barn når de møter såpass dømmende folk som enkelte her i tråden?? Alle påstår folk med barn har det strålende, men når noen tør si hva de føler så blir de dømt nord og ned?? Jeg har veninnner som har vært åpne om at småbarnsfasen er kjempetøff. Hvorfor er det feil å snakke om de aspektene med småbarnlivet også når d er såpass mange som føler det slik?

Anonymkode: 5851e...da0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn

Anonymkode: 305ca...33a

Hvorfor?

Anonymkode: d83ec...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tvillinger. De er 1,5 år. Det blir ikke flere for å si det sånn... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Men herregud- om du har tvillinger på 1,5 så er det 100% garantert ikke barna som er problemet- men det faktum at du har tvillinger i verste periode.

Det blir mye bedre når de er 3-4 år, gradvis.

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du misforsto poenget mitt,og jeg var nok litt uklar. Poenget mitt er at mange får det for seg at de MÅ ha to fulltidsstillinger for å få endene til å møtes, men at de samme personene av og til har ganske høye krav ifh det materielle. Dvs dyr bil, stadig oppussing etc. Da synes jeg faktisk man må vurdere prioriteringene sine. Jeg indikerte ikke at TS har Tesla og boliglån på 5mill, men at det kan være en tanke å vurdere om noen av utgiftene kan kuttes. Den delen av inlegget mitt var mer en generell observasjon enn direkte kommentar til TS. 

Forøvrig skruer jeg jo at boligprisene er høyere enn for 50år siden, men poenget er som sagt at mange nordmenn har ekstreme krav til livskvalitet. At over 300 000 nordmenn eier hytte f.eks,da kan man faktisk ikke klage over at man må jobbe rævven av seg..(klar over at mange arver, men for endel andre er det også status å eie, selv om det betyr økt lån og derav mer tid på jobb og mindre tid til barna)

Anonymkode: 5851e...da0

Som sagt, vi er to fulltidsarbeidende som bor med 4åring på 2roms på 50m2, ingen bil, drar aldri på ferie.

Sånn er det å forsøke å spare til en 3roms i Oslo. 

Skikkelig lukrativt :P 

Anonymkode: c836a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke :) jeg bare har det sånn som dette nå. 

-ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

For å snu på det da- jeg er ufrivillig «sekundær» barnløs (foreløpig, altså- vi prøver uten hell på flere barn). 

Jeg kunne sikkert tenkt at du var utakknemlig som klager når du jo var sp heldig å få to barn- men jeg husker med skrekk hvor utmattet jeg var de første 2 årene(virkelig- utmattet og deprimert), og jeg vet jeg ville sannsynligvis blitt kjørt helt ned i grøfta om jeg fikk to tette. 

Så det er bare sånn det er for endel, spesielt når man har barn som er ekstra aktive/tvillinger osv.

Anonymkode: c836a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier til alle mine venninner som spør at livet hadde mer mening og at jeg var mye lykkeligere før jeg fikk barn. At det er selvutslettende å få barn, og at jeg tror at om man føler seg kallet til å få barn så gir det sikkert lykke, men at ellers tror jeg ikke småbarnsforeldre er lykkeligere enn andre. Tvert imot. 

Ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

Det der må du slutte å si, hva i alle dager tenker du på? Du sier til ALLE som spør?! Tenk om barna dine får det med seg, tenk om personer du har sagt det til, kommer med en kommentar når barna er litt større. Det er faktisk ganske vanlig at folk kan komme med en taktløs kommentar, eller dårlig skulte "antydninger" til noe man har snakket om før, eller "hvisker" om noe som man likevel får med seg.

Greit nok å lufte frustrasjon på et forum men når du snakker om barna sine slik til mange i omgangskretsen din er det ikke usannsynlig at dette kommer tilbake en dag.

Når det er sagt tror jeg hovedproblemet ditt er jobben, ikke barna. Jeg hadde ikke taklet et omsorgsyrke heller i tillegg til små barn, eller en jobb med f.eks. lederansvar så da har jeg bevisst valgt bort dette. Har også venner som har måttet ta utdannelse/byttet jobb etter å ha fått barn, både menn og kvinner, fordi de innser at den typen jobb ikke passer så godt med familielivet.

Anonymkode: f5679...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, poenget med å si «de dagene jeg har tidligvakt» var jo at de andre dagene er det ikke fri i det heletatt. For da er jeg jo på jobb etter leggetid. Men akkurat det blir bedre når minsten begynner i barnehagen da. Da har jeg jo formiddagene fri. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Da ser du jo ikke barna i det hele tatt. Turnus og småbarn burde vært forbudt. Barn trenger foreldrene sine. 

Anonymkode: 575e6...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 10.19, Olaug Olsen skrev:

Du virker felgkjørt. Tenk om du kunne dra til legen og be om to ukers sykemelding, slik at du får tid på deg til å planlegge hvordan du kan ta dette opp med arbeidsgiver. Er det mulig for deg å søke på 8-16 jobber? Hvis ikke dette er mulig, bør du i det minste hvile deg en periode, slik at du får livsgleden tilbake. Om du fortsetter som dette, kan du risikere å gli inn i en tilstand av utbrenthet eller depresjon, noe som vil bli nedbrytende for familien. En to ukers sykemelding kan brukes til å kommunisere med barn og andre familiemedlemmer om hvordan man skal fordele arbeidsoppgavene i hjemmet. Det er altså snakk om å tenke alternativt, og bygge seg opp, slik at fundamentet er mer solid enn det var før du oppdaget dette.

Unnskyld meg, sykemelding fordi man selv har valgt å få barn? Hvordan skulle verden sett ut om alle i ts sin situasjon skulle ta seg 2 ukers sykemelding for å fundere over hvordan de skal spørre arbeidsgiver om redusert /endret stilling? Da jeg var for sliten gikk jeg til sjefen 8g sa at jeg ville ned i stilling. Verre var det faktisk ikke. Så får man heller greie seg med mindre lønn.. Ufattelig hvordan arbeidsmoralen til folk i dette landet har blitt.. 

Er du i fødselsdepresjon javel, men jeg får mer inntrykk av at ts trenger å gå permanent ned i stilling eller rett og slett skifte jobb. Jeg får inntrykk av at alle foreldre her til lands er slitne men man har da sannelig valgt det selv. Som 3n annen her sa så synes jeg det virker som folk ikke tenker seg om to ganger lenger før de får unger. Helt utrolig. Men jeg skjønner fullt og helt at man blir sliten, er glad jeg ikke er der selv. 

Anonymkode: 05449...708

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har svært lite medfølelse til overs for situasjonen din.. 1.valgt å få barn. 2. Valgt å få enda et barn rett etterpå?! 3. Uttale at du angrer på barn?! HALLO! Og ser noen anbefaler sykemelding. Why? Jeg tenker at det er ikke det offentliges ansvar at noen tar så skakkjørte valg! Det finnes mange måter å forsøke å ordne opp i dette på, sykemelding er ikke en av de. 

Anonymkode: ed0b0...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg har svært lite medfølelse til overs for situasjonen din.. 1.valgt å få barn. 2. Valgt å få enda et barn rett etterpå?! 3. Uttale at du angrer på barn?! HALLO! Og ser noen anbefaler sykemelding. Why? Jeg tenker at det er ikke det offentliges ansvar at noen tar så skakkjørte valg! Det finnes mange måter å forsøke å ordne opp i dette på, sykemelding er ikke en av de. 

Anonymkode: ed0b0...9aa

Folk må få lov å være trøtt og lei uansett årsak. Dessuten er vi forskjellig skudd sammen og vi mennesker er ganske kompliserte. Hvis man ikke skal få lov å bli trøtt og utslitt av et valg i livet så må jo det gjelde alle valg i livet. Alt fra barn, fritidsaktiviteter og jobb. Noen blir jo syke og skadet av en hobby eller idrett de driver med. Var jo et valg, ganske så lysbetont, så da bør de ikke få sykepenger eller noe støtte da, for de har jo indirekte satt seg selv i fare ved valget de tok.

Anonymkode: f82d2...5a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en mann, da? Regner med at du har det. Han er i pappaperm? Jeg ville faktisk sendt HAM bort med barna nå til helgen. Så du kan være helt alene, noen ganger trenger man det. 

Anonymkode: f4653...e69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du sliter altså, men hvordan klarer du å si at du angrer barna? Håper du ikke viser det til barna dine, på noen som helst måte. 

Anonymkode: 4ca5d...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du sliter altså, men hvordan klarer du å si at du angrer barna? Håper du ikke viser det til barna dine, på noen som helst måte. 

Anonymkode: 4ca5d...c32

Selvsagt kan man si det, som anonym. Jeg har også angret på barna mine! Mange ganger. 

Jeg er syk, og utslitt, og kan ikke leve et normalt liv. Tenker ofte: "Hva kan jeg tilby dem?". Det er sånne tanker man får når man er helt på randen, og desperat, og du skal ikke komme her og tabubelegge åpenhet rundt det!!!! 

Anonymkode: f4653...e69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer hver dag på at jeg fikk barn. Jeg hater livet med barn. Jobber i omsorgsyrke og er så lei av å tre omsorg døgnet rundt. Har aldri mulighet til å tenke på meg selv. Har ALDRI fri. De kveldene jeg har hatt dagvakt er det to timer på kvelden mellom ungene sin leggetid og min egen leggetid. Thats IT. Jeg er så jævlig lei! 

 

Dagens utblåsning. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Jeg angrer ikke på barna men det å ta utdannelse innen omsorgsyrke var nok ikke det smarteste jeg kunne ha gjort.  Prøv å finn en annen jobb, utdann deg til noe med mer merkantil funksjon f.eks. Er mitt tips. Å være omsorgsyter 24/7 uten at en selv får påfyll sliter på. Klassisk problemstilling.  

Anonymkode: 9abd1...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er på jakt etter en annen jobb og håper det viser seg at det er jobben og ikke barna som er problemet mitt... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Det er nok hele total situasjonen.  Du kan velge bort jobben men ikke barna. Når du kommer deg mer ovenpå tror jeg kjærligheten til barna vil blomste. Det er derfor man skal ta på seg oksygenmaska før man hjelper andre. Du må ta mer vare på deg selv. 

Anonymkode: 9abd1...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 10.05, AnonymBruker skrev:

:ler:

Tror du virkelig at folk flest har dyre ferier og Tesla?

Min mor kjøpte sin leilighet for 200.000 kroner. Om jeg skal kjøpe nøyaktig samme type i byen jeg bor i nå må jeg betale 6 millioner. 

Det er grunnen til at hun klarte seg på sosialstønad som eneforsørger, og at jeg og mannen ikke bare kan kjøpe en lik leilighet med 1,2 mill i inntekt.

Derav 2 stykk i fulltidsarbeid idag.

Anonymkode: c836a...ee1

Så velger man også hvor man vil bo da.. Poenget til den som skrev over her er at man er sjef i eget liv og kan ta noen aktive valg for å få det bedre selv om det innebærer at fasaden sprekker. Men kos deg i offerrollen da 

Anonymkode: 84dcc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...