Gå til innhold

Angrer på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Problemet med redusert arbeidstid et at det er arbeidsgiver som tar konsekvensen i form av redusert lønning. Om TS sykmelder seg, er det det offentlige som tar konsekvensen av denne rovdriften på mennesket, og hun får tilbake sin fulle stilling etter endt periode.

Siterte du feil nå?

Anonymkode: d83ec...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at du er sliten. Jeg er selv tobarnsmamma, har en mann som jobber offshore og jobber selv som pedagogisk leder i barnehage. Jeg angrer absolutt ikke på barna mine. Men det er krevende å ha ansvar for barn døgnet rundt, hele uka, hele året rundt. Føler meg litt kvelt av alle behovene jeg konstant skal dekke. Det som redder meg er fantastiske besteforeldre (to sett til og med) som stiller opp og avlaster meg innimellom. Jeg elsker både barna mine og jobben min. Men det kan bli litt mye innimellom. 

Jeg tror du gjør rett i å søke ny jobb Ts. Lykke til. 

Anonymkode: 06f49...71d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Du virker felgkjørt. Tenk om du kunne dra til legen og be om to ukers sykemelding, slik at du får tid på deg til å planlegge hvordan du kan ta dette opp med arbeidsgiver. Er det mulig for deg å søke på 8-16 jobber? Hvis ikke dette er mulig, bør du i det minste hvile deg en periode, slik at du får livsgleden tilbake. Om du fortsetter som dette, kan du risikere å gli inn i en tilstand av utbrenthet eller depresjon, noe som vil bli nedbrytende for familien. En to ukers sykemelding kan brukes til å kommunisere med barn og andre familiemedlemmer om hvordan man skal fordele arbeidsoppgavene i hjemmet. Det er altså snakk om å tenke alternativt, og bygge seg opp, slik at fundamentet er mer solid enn det var før du oppdaget dette.

Kjære TS

Dette er det eneste riktige for deg virker det som utifra hva du skriver her .

Du trenger en pause, ingen tvil om det.

Ønsker deg lykke til, husk å tenk på deg selv , ta vare på deg selv så løser det seg, det er jeg rimelig sikker på.

Sender deg en klem :hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvillinger på halvannet år, men det er bare minsten som skal begynne i bhg? Virker som du bommet litt på alderen til barna dine. Er de tvillinger eller er de ikke og er det begge eller bare den ene som skal begynne i bhg? 

Anonymkode: d83ec...8d8

Ok. Tar selvkritikk. Det er så ufattelig tabu å ha det sånn som jeg har det at jeg prøvde meg på en anonymisering. Ikke mange har så tette barn som meg uten å ha tvillinger. Men det er altså knapt et år mellom dem. Jeg orker bare ikke å få «kjeft» for å ha fått flere barn enn jeg kan gape over. Jeg vet det er sant. Men føler det er mer legitimt å være utslitt når man har tvillinger. Da kan man jo ikke noe for det. Når man har to så tette har man bare vært idiot og kan takke seg selv når det er for mye. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tar selvkritikk. Det er så ufattelig tabu å ha det sånn som jeg har det at jeg prøvde meg på en anonymisering. Ikke mange har så tette barn som meg uten å ha tvillinger. Men det er altså knapt et år mellom dem. Jeg orker bare ikke å få «kjeft» for å ha fått flere barn enn jeg kan gape over. Jeg vet det er sant. Men føler det er mer legitimt å være utslitt når man har tvillinger. Da kan man jo ikke noe for det. Når man har to så tette har man bare vært idiot og kan takke seg selv når det er for mye. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Men to så små barn ER jo helt sinnsykt! Ihvertfall hvis du ikke har den veldig rolige typen avkom! Du må bare huske på at du ikke er alene om å føle det sånn OG at dette er en periode! Barna er IKKE sånn som dette til de flytter ut, for å si det sånn! 

Jeg husker enda gleden da eldste her stod opp uten å vekke oss om morgenen og satt på tv og koste seg. Vi våknet jo, men trengte ikke stå opp og bidra med en gang. Og deretter ble det mer og mer selvstendighet og dine som er så tette kommer til å passe på hverandre og leke sammen. Husk at dette er en periode og at det BLIR bedre!!

Klem!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg tror denne tråden er laget av vedkommende som har spammet ned sidene her med barnehat tråder i det siste, i ren fortvilelse at ingen foreldre biter på...

Anonymkode: f2e80...e07

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på generelt grunnlag at folk må begynne å tenke mer over hverdagen før de velger å få flere barn. Barn er ikke noe du får kun fordi alle andre får eller fordi mange må påpeke at det ikke er nok med en. Ta hensyn til helsa og ha selvsinnsikt ifh egne begrensninger. Det er litt for sent å plutselig innse at man tar seg vann over hodet når barna er født! det er et valg du gjør for de neste 20årene (++ funksjonshemninger og diagnoser kan lett bli et livslangt ansvar), synes det er så mange tar for lett på det å få barn.

Anonymkode: 5851e...da0

Enig, men mener også at folk generelt må ha mer aksept for dette å avstå fra å få barn, og unngå å presse på når man strengt tatt ikke vet om det å få barn er det rette for alle.

Mitt inntrykk er at mange (spesielt kvinner) med barn er egoistiske på den måten at de synes det er enklere om alle rundt dem også har barn. Da kan man klage over de samme tingene og gjøre familieorienterte ting sammen. Venninner uten barn er både dårligere støttespillere og en vond påminnelse om hvordan livet heller kunne vært. Derav det kollektive presset på at alle skal formere seg, slik at man kan være sammen i misnøyen. 

Det er ytterst sjelden at mennesker er så ærlige som TS er her.

Anonymkode: 9f40d...6f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tvillinger. De er 1,5 år. Det blir ikke flere for å si det sånn... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Du skriver her at du har tvillinger og høyere opp skriver du dette "Men akkurat det blir bedre når minsten begynner i barnehagen da. Da har jeg jo formiddagene fri. 

Dette henger ikke sammen, har du tvillinger så er de vel like gamle :fnise:

Anonymkode: 35aa2...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men mener også at folk generelt må ha mer aksept for dette å avstå fra å få barn, og unngå å presse på når man strengt tatt ikke vet om det å få barn er det rette for alle.

Mitt inntrykk er at mange (spesielt kvinner) med barn er egoistiske på den måten at de synes det er enklere om alle rundt dem også har barn. Da kan man klage over de samme tingene og gjøre familieorienterte ting sammen. Venninner uten barn er både dårligere støttespillere og en vond påminnelse om hvordan livet heller kunne vært. Derav det kollektive presset på at alle skal formere seg, slik at man kan være sammen i misnøyen. 

Det er ytterst sjelden at mennesker er så ærlige som TS er her.

Anonymkode: 9f40d...6f1

Jeg sier til alle mine venninner som spør at livet hadde mer mening og at jeg var mye lykkeligere før jeg fikk barn. At det er selvutslettende å få barn, og at jeg tror at om man føler seg kallet til å få barn så gir det sikkert lykke, men at ellers tror jeg ikke småbarnsforeldre er lykkeligere enn andre. Tvert imot. 

Ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme at jeg tror denne tråden er laget av vedkommende som har spammet ned sidene her med barnehat tråder i det siste, i ren fortvilelse at ingen foreldre biter på...

Anonymkode: f2e80...e07

Det stemmer ikke :) jeg bare har det sånn som dette nå. 

-ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver her at du har tvillinger og høyere opp skriver du dette "Men akkurat det blir bedre når minsten begynner i barnehagen da. Da har jeg jo formiddagene fri. 

Dette henger ikke sammen, har du tvillinger så er de vel like gamle :fnise:

Anonymkode: 35aa2...8eb

Har svart på dette lengre oppe

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hc

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier til alle mine venninner som spør at livet hadde mer mening og at jeg var mye lykkeligere før jeg fikk barn. At det er selvutslettende å få barn, og at jeg tror at om man føler seg kallet til å få barn så gir det sikkert lykke, men at ellers tror jeg ikke småbarnsforeldre er lykkeligere enn andre. Tvert imot. 

Ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

Fortsatt tvillinger og minsten skal begynne i barnehage?

Anonymkode: 35aa2...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hc

Fortsatt tvillinger og minsten skal begynne i barnehage?

Anonymkode: 35aa2...8eb

HVORFOR GIDDE Å VÆRE SÅ JÆVLIG MOT ANDRE?? Hva gir det deg??? Les hva jeg skriver da! 

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tar selvkritikk. Det er så ufattelig tabu å ha det sånn som jeg har det at jeg prøvde meg på en anonymisering. Ikke mange har så tette barn som meg uten å ha tvillinger. Men det er altså knapt et år mellom dem. Jeg orker bare ikke å få «kjeft» for å ha fått flere barn enn jeg kan gape over. Jeg vet det er sant. Men føler det er mer legitimt å være utslitt når man har tvillinger. Da kan man jo ikke noe for det. Når man har to så tette har man bare vært idiot og kan takke seg selv når det er for mye. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du gjort av barnefaren? 

Anonymkode: b05ab...13a

Han bor med oss. Men han takler heldigvis dette bedre enn meg. Og han har en jobb der han får pause fra omsorg og stell. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke :) jeg bare har det sånn som dette nå. 

-ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

Da tenker jeg du burde ta deg en tur til legen din å undersøke for fødselsdepresjon. For uansett hvor sliten man blir av kreka sine så er det ikke normalt å ønske de vekk for mer enn noen timer av gangen. 

Anonymkode: f2e80...e07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et trist innlegg. Angre hver dag for at en fikk barn? Noe av det tristeste jeg har lest her inne.

Det burde jo være jobben du var lei, og ikke barna! Stakkars barn da. Tror ikke det er veldig vanlig å angre hver dag for at en fikk barn. Heldigvis. 

Skjønner ikke helt hvordan det går an, men du føler jo som du gjør. En kan ikke dømme folk nord og ned fordi en ikke forstår. Men jeg syns det var et trist innlegg altså. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillinger, og min søster har to tette. Det var absolutt mer slitsomt for henne, som hadde to med knapt et år mellom, enn det var å ha tvillinger. Mine var i det minste på samme stadie hele tiden, mens hun hadde en aktiv 1 åring samtidig som spebarn. 

Jeg har ikke så mye trøst å komme med, annet enn at det vil bli bedre. Både jeg og min søster var mye sliten de første årene, men det går over! 

Nå er vi begge glad for at vi har barn i så jevn alder. De har mye glede og støtte i hverandre. 

Anonymkode: b3122...503

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenåringer og har vært dødssliten i perioder fra de ble født og opp til nå. I perioder. Jeg har aldri direkte angret, men selvfølgelig ønsket meg en "pustepause" i de hardeste periodene. 

Det blir bedre, men det blir også værre. Her er nattevåk med småunger byttet ut med nattevåk når ungdommene er ute. Og jeg ønsker meg nesten tilbake til småbarnstida....nesten.. 

Det BLIR bedre. Og med så små barn har du mange mange fantastiske år igjen med de. Det blir bedre! Hold ut!! 

Anonymkode: 0746f...7f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier til alle mine venninner som spør at livet hadde mer mening og at jeg var mye lykkeligere før jeg fikk barn. At det er selvutslettende å få barn, og at jeg tror at om man føler seg kallet til å få barn så gir det sikkert lykke, men at ellers tror jeg ikke småbarnsforeldre er lykkeligere enn andre. Tvert imot. 

Ts

Anonymkode: 2e7d3...b40

Jeg har en jente på 4 år og hun var ikke planlagt, men veldig ønsket. Vil si at mitt liv steg betraktelig i verdi når hun kom til verden, selv om jeg har vært sliten som fy til tider. Hun er ikke av den rolige typen for å si det sånn. Men jeg tror at noen bare ligger det for, andre burde kanskje tenke mer på det og noen hadde kanskje hatt det bedre uten. Er ikke noe skam samme hva man føler, de fleste elsker barnet sitt og tar seg godt av det uansett. Men tror det er en alt for stor forventning til at kvinner naturlig skal ha og ønske seg barn, og det smitter over på folk og vi tror det skal være sånn. Vi må bli flinkere til å skille mellom det som er innlært og hva vi faktisk føler og ønsker, tenker jeg.

Anonymkode: f82d2...5a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...