Gå til innhold

Angrer på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg angrer hver dag på at jeg fikk barn. Jeg hater livet med barn. Jobber i omsorgsyrke og er så lei av å tre omsorg døgnet rundt. Har aldri mulighet til å tenke på meg selv. Har ALDRI fri. De kveldene jeg har hatt dagvakt er det to timer på kvelden mellom ungene sin leggetid og min egen leggetid. Thats IT. Jeg er så jævlig lei! 

 

Dagens utblåsning. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er jo dessverre slik at vi må leve med valgene vi tar. 

Anonymkode: e2b0d...cc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jobben du er lei av her?

Jeg kan på et vis forstå deg - har tenkt på dette litt selv i den forstand at jeg lurer på hvordan jeg ville hatt det hjemme om jeg jobbet i omsorgsyrke med krevende pasienter/med barn og mye støy osv.

Tror jeg hadde synes det ble litt mye, liksom.

Kanskje du kan ta administrativ etterutdanning - eller ta etterutdanning så du kan ha mellomlederansvar? Da blir det jo mer kontor og mindre pasienter/omsorgsutførelse.

 

Anonymkode: c836a...ee1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet er at det er for mye omsorg, så finn en annen jobb. 

For jeg håper du prioriterer barna over arbeidsplassen. 

Anonymkode: b66bc...fa6

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mange barn du har, og alder på barna dine? Akjønner god det kan være en utfordring om du har småbarn- det blir lettere etterhvert som de blir eldre og mer selvstendige.

har du mulighet for å bytte yrke/evnt omskolering? Om du bor med mann/samboer, deler dere på plikter og barnepass? Og sist men ikke minst, kan du eller mannen gå ned i stillingsprosent? Om dere kutter ned på utgifter som dyr bil, dyr ferie kan det kanskje gå rundt med lavere lønning likevel. Jeg velger å heller prioritere heller tiden du fremfor det materielle. Nå er vi i en annen tid enn våre foreldre, høyere boliglån og høyere materiell standard, men man kan jo stusse på hvordan vår foreldregenerasjon greide seg med kvinner som gikk hjemmeværende i flere år..Jeg manglet ingenting da jeg vokste opp, selv om min mor gik hjemme i flere år. men så dro vi ikke på svindyre ferier eller trengte tesla.

Forsøk å være løsnings orientert. Avtal med mannen at dere f.eks fordeler 2 kvelder i uka til egentid, dvs mannen har f.eks mandag kveld til å dra ut å trene, ut med venner etc og du onsdag. Poenget er å komme seg ut av huset å få ladet opp. 

Anonymkode: 5851e...da0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når det er sagt; vi andre i administrative kontorjobber har jo heller ikke fri på den måten - men jeg forholder meg til voksne(dog ikke alltid fitt for konflikt og problemløsning), men jeg kan ofte lytte til musikk eller bruke ørepropper når jeg jobber med skriftlige ting. Da får jeg «fri» i hodet, iallefall. 

Men de 2 timene hjemme er sånn det alltid er for min del som har vanlig dagjobb. 

Anonymkode: c836a...ee1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor mange barn du har, og alder på barna dine? Akjønner god det kan være en utfordring om du har småbarn- det blir lettere etterhvert som de blir eldre og mer selvstendige.

har du mulighet for å bytte yrke/evnt omskolering? Om du bor med mann/samboer, deler dere på plikter og barnepass? Og sist men ikke minst, kan du eller mannen gå ned i stillingsprosent? Om dere kutter ned på utgifter som dyr bil, dyr ferie kan det kanskje gå rundt med lavere lønning likevel. Jeg velger å heller prioritere heller tiden du fremfor det materielle. Nå er vi i en annen tid enn våre foreldre, høyere boliglån og høyere materiell standard, men man kan jo stusse på hvordan vår foreldregenerasjon greide seg med kvinner som gikk hjemmeværende i flere år..Jeg manglet ingenting da jeg vokste opp, selv om min mor gik hjemme i flere år. men så dro vi ikke på svindyre ferier eller trengte tesla.

Forsøk å være løsnings orientert. Avtal med mannen at dere f.eks fordeler 2 kvelder i uka til egentid, dvs mannen har f.eks mandag kveld til å dra ut å trene, ut med venner etc og du onsdag. Poenget er å komme seg ut av huset å få ladet opp. 

Anonymkode: 5851e...da0

:ler:

Tror du virkelig at folk flest har dyre ferier og Tesla?

Min mor kjøpte sin leilighet for 200.000 kroner. Om jeg skal kjøpe nøyaktig samme type i byen jeg bor i nå må jeg betale 6 millioner. 

Det er grunnen til at hun klarte seg på sosialstønad som eneforsørger, og at jeg og mannen ikke bare kan kjøpe en lik leilighet med 1,2 mill i inntekt.

Derav 2 stykk i fulltidsarbeid idag.

Anonymkode: c836a...ee1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg heller hadde forsøkt å finne løsninger på hvordan livet kunne bli bedre, enn å si jeg ANGRER på barna. Hva om barna ble borte i morgen? 

Anonymkode: 13581...2d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når det er sagt; vi andre i administrative kontorjobber har jo heller ikke fri på den måten - men jeg forholder meg til voksne(dog ikke alltid fitt for konflikt og problemløsning), men jeg kan ofte lytte til musikk eller bruke ørepropper når jeg jobber med skriftlige ting. Da får jeg «fri» i hodet, iallefall. 

Men de 2 timene hjemme er sånn det alltid er for min del som har vanlig dagjobb. 

Anonymkode: c836a...ee1

Ja, poenget med å si «de dagene jeg har tidligvakt» var jo at de andre dagene er det ikke fri i det heletatt. For da er jeg jo på jobb etter leggetid. Men akkurat det blir bedre når minsten begynner i barnehagen da. Da har jeg jo formiddagene fri. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg heller hadde forsøkt å finne løsninger på hvordan livet kunne bli bedre, enn å si jeg ANGRER på barna. Hva om barna ble borte i morgen? 

Anonymkode: 13581...2d8

Ja, du har selvfølgelig rett i at det er ufattelig lite konstruktivt. Men det er litt kjernen i problemet at jeg virkelig føler det nå. Og det er jo en så vanskelig følelse, for det er jo helt «ulovlig». Hadde selvfølgelig blitt knust om de ble borte i morgen. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på generelt grunnlag at folk må begynne å tenke mer over hverdagen før de velger å få flere barn. Barn er ikke noe du får kun fordi alle andre får eller fordi mange må påpeke at det ikke er nok med en. Ta hensyn til helsa og ha selvsinnsikt ifh egne begrensninger. Det er litt for sent å plutselig innse at man tar seg vann over hodet når barna er født! det er et valg du gjør for de neste 20årene (++ funksjonshemninger og diagnoser kan lett bli et livslangt ansvar), synes det er så mange tar for lett på det å få barn.

Anonymkode: 5851e...da0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis problemet er at det er for mye omsorg, så finn en annen jobb. 

For jeg håper du prioriterer barna over arbeidsplassen. 

Anonymkode: b66bc...fa6

Jeg er på jakt etter en annen jobb og håper det viser seg at det er jobben og ikke barna som er problemet mitt... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på generelt grunnlag at folk må begynne å tenke mer over hverdagen før de velger å få flere barn. Barn er ikke noe du får kun fordi alle andre får eller fordi mange må påpeke at det ikke er nok med en. Ta hensyn til helsa og ha selvsinnsikt ifh egne begrensninger. Det er litt for sent å plutselig innse at man tar seg vann over hodet når barna er født! det er et valg du gjør for de neste 20årene (++ funksjonshemninger og diagnoser kan lett bli et livslangt ansvar), synes det er så mange tar for lett på det å få barn.

Anonymkode: 5851e...da0

Vi har tvillinger. De er 1,5 år. Det blir ikke flere for å si det sånn... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer hver dag på at jeg fikk barn. Jeg hater livet med barn. Jobber i omsorgsyrke og er så lei av å tre omsorg døgnet rundt. Har aldri mulighet til å tenke på meg selv. Har ALDRI fri. De kveldene jeg har hatt dagvakt er det to timer på kvelden mellom ungene sin leggetid og min egen leggetid. Thats IT. Jeg er så jævlig lei! 

 

Dagens utblåsning. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Det har hendt at jeg har tenkt "herregud, hvorfor fikk jeg unger", men jeg mener det jo ikke da. Det er bare når jeg er veldig sliten og synes jeg bare er en omsorgsmaskin som går på repeat...   Jeg ser du jobber turnus, kanskje du har mulighet til å gå litt ned i stillingsstørrelse for en periode?  For meg var det turnusjobb 80% stilling som fikk meg gjennom småbarnsperioden på en god måte :)   Vurder om du kan gjøre noen grep for å få det bedre. Småbarnsperioden kan være tøff uansett, men litt kjedelig hvis du blir sittende igjen uten gode minner også fra denne tiden.

Anonymkode: fda94...0d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, poenget med å si «de dagene jeg har tidligvakt» var jo at de andre dagene er det ikke fri i det heletatt. For da er jeg jo på jobb etter leggetid. Men akkurat det blir bedre når minsten begynner i barnehagen da. Da har jeg jo formiddagene fri. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Tvillinger på halvannet år, men det er bare minsten som skal begynne i bhg? Virker som du bommet litt på alderen til barna dine. Er de tvillinger eller er de ikke og er det begge eller bare den ene som skal begynne i bhg? 

Anonymkode: d83ec...8d8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tvillinger. De er 1,5 år. Det blir ikke flere for å si det sånn... 

Anonymkode: 2e7d3...b40

De første årene med tvillinger er kjempe tøft😘 Jeg er helsesøster og det er mange som tar opp lignende tanker med meg, snakk med noen! Godt å få satt ord på det, få støtte og kanskje se noen løsninger! 

Anonymkode: 29d9d...dab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer hver dag på at jeg fikk barn. Jeg hater livet med barn. Jobber i omsorgsyrke og er så lei av å tre omsorg døgnet rundt. Har aldri mulighet til å tenke på meg selv. Har ALDRI fri. De kveldene jeg har hatt dagvakt er det to timer på kvelden mellom ungene sin leggetid og min egen leggetid. Thats IT. Jeg er så jævlig lei! 

 

Dagens utblåsning. 

Anonymkode: 2e7d3...b40

Du virker felgkjørt. Tenk om du kunne dra til legen og be om to ukers sykemelding, slik at du får tid på deg til å planlegge hvordan du kan ta dette opp med arbeidsgiver. Er det mulig for deg å søke på 8-16 jobber? Hvis ikke dette er mulig, bør du i det minste hvile deg en periode, slik at du får livsgleden tilbake. Om du fortsetter som dette, kan du risikere å gli inn i en tilstand av utbrenthet eller depresjon, noe som vil bli nedbrytende for familien. En to ukers sykemelding kan brukes til å kommunisere med barn og andre familiemedlemmer om hvordan man skal fordele arbeidsoppgavene i hjemmet. Det er altså snakk om å tenke alternativt, og bygge seg opp, slik at fundamentet er mer solid enn det var før du oppdaget dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Tror du virkelig at folk flest har dyre ferier og Tesla?

Min mor kjøpte sin leilighet for 200.000 kroner. Om jeg skal kjøpe nøyaktig samme type i byen jeg bor i nå må jeg betale 6 millioner. 

Det er grunnen til at hun klarte seg på sosialstønad som eneforsørger, og at jeg og mannen ikke bare kan kjøpe en lik leilighet med 1,2 mill i inntekt.

Derav 2 stykk i fulltidsarbeid idag.

Anonymkode: c836a...ee1

Du misforsto poenget mitt,og jeg var nok litt uklar. Poenget mitt er at mange får det for seg at de MÅ ha to fulltidsstillinger for å få endene til å møtes, men at de samme personene av og til har ganske høye krav ifh det materielle. Dvs dyr bil, stadig oppussing etc. Da synes jeg faktisk man må vurdere prioriteringene sine. Jeg indikerte ikke at TS har Tesla og boliglån på 5mill, men at det kan være en tanke å vurdere om noen av utgiftene kan kuttes. Den delen av inlegget mitt var mer en generell observasjon enn direkte kommentar til TS. 

Forøvrig skruer jeg jo at boligprisene er høyere enn for 50år siden, men poenget er som sagt at mange nordmenn har ekstreme krav til livskvalitet. At over 300 000 nordmenn eier hytte f.eks,da kan man faktisk ikke klage over at man må jobbe rævven av seg..(klar over at mange arver, men for endel andre er det også status å eie, selv om det betyr økt lån og derav mer tid på jobb og mindre tid til barna)

Anonymkode: 5851e...da0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har hendt at jeg har tenkt "herregud, hvorfor fikk jeg unger", men jeg mener det jo ikke da. Det er bare når jeg er veldig sliten og synes jeg bare er en omsorgsmaskin som går på repeat...   Jeg ser du jobber turnus, kanskje du har mulighet til å gå litt ned i stillingsstørrelse for en periode?  For meg var det turnusjobb 80% stilling som fikk meg gjennom småbarnsperioden på en god måte :)   Vurder om du kan gjøre noen grep for å få det bedre. Småbarnsperioden kan være tøff uansett, men litt kjedelig hvis du blir sittende igjen uten gode minner også fra denne tiden.

Anonymkode: fda94...0d8

 

Problemet med redusert arbeidstid et at det er arbeidstaker som tar konsekvensen i form av redusert lønning. Om TS sykmelder seg, er det det offentlige som tar konsekvensen av denne rovdriften på mennesket, og hun får tilbake sin fulle stilling etter endt periode.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...