Gå til innhold

Beauty blender! Beste oppfinnelsen noensinne


Helado

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg faktisk at det er gøy å sminke meg:fnise:Alt fra foundation til blush/pudder brukes med en beauty blender, og resultatene er jo så smooth. Akkurat oppdaget dette jeg da, så er litt himmelfallen...hehe.

Men sjekket youtube, og så tips om at den kan brukes til å legge all sminken, og det gir faktisk mye finere resultat på meg enn med børster osv. Jeg har litt ujevn hud, og tørr, slitt mye med at foundation ikke legger seg pent.

 

Bare legger ved bilde, i tilfelle noen ikke vet hva det er ( jeg visste ikke for noen måneder siden )

Bilderesultat for beauty blender

Endret av Helado
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gir et veldig fint resultat ja, om man bruker riktig foundation for huden sin.
Men svamp er ikke nytt å bruke med foundation, det er teknikken som er ny, på 90 tallet bare dro vi svampen over huden, mens denne "dotte" teknikken med dagens svamper/beautyblendere er ny. Fint at sminketeknikker utvikler seg som alt annet i samfunnet :) Enig, syns det er mye gøyere å sminke meg nå enn før jeg også :)

Anonymkode: be784...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frøken.stille skrev:

Bruker dere den fuktig eller tørr? :) 

Bruker den fuktig, dvs at den er gjennomfuktig. Blir så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den. Bytter den ut etter noen mnd.

ikke det samme som svamp på 70-80-90 talet. De suger til seg alt, ubrukelige til denne metoden 

Anonymkode: 80a39...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva bruker dere til å rense den med? :)

Anonymkode: a4388...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd andre merker, f.eks kicks sin? og hvordan rengjør dere den?

Anonymkode: fbd19...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen som har prøvd andre merker, f.eks kicks sin? og hvordan rengjør dere den?

Anonymkode: fbd19...5fe

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker dere til å rense den med? :)

Anonymkode: a4388...e17

Jeg fant et utrolig bra triks for å rengjøre på youtube. Og det virker fantastisk.

Skal se om jeg finner linken.

Altså, man bruker håndsåpe stykke, gjennombløter spongen og presser den på håndsåpen mens du vrir den ved å trykke ned og rotrere den. så skylle og gjenta, blir helt ren faktisk. Ikke enkelt  forklare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frøken.stille skrev:

Bruker dere den fuktig eller tørr? :) 

Skal man fukte den? 😱 har aldri fått godt resultat, men bare brukt den tørr...

Anonymkode: c8dbe...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mine fuktig, men de kan også brukes tørr. På meg blir resultatet bedre om svampen er litt fuktig. Bruker svampene fra RealTechniques. Jeg har nok svamper til en ukes forbruker, og så vasker jeg dem på 60 grader én gang i uken i et vaskenett i vaskemaskinen. Lufttørker de deretter. Da varer de i ca. et år, men det er verdt det å måtte kjøpe nye én gang i året kun fordi det ellers er noe drit å vaske dem. Følger med på når det er salg, og så kjøper jeg nye når de er på tilbud.

Anonymkode: 8f839...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man fukte den? 😱 har aldri fått godt resultat, men bare brukt den tørr...

Anonymkode: c8dbe...51e

Jeg brukte den også tørr i starten, og var ikke fornøyd.

Gikk på youtube og fikk tips, og der gjennomfukter de den....og da ble resultatet helt noe annet, og man bruker mye mindre foundation. Men mest fornøyd med at man faktisk nesten får flawless utseende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Helado skrev:

Har akkurat mottatt fra ebay.

5 stk for 40 kr inkl shipping.

Akkurat samme som man får kjøpt her hjemme, bittelitt mindre. Men godt fornøyd og penger spart :) 

https://www.ebay.com/itm/253259465561

Takk, fikk sikra meg en av de to som var igjen :)

Anonymkode: 651d2...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians

Jeg bruker alltid kun fingrene til å smøre ut foundation med, men dette er altså å anbefale? Hvordan blir det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nylig begynt å bruke beauty blender, og kan si jeg foretrekker det over å bruke kost eller fingre fordi foundationen legger seg på en annen måte når den blir trykket på i stedet for strøket på eller gnidd inn. Men! Jeg synes den blir bedre når svampen er tørr! Når den er fuktig blir sminken skjoldete..! Veldig skuffet! 

Anonymkode: 3d1eb...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 20.21, Helado skrev:

 

Jeg fant et utrolig bra triks for å rengjøre på youtube. Og det virker fantastisk.

Skal se om jeg finner linken.

Altså, man bruker håndsåpe stykke, gjennombløter spongen og presser den på håndsåpen mens du vrir den ved å trykke ned og rotrere den. så skylle og gjenta, blir helt ren faktisk. Ikke enkelt  forklare.

 

Går også an å ta en kopp, fylle 1/3 med vann, putte oppi xalo og beautyblender, micro i 30 sek, deretter skylle den godt. Alt forsvinner mirakuløst! 

Anonymkode: 3e35f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Helado skrev:

Har akkurat mottatt fra ebay.

5 stk for 40 kr inkl shipping.

Akkurat samme som man får kjøpt her hjemme, bittelitt mindre. Men godt fornøyd og penger spart :) 

https://www.ebay.com/itm/253259465561

Men ER det faktisk samme? Min erfaring er at "konsistensen" / porøsiteten er forskjellig fra merke til merke og noen har større "luftbobler" i svampematerialier (om noen skjønner hva jeg mener? :P ) og resulatet blir ikke likt med alle type "konsistenser" ??? Greier ikke forklare det! Men har du prøvd disse du har bestilt her, og vet de gir jevnt og fint resultat? :)
.

Anonymkode: be784...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen fra Kicks er bl under halve prisen, men den er litt hardere/mindre luftig i konsistensen. Den gir fortsatt ok resultat, da. De originale synes jeg er veldig dyre, så jeg bytter litt på. 

 

Fingre og kost gir sikkert like fint resultat hvis man har god teknikk. Det har ikke jeg, så å dytte rundt med beautyblender går både fort og blir bra nok for min smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...