Gå til innhold

Hvordan bruker folk tinder, match osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette... Om det sånn er at mange er på disse appene bare for å se. At en ikke nødvendigvis er ute etter å date og treffe noen, men blir som et tidsfordriv. Litt sånn som "i gamle dager" en var på byn, flørtet og hadde det morsomt, men ikke noe mer

Jeg og min bror snakket om dette her om dagen. Han er ikke ute etter noe seriøst, men har en fast dame han treffer. Han sa han allikevel var på flere datingsider. Ikke for at han traff noen, men han "var nå der".

Jeg som må prøve å forstå litt av dette. 😂

 

Anonymkode: f6bf5...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At interessen og responsen øker så betraktelig nå om våren indikerer vel kanskje at det har med biologiske mekanismer å gjøre.

Anonymkode: dff32...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil finne begge deler. "Alle" single er på Tinder - både de som aktivt vil ha noe seriøst, de som er åpne for det, og de som vil ha noe kortvarig. Det er lav terskel for å registrere seg, og man taper jo ikke noe på det, så jeg vil tro mange, spesielt menn, legger inn en profil for å kaste et vidt nett.

Selv har jeg truffet flere menn som først og fremst vil ha en kjæreste, så det er jo alt ettersom. 

Anonymkode: dc055...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil finne begge deler. "Alle" single er på Tinder - både de som aktivt vil ha noe seriøst, de som er åpne for det, og de som vil ha noe kortvarig. Det er lav terskel for å registrere seg, og man taper jo ikke noe på det, så jeg vil tro mange, spesielt menn, legger inn en profil for å kaste et vidt nett.

Selv har jeg truffet flere menn som først og fremst vil ha en kjæreste, så det er jo alt ettersom. 

Anonymkode: dc055...5f7

Lurer på hva det useriøse alternativet er, eller når noe er «useriøst». He trenger jeg en innføring for å forstå tinderhabitantene som nevner seriøsitetdgraden de er ute etter.

Anonymkode: dff32...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva det useriøse alternativet er, eller når noe er «useriøst». He trenger jeg en innføring for å forstå tinderhabitantene som nevner seriøsitetdgraden de er ute etter.

Anonymkode: dff32...f72

Useriøst betyr vel en fling - enten ONS eller noen få treff eller noe åpent. Ikke et monogamt forhold.

Anonymkode: dc055...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er genialt, det har aldri vært enklere å finne noen å ha sex med.
Men nå bor jeg i by da, ser ikke for meg det fungerer noe særlig ute på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Useriøst betyr vel en fling - enten ONS eller noen få treff eller noe åpent. Ikke et monogamt forhold.

Anonymkode: dc055...5f7

Ute etter langvarig romanse og helst livet ut? 

Anonymkode: dff32...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ute etter langvarig romanse og helst livet ut? 

Anonymkode: dff32...f72

Hva spør du om? Jeg forklarer hva "ikke seriøst" betyr.

Anonymkode: dc055...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva spør du om? Jeg forklarer hva "ikke seriøst" betyr.

Anonymkode: dc055...5f7

Jeg bare lurer på hva det har med seriøsitet å gjøre. Jeg har aldri oplevd kortvarige romanser som klovneri.

Anonymkode: dff32...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Tinder er genialt, det har aldri vært enklere å finne noen å ha sex med.
Men nå bor jeg i by da, ser ikke for meg det fungerer noe særlig ute på landet.

Nettdaterne er så ute etter å prestee og være «gode i senga» ofte at man blir helt sliten. De som slapper av og er litt frigjorte er gjerne ikke på Tinder til å begynne med, dessverre.

Anonymkode: dff32...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du egentlig av svar? Det er ingen fasit.

Du finner alle tenkelige (og utenkelige) varianter av mennesker og hvorfor de bruker dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettdaterne er så ute etter å prestee og være «gode i senga» ofte at man blir helt sliten. De som slapper av og er litt frigjorte er gjerne ikke på Tinder til å begynne med, dessverre.

Anonymkode: dff32...f72

Spennende. Har du noe statistikk som støtter opp om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på hva det har med seriøsitet å gjøre. Jeg har aldri oplevd kortvarige romanser som klovneri.

Anonymkode: dff32...f72

Vet ikke hva du mener med "klovneri". De som ikke er ute etter noe seriøst mener vel bare at de ikke vil holde seg til en person og ikke vil gi forhåpninger til de som vil ha en offentlig kjæreste.

Anonymkode: dc055...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Spennende. Har du noe statistikk som støtter opp om dette? 

Tinder er ganske personlig, man fremstiller det man anser som sine beste sider, eventuelt sine verste sider i en metakognitiv fint (som ofte funker), med den hensikt å tiltrekke seg en annen. Da har vi allerede grunnlaget for en ganske anstrengt psyke, så selve rammene for datingen inviterer til et maskespill det kan være vanskelig å rive seg løs fra. Tinderbrukere er ofte prøvere og feilere, slik at sex gjerne blir en «ferdighet» man ønsker å finpusse med tiden, kanskje med forskjellige partnere, men ironisk nok blir sexen slitsomt og teatralsk som resultat. Dessuten skal du ikke være veldig empatisk begavet for å forstå bare utifra et profilbilde at man kan ane en smule av hvordan sexen vil utarte seg, hvis man har litt erfaring. Også er det det min egen erfaring tilsier. Statistikk og matematiske modeller forklarer lite til ingenting om psyke og seksualitet. 

Anonymkode: dff32...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke sånne som broren din, players kaller jeg det og det er negativt. Hvis han er eldre enn 20 så bør du be han vokse opp, inget bra kjæresteemne vil ha en mann som har holdt på som det der.

Jeg er på datingsider for å finne noe, men tar det rolig og avviser mange, er ikke sånn at jeg "må" ha noen, men bruker det som en måte å utvide horistonen påå komme over menn jeg ikke hadde møtt ellers, og se om det kanskje blandt dem er en jeg kan falle for

Anonymkode: cc451...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke sånne som broren din, players kaller jeg det og det er negativt. Hvis han er eldre enn 20 så bør du be han vokse opp, inget bra kjæresteemne vil ha en mann som har holdt på som det der.

Anonymkode: cc451...022

Du kan tro han fikk høre det.. min bror altså. Ved tilfeldigheter så var det ei venninne som fant han på en annen dating side også og der har han skrevet han er klar for et forhold.

Det merkelige er jo at han er en snill mann også, men tydeligvis er ikke moralen den høyeste ovenfor kvinner. Nå kjenner jeg jo min bror, så jeg er ikke overrasket heller. Vi snakker her om en voksen mann på 40.

Anonymkode: f6bf5...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...