Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er egoistisk og sløvt å ikke jobbe.

Jeg ville fått dårlig samvittighet av å ikke bidra til samfunnet. Tror bekjente ikke ville hilst på meg engang siden jeg ikke ville bidratt til å utvikle verden videre. Hvis alle hadde tenkt sånn ville det ikke vært noen verden igjen for fremtidige generasjoner...

Anonymkode: 0b6db...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... Hallo i luken! Man må kunne forsørge seg selv. Jeg hadde aldri blitt sammen med en mann uten jobb. Har ikke interesse å bli noens suger mama... 

Anonymkode: d261c...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Like barn leker best. 
En dame som jobber lite eller ingenting vil ha større aksept for en mann i samme situasjon.
Siden det fra gammelt av har vært vanlig at kvinnen tar av seg barn og hjem, vil ikke en mann ha problem med enn hjemmeværende dame så lenge hun tar av seg de huslige oppgavene. Jeg tror dog at det er mindre aksept blant kvinner for at mannen er den hjemmeværende part mens hun er hovedforsørgeren, forutenom ved reduserende/invalidiserende sykdom hos mannen.

Anonymkode: 8cae3...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handlet det mest om at han ikke bidro hjemme til tross for at han er arbeidsledig. 

Jeg jobber nesten 100% og fikk kjeft fordi jeg var sliten etter en lang arbeidsuke med dårlig søvn + da med mye som skjedde på jobb. Det var hjem fra jobb, ta oppvasken, henge opp våte klær, vaske klær, lage middag, rydde bort etter middag for så å bli forlatt igjennom hele natta.. Stakkars, han var jo så sliten.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er jeg ikke så interessert i å gifte meg og kjøpe hus. Det er jo så kjedelig. Alle gjør det. Man ser jo den ene kopien etter den andre på facebook. Bunad, trampoline og hekk. Det skremmer vettet av meg. Jeg vil heller ha en romanse som går på utsiden av alt det der. Noe «Before Sunset»-opplegg. En eller annen som jeg treffer og som bare snur opp ned på alt. En kunstner eller en backpacker eller noe sånt. 

Anonymkode: 81cdd...214

Er helt enig. Men nå må vi passe på så vi ikke kritiserer disse da. Å velge "annerledes" enn gjennomsnittsmenneskene er tabu i Norge. Da skal du bli sett på som sær, wannabe, ufornuftig og gudene vet.

noen passer io selvfølgelig til å studere tunge studier, få prestigeyrke fordi de passer i det...men så kom presset om status og alle begynte og jage etter det samme. Livet er mer spennende enn statusjobb, barn så tidlig som mulig og stasjonsvogn.

 

Anonymkode: 1822b...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at han skal kunne forsørge seg selv.

Anonymkode: 243ee...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Fordi mennesker som ikke jobber dessverre er litt kjedelige i mine øyne... 

Mannen jeg leter etter skal ha en utdanning og en jobb, ikke pga status eller penger, men fordi han blir mer interessant. 

Han jeg dater nå har nesten det samme yrket som meg, og det har ført til flere interessante diskusjoner :) 

Anonymkode: 32735...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Ikke ute etter å forsørge en arbeidsledig slask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. april 2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Fordi at begge har normal inntekt er viktig for å leve ok, spess med barn osv. 

Anonymkode: 06b04...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange fordommer mot folk som av ulike grunner er utenfor arbeidslivet. 

Anonymkode: 764b9...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Hvor mange damer baserer seg ikke på mannens suksess? Tror opptil flere kvinnfolk bør holde kjeft, når det gjelder krass kritikk av arbeidsledige eller folk med deltidsjobb/lavtlønnet jobb.

Anonymkode: c150b...a24

De kvinnene som har jobb kan si hva de vil om denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lest alle kommentarene, men håper menn har det samme ''kravet'' mtp. kvinner. Altså at det går begge veier. Med mindre helsa gjør at en ikke kan jobbe, synes jeg det er viktig å se at min partner har et rikt liv, at han engasjerer seg i -og fyller dagene med noe produktivt.

Anonymkode: 854c7...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
På 22.4.2018 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Han jeg dater nå har nesten det samme yrket som meg, og det har ført til flere interessante diskusjoner :) 

Anonymkode: 32735...ce1

Min samboer har et heeelt annet yrke enn meg, men vi har generelt god kommunikasjon så temaer er det flust av å diskutere. (Det er faktisk ikke sånn at man «må ha» samme bakgrunn/yrke for å ha gode diskusjoner). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Slik at de kan ha penger til  å kjøpe ting selvsagt,

Anonymkode: 99efc...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Min samboer har et heeelt annet yrke enn meg, men vi har generelt god kommunikasjon så temaer er det flust av å diskutere. (Det er faktisk ikke sånn at man «må ha» samme bakgrunn/yrke for å ha gode diskusjoner). 

Neei men han driver med noe så han har ting å snakke om fra arbeidsdagen sin. 

Anonymkode: 17300...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg krever ikke mer av en mann enn jeg krever av meg selv, og et krav til meg selv er at jeg skal være i jobb. Det skulle sannelig bare mangle også. Hvilken jobb han har er derimot ikke viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, boblebrist skrev:

Jeg krever ikke mer av en mann enn jeg krever av meg selv, og et krav til meg selv er at jeg skal være i jobb. Det skulle sannelig bare mangle også. Hvilken jobb han har er derimot ikke viktig. 

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker en viss levestandard, og for å ha den, kan jeg ikke være den eneste med inntekt i familien. Jeg og min kjære har begge vanlige jobber, med helt grei inntekt. Men vi hadde ikke kunnet gå på restaurant, en tur på byen, i teateret, på kino eller reise på utenlandstur om det bare var jeg som skulle betale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...