Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mtp at det finnes flest kvinner på trygd og er lavtlønnet er det jaggu godt hannkjønnet ikke deler det myke og empatiske kjønnets vurderinger.

"Kvinner som lever på meg er rimelig uinteressant" tankegangen har heldigvis ikke slått ann hos menn.

Da hadde ikke bare kvinner løpt rundt og sjekket ligningsverdien på potensielle partnere. Rettelse "folk med lik moral" som det omskrives som i 2018.

Anonymkode: 96e58...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Commander skrev:

Ikke noe nedsnakk av "key account manager" her håper jeg?!

Jeg er key account manager for mitt eget liv. Svimlende mye ansvar. Alltid så fordømt mye å rydde opp i. Heldigvis har jeg nav-ansatte å delegere oppgave til, men det blir fortstt en bar whiskey foran peisen for å finme roen noen kvelder. En Upper Ten foran panelovnen. De gangene panelovnen virker.

Anonymkode: 81cdd...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at jeg vil kjøpe hus, barn og kanskje til og med ha bil sammen med partneren min. 

Anonymkode: 17300...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Arabella skrev:

Hvorfor ville du gått aktivt inn for å finne en mann som var ufør? Hvilke årsaker for uførhet kunne du akseptere? 

Nå er jeg selv ufør, og ønsker på sikt og flytte til utlandet. Da er det praktisk med en mann som er ufør, og kan flytte med. Min helse vil bli mye bedre i varmere strøk. Jeg ønsker jo en ufør mann som fungerer relativt greit. For det er jo stor forskjell på uføre, noen kan jo ikke gjøre noe. Andre klare å være relativt aktive.

Jeg har kun datet en som var ufør, men han ville bare sitte i sofaen, spise potetgull, drikke cola, og synes veldig synd på seg selv. Han slet med ryggen. Og hadde fått beskjed av legen hvor viktig det var med aktivitet, gå turer og trene litt. Men det skulle han ikke. Ble ikke mange datene da. Hadde vært noe annet hvis han gjorde det beste ut av situasjonen sin.

Anonymkode: 7d163...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Dette gjelder vel alle forhold som innledes, uten at begge har en inntekt blir dette vanskelig fra dag en. Det sier seg jo selv, det koster å leve, og man kan ikke forvente at et forhold skal innledes med at den ene part skal forsørge den andre part fra dag en. Selv når man er i et forhold vil dette tære på forholdet når den ene mister inntekten. Starte et forhold på et slikt grunnlag er bortimot helt dødfødt. Dette gjelder ikke bare kvinner om du tror det, det gjelder også menn. Er du uten arbeid, er ikke et forhold det første man bør tenke på uansett, da er det å gjøre noe med det problemet i livet, løse det og så eventuelt søke en partner.  Det kan være vanskelig nok, da må man bruke all sin tid og ressurser på dette og ikke noe annet er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at jeg vil kjøpe hus, barn og kanskje til og med ha bil sammen med partneren min. 

Anonymkode: 17300...562

Et barn, liten bil og kommunal leilighet. Check.!!  Det er det indre som teller lærte vi som barn. Vi er ikke overfladiske statusjagere. Er vi?!

Anonymkode: 96e58...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn, liten bil og kommunal leilighet. Check.!!  Det er det indre som teller lærte vi som barn. Vi er ikke overfladiske statusjagere. Er vi?!

Anonymkode: 96e58...5b5

Hvis det er overfladisk å ønske seg et trygt sted å bo, en stabil trygg økonomi og 2 barn så er jeg overfladisk. Jeg syns selv det er viktig å tjene sine egne penger og ha noe nyttig å drive med i hverdagen. 

Anonymkode: 17300...562

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg ikke så interessert i å gifte meg og kjøpe hus. Det er jo så kjedelig. Alle gjør det. Man ser jo den ene kopien etter den andre på facebook. Bunad, trampoline og hekk. Det skremmer vettet av meg. Jeg vil heller ha en romanse som går på utsiden av alt det der. Noe «Before Sunset»-opplegg. En eller annen som jeg treffer og som bare snur opp ned på alt. En kunstner eller en backpacker eller noe sånt. 

Anonymkode: 81cdd...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er overfladisk å ønske seg et trygt sted å bo, en stabil trygg økonomi og 2 barn så er jeg overfladisk. Jeg syns selv det er viktig å tjene sine egne penger og ha noe nyttig å drive med i hverdagen. 

Anonymkode: 17300...562

Er ellers veldig lite opptatt av status. 

Anonymkode: 17300...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn, liten bil og kommunal leilighet. Check.!!  Det er det indre som teller lærte vi som barn. Vi er ikke overfladiske statusjagere. Er vi?!

Anonymkode: 96e58...5b5

Jeg vil ha begge deler. Ikke status, men god økonomi hvor begge bidrar. 

Anonymkode: f3adc...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan får du trygd som millioner? Jeg måtte igjennom en lang prosess, og kan bare tjene 90 tusen ekstra uten å betale tilbake deler av trygden. Fant en måte å tjene 45 på et år uten mye arbeid via pcn. Og hadde kunnet leve mye bedre om jeg klart 80 ekstra. 

Anonymkode: 162a0...1c6

Er ikke slik at har du mye på bok så kan du ikke bli ufør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den «primitive ur-biologien» henger i oss enda, der mannen var den som dro ut på jakt osv, og var den som forsørget familien. At jobb med påfølgende forsørgerevne betyr trygghet for mange kvinner.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han må ha en inntekt for at vi sammen skal kunne få råd til hus og barn

Anonymkode: df4ba...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Xmasclovn skrev:

Kanskje den «primitive ur-biologien» henger i oss enda, der mannen var den som dro ut på jakt osv, og var den som forsørget familien. At jobb mef påfølgende forsørgerevne betyr trygghet for mange kvinner.

Er ikke så gammelt heller. Vokste opp på boligfelt på 70tallet. Far jobbet i industrien og kom hjem med lønna som familien levde av. Mødre flest jobbet deltid innen butikkhandel eller aldershjemmet. 

Klart at deres barn dvs de mellom 25 og 45 fikk denne kulturen podet inn. Om de ikke ser etter en som drar lasset og forsørger så er det fullstendig brudd på kutyme om han tjener mindre. Hypergamiet er høyst levende. Kvinner forsørger ikke, menn forventer å være forsørgere og bryr seg i liten grad om kona er høytlønnet eller ikke. 

De familiene som har delt økonomi tjener kona mest. Hennes penger, hun har jobbet hardt og fortjener det. Menn tenker ikke sånn.

Pappa var forsørger, sønnen gjør som pappa.

Anonymkode: 96e58...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Status de kan skryte av til venner og familie.

:rolleyes:

Til info aner jeg ikke hva mennene til vennindene mine jobber med engang. Men lykke til med å leke kvinneguru du... :natti:

Anonymkode: df4ba...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er jeg ikke så interessert i å gifte meg og kjøpe hus. Det er jo så kjedelig. Alle gjør det. Man ser jo den ene kopien etter den andre på facebook. Bunad, trampoline og hekk. Det skremmer vettet av meg. Jeg vil heller ha en romanse som går på utsiden av alt det der. Noe «Before Sunset»-opplegg. En eller annen som jeg treffer og som bare snur opp ned på alt. En kunstner eller en backpacker eller noe sånt. 

Anonymkode: 81cdd...214

Får nok utfordringener på jobb. Etter å ha jobbet i forsvaret i 20år , vært i Afghanistan, flyttet rundt. Syntes jeg det er digg med en fast base, huset parkert på samme sted. Sigøynere stilen passer best på film. Trygghet og stabilitet er gull.

Anonymkode: 96e58...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker menn som betaler skatt og bidrar til samfunnet, som er stødige, som har kollegaer og som får input i hverdagen. Jobb er sexy! Spesielt litt fysisk tunge jobber, slik som mannen min har. 

Anonymkode: fc576...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog

eeh, fordi man må ha en jobb for å kunne betale regninger og annet livsopphold, menn som kvinner. Har ikke mannen jobb, så er han ikke selvstendig økonomisk. Er vel egentlig et dumt spørsmål...

Men det er ikke slik at det er viktigere at mannen har jobb enn kvinnen. Det går begge veier. Det er like ille at menn lever på dama, som at dama lever på mannen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er ufør, og det gjør meg ingenting. Ihvertfall ikke på andre måter enn at jeg selvfølgelig skulle ønske han hadde sluppet sykdom.

Men det hadde vært annerledes hvis han bare ikke hadde giddet å jobbe f.eks. Har også mye å si hvordan man forholder seg til å være så mye hjemme. Min mann liker å lese om samfunnet og politikk. Han følger mye med og har derfor mye input selv om han er hjemme. Han prøver seg også på å selge produkter han lager hjemme i perioder hvor han er friskere enn ellers.

For min del har det mest å si at han prøver å gjøre det han kan. Men klart - hadde han vært frisk og i jobb hadde jo livet vært enklere på mange måter, selv om jeg nyter godt av å ha en mann som alltid har tid til meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...