Gå til innhold

Kjipt med ran, men hva for en molbu går rundt med en klokke til 70000kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper man en klokke til over 5000 har man for mye penger, eller for liten fornuft. Eventuelt begge deler. Ingen unntak.

Samme gjelder for smykker, vesker osv.

Anonymkode: 400e4...4a5

Sjalu?

Anonymkode: 9c7cb...f25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kjetil E skrev:

Og det er ekstremt lett å se om en klokke er mekanisk eller batteridrevet (Qarts ur). Da sekundviseren på et qartsur hopper (Den flytter seg kun en gang i sekundet) mens sekundviseren på en mekanisk klokke har en flytende gange. Da den flytter på seg 8 eller er det 16 ganger i sekundet.

"Ekstremt [!] lett" om man står klin inntil. Noe ganske annet på litt avstand en mørk kveld.

Anonymkode: 247e1...91f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ekstremt [!] lett" om man står klin inntil. Noe ganske annet på litt avstand en mørk kveld.

Anonymkode: 247e1...91f

Forsåvidt ja, men så vidt jeg skjønner så hadde han gått en liten stund og pratet med typene. Og de da muligens har hatt tid til å observere klokka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en ikke kunne bruke slike klokker?

Anonymkode: 0524f...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det helt greit å si at menn har vært idioter hvis de er uforsiktige og blir utsatt for kriminalitet, men ikke kvinner?

Anonymkode: f1994...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det helt greit å si at menn har vært idioter hvis de er uforsiktige og blir utsatt for kriminalitet, men ikke kvinner?

Anonymkode: f1994...db3

Hvis meg den kvinnen som har blitt frastjåleten klokke for en kvart årsinntekt, og du har et poeng. Snakker du om voldtekt nå, snakker du om noe helt annet.

Anonymkode: 247e1...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindreverdighetskomplekser og bekreftelsesbehov.

Anonymkode: fd30f...9b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Må bare riste på hodet av denne saken:

https://www.nrk.no/rogaland/ble-overfalt-og-ranet-pa-apen-gate_-_-jeg-var-livredd-1.14016154

Hvorfor skulle man gå rundt med en klokke til en slik verdi en sen fredag kveld?

Anonymkode: 247e1...91f

Du er kul. 

Anonymkode: 2e054...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt vanlig å eie og bruke så dyre klokker.  Jeg kjenner flere som har klokker i den prisklassen og dyrere.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mindreverdighetskomplekser og bekreftelsesbehov.

Anonymkode: fd30f...9b0

Hvis man tjener f.eks 2 mill i året har man råd til slike klokker og har dermed ikke verken mindreverdighetskomplekser eller bekreftelsesbehov.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mindreverdighetskomplekser og bekreftelsesbehov.

Anonymkode: fd30f...9b0

Gjelder det også kvinner med dyre smykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peonjenta said:

Hvis man tjener f.eks 2 mill i året har man råd til slike klokker og har dermed ikke verken mindreverdighetskomplekser eller bekreftelsesbehov.   

:skratte:

Unnskyld. Men det holder jo å lese overskriftene i nettavisene for å få med seg at dette ikke stemmer. Det er MANGE rikinger med mindreverdighetskomplekser og bekreftelsesbehov.

Anonymkode: e6ad6...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en dyr klokke, skal man da ikke bruke den? Akkurat som om offeret er skyldig her?

Mannen min har hatt en Rolex i 20 år nå, og han bruker den hver eneste dag. Selv har jeg en klokke til 20000 som jeg også bruker hver dag. Ikke dermed sagt at vi flasher, men vi bare liker klokker. Dette er klassiske ur, og ikke noe som er moderne eller umoderne.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Unnskyld. Men det holder jo å lese overskriftene i nettavisene for å få med seg at dette ikke stemmer. Det er MANGE rikinger med mindreverdighetskomplekser og bekreftelsesbehov.

Anonymkode: e6ad6...323

Javel, tror rike folk de er mindre verdt enn mennesker som tjener mindre?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peonjenta said:

Javel, tror rike folk de er mindre verdt enn mennesker som tjener mindre?   

Jeg har sett folk som har hatt mindreverdskomplekser sørge for å bli rike - det har vært en drivkraft. Rikdommen kompenserer selvsagt mye, men for disse menneskene blir det er poeng å demonstrere vellykkethet.

Anonymkode: e6ad6...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et merkelig spørsmål, som at han takke seg selv?! Det er som å spørre om hvorfor jenter går lettkledd ute om sommernettene, for de kan jo bli voldtatt?

Folk har da for svingende rett til å gå med hva de vil, både når det gjelder klær og smykker. Vi bor i Norge hvor sånt ikke skjer ofte, og vi bør føle oss trygge her. Det er da ikke hans skyld at to idioter overfaller ham. Makan! 

Anonymkode: 4e5a2...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...